Vítejte na DIYCORE.NET

HLAVNÍ MENU

HLAVNÍ RUBRIKY

UŽITEČNÉ

KOLABORACE

UŽIVATELSKÁ SEKCE

DIYCORE.NET

VYHLEDÁVÁNÍ

TWITTER

RSS

DESKA MĚSÍCE

PÍŠOU JINDE

SAPORT

- - - - - - - - - - - - BLOK - - - - - - - - - - - -

Za Kubu „Algenu“ Růžičku, kytaristu MDLOBY

Za Kubu „Algenu“ Růžičku, kytaristu MDLOBY

nekrolog

autor: Job | 15. 04. 2011, 14:14:32 | návštěv: 2939 | reakcí: 0

Algenovi.

Každý den přijímáme stovky rozhodnutí. Některá, ač neradi s povděkem, v jiných sami sebe dost těžko poznáváme. Některá jsou klíčová - třeba jako včasné podání léku. Ať už se stalo v odlehlých oblastech Laosu cokoliv, co Tě stálo krk, civilizační pokrok stále nepatří mezi stejně platné mince kdekoliv na světě. Smutné, bohužel. Zvlášť při vědomí toho, že spousta ostatních kámošů dostala tetanovku naposled na základce...

Kamaráde, patřil jsi k osvícencům. Ne snad ve smyslu duchovního vyprázdnění se vůči symbolům nebo ideám, ale spíš v roli intuitivního hledače. Nedá se zapomenout na kuráž s kterou jste předskakovali H.P. Zinker na Sedmičce v dobách, kdy pódium leželo protilehle. Nikdo nezapomene ani na váš možná nejlepší set ve společnosti Hullabaloo, báječně hřmících buranů z Bostonu. Věci jako Bohuslav Martinů, Skateboard nebo Horský panter pro mě znamenaly stejný level jako The Thrown Ups nebo Majkláči.  Stejně jako excelující neherci jsi i Ty vzal coby nekytarista za svou brutální destrukci písničky, respektive její struktury. Mdloba vždy ohlodala měkké maso klišé na dřeň. Tak vznikali nehezké a zlověstně explodující granáty, vybuchující překvapivě i ve chvílích, kdy jste hráli akusticky U zoufalců.

Nemůžu říct, že jsem s Tebou prožil tolik jako Tomáš anebo Blebta (od kterého stále schraňuji podepsanou paličku!). Vídal jsem Tě sporadicky, pak jsi se zamiloval do Thajska a zmizel. Zkušeně. Když ses vracel, tak jen na skok, jako by šlo o dovolenou. Poté zas rychle zpět za tou svou. Navštěvoval jsi koncerty, kde jsme vždy prohodili pár slov. Samozřejmě opět na Kopci, třeba během psychotické taneční smažby Black Dice před třemi roky, kde do debaty přimíchal i Ondřej Skala. Skoupil jsi snad všechny jejich vinyly a spokojeně se usmíval od ucha k uchu. Jenže... Stejně blažený úsměv jsi měl ve své, měsíček připomínající tváři i tehdy, když jsme se před dvěma roky vzájemně míjeli ve vestibulu metra Pankrác jako blízcí sousedi naposled.

Tenkrát mi to nesecvaklo, ale že Ty jsi už tenkrát zakoušel nirvánu? Vlastně se nedivím - takovou sbírkou psychedelického rocku a funku zřejmě nikdo v Praze nevlastnil, nevlastní a ani vlastnit nebude. Pečlivě vyzobanými rozinkami tracků jsi bavil kámoše na mejdanech a nikdy ses nezapomněl charakteristicky protáhle zeptat: „Ááááá... Helééé... Co vlastně dělá Jaryn?" Představím si, že se ptáš i tentokrát... „No, víš... kytarista Pointů na Tvůj poslední set nedorazí, brachu. V pátek maká. Ale se mnou, Kubo, se mnou počítej NATUTY."

http://soundcloud.com/tonda-klifton/mix-by-jah-funkomas


Vaše Reakce

Výpis pěti nejnovějších reakcí. Celkem reakcí k tomuto článku: 0

SPOKOJÍZDA

spojizda obrázek

SLOUPEK

tamas

Nadřazenost státu podepřeného západním kapitálem měla do sedmdesátých let za následek hluboké změny. Ty byly umožněny jednak vyhlazením velmi malého kapitalistického sektoru během první poloviny dvacátých let v SSSR a mezi lety 1945 až 1948 na nově získaných územích. A dále – a to především – nově vybudovaným mohutným moderním hospodářstvím. Převládající sociální skutečnost staré východní Evropy – rozsáhlé velkostatky stále vlastněné aristokracií a církví a vedle toho ta nejhorší rolnická bída – zmizela beze stopy. Máme před sebou městské společnosti, kde většina lidí, dřívějších rolníků, později průmyslových dělníků, dnes „jen lidí“, žije na obrovských sídlištích postavených všude podle stejných plánů, od Šanghaje až po Prahu a Lublaň. A žije tam dosud, jenomže továrny jsou zavřené a lidé jsou většinou nezaměstnaní nebo důchodci. Pachuť porážky je neklamná.

G. M. Tamás

SUPPORT SONGS

TLAČENKA

web: CrosseR | grafika: wewerca | neřešte autorská práva, vždy uvádějte zdroj!
spodni obrazek