Vítejte na DIYCORE.NET

HLAVNÍ MENU

HLAVNÍ RUBRIKY

UŽITEČNÉ

KOLABORACE

UŽIVATELSKÁ SEKCE

DIYCORE.NET

VYHLEDÁVÁNÍ

TWITTER

RSS

DESKA MĚSÍCE

PÍŠOU JINDE

SAPORT

- - - - - - - - - - - - BLOK - - - - - - - - - - - -

Ajťák v bombajským lokále

Ajťák v bombajským lokále

...pár hodin před koncertem - LUSHLIFE (USA)

autor: Marek | 2. 05. 2011, 07:50:34 | návštěv: 2416 | reakcí: 0

Bude tomu téměř rok a půl, co Olomouc navštívil "vrchní ambasador alternativního hip-hopu" Raj Haldar, aka Lushlife. Nadšení který v nás tehdy vyvolal, opět vzkřísí - tentokrát 3.5. v Jazz Tibet Clubu.

Raj žije ve Philadelphii a oblečení kupuje v second-handu. Jeho vínová kožená bunda v kombinaci s vražednou flow dokáže roztavit všechny pozérský doplňky hip hopových shopů v nepatrnou součást koktejlu, kterej snídá odpoledne na turné. Když přijde do klubu, vypadá spíš jak Bombajskej lokál, kterej pracuje jako junior IT dělník v outsourcingové firmě. Ale pravdou z té představy zůstane jenom Rajův původ a hluboká znalost technologií, která je v producentským ringu úderná jak Aliho hák. Těžko říct jestli levej nebo pravej, když ten druhej hák představuje vzdělání ve hře na klasické piano a jazzové bicí a schopnost rozeznít jakejkoliv jinej nástroj, kterej má po ruce. Navíc do mikrofonu plive jak šílenej boxerskej promotér před krachem, aniž by k tomu ale potřeboval falešný velikášství.

Jeho debut Order of Operations z roku 2006 do sebe vtlačil překvapivou kvalitu rapu a produkce s jazzovým zvukem - podle vlatních slov spíše proto-album, mapující jeho lásku ke kapelám typu A Tribe Called Quest nebo Digable Planets. Vzbudivší rozruch byl podpořenej i jeho spanilou jízdou na okruhu remixů. Třeba na jeho explozivní konfrontaci Beach Boys a Kanye Westa odpověděla vlna dvou milionů stažení a obrovskýho haló. A to ještě Kanye nebyl ani tak provařenej - Raj mohl na obroučku svých brýlí opatrně zakrojit silnej zářez. Svoje všeobjímající schopnosti ale naplno rozbalil obsahem desky Cassette City (2009). Kdo toto album neopěvoval a proč? Pestrá koláž bohatství zvuku, palety nástrojů, strhujícnost i plazivost, poctivost, zasněnost, prosvětlenost, inteligence aranží, paradox rapové nostalgie bez zaseknutí v čase, vkusné samplování - a třeba sampl ze Style Wars pro dětské zapálení pro věc - tyto věci mi vystřelují ze srdce do mozku při vzpomínkách na toto album. Philly school, která něudělá ostudu ani The Roots. Raj letos navazuje a vydává EP Plateau Vision, se kterým jede i k nám. Nemám strach...

Lushlife se trmácí Evropou a má větší skills než spousta rapperů kdy bude mít a přitom nároky, ke kterým se nechtějí snížit. Sakra, on se na koncertě asi nepopere jako někdo, ale že zabije víme a po tomhle turné bude muset mít pevný místo snad i na webu phillyboxinghistory.com...
Uvidíme se!

Související články

Lushlife - Cassette City
Lushlife - Plateau Vision

Vaše Reakce

Výpis pěti nejnovějších reakcí. Celkem reakcí k tomuto článku: 0

SPOKOJÍZDA

spojizda obrázek

SLOUPEK

tamas

Nadřazenost státu podepřeného západním kapitálem měla do sedmdesátých let za následek hluboké změny. Ty byly umožněny jednak vyhlazením velmi malého kapitalistického sektoru během první poloviny dvacátých let v SSSR a mezi lety 1945 až 1948 na nově získaných územích. A dále – a to především – nově vybudovaným mohutným moderním hospodářstvím. Převládající sociální skutečnost staré východní Evropy – rozsáhlé velkostatky stále vlastněné aristokracií a církví a vedle toho ta nejhorší rolnická bída – zmizela beze stopy. Máme před sebou městské společnosti, kde většina lidí, dřívějších rolníků, později průmyslových dělníků, dnes „jen lidí“, žije na obrovských sídlištích postavených všude podle stejných plánů, od Šanghaje až po Prahu a Lublaň. A žije tam dosud, jenomže továrny jsou zavřené a lidé jsou většinou nezaměstnaní nebo důchodci. Pachuť porážky je neklamná.

G. M. Tamás

SUPPORT SONGS

TLAČENKA

web: CrosseR | grafika: wewerca | neřešte autorská práva, vždy uvádějte zdroj!
spodni obrazek