Vítejte na DIYCORE.NET

HLAVNÍ MENU

HLAVNÍ RUBRIKY

UŽITEČNÉ

KOLABORACE

UŽIVATELSKÁ SEKCE

DIYCORE.NET

VYHLEDÁVÁNÍ

TWITTER

RSS

DESKA MĚSÍCE

PÍŠOU JINDE

SAPORT

- - - - - - - - - - - - BLOK - - - - - - - - - - - -

Inspirace / nápad / myšlenka je jako květina mysli...

Inspirace / nápad / myšlenka je jako květina mysli...

Lunchmeat festival 2012

autor: Loomer | 20. 03. 2012, 22:19:14 | návštěv: 2549 | reakcí: 1

Emika v rozhovoru pro aktuálně.cz: „Teď jsem už ztratila kontakt a jen vím, že u vás hodně letí dubstep."

„Inspirace / nápad / myšlenka je jako květina mysli. Instalace Mind flower je interaktivní audiovizuální projekt sloužící k zaměstnání bazálních mozkových ganglií komplexní pohybovou činností za účelem podpoření funkce čelního laloku. Model formálního průběhu myšlenky podpořený binaurálnímy beaty stimulujícímy mozkové alfa vlny." - z oficiální pozvánky na výstavu/doprovodnou akci Mind Flower.

Řeknete si WTF, pak přece jen ozkoušíte zbytnělou iphone aplikaci či spíš media player ekvalizér pro wii a v nově vysvěceném přístěnku v Nodu se ganglie náhodných návštěvníku nenechají odbýt: „jako je to super, všechno, ale ten zvuk je mi dost nepříjemný, JESTLI TO JAKO NENÍ ZÁMĚR". Nad záměry možno dumat, nejlépe je ale osvětlí pohled na dramaturgii Lunchmeat jako celku.

V časech, kdy wub wub wub zní z každého late 00's skejčopu proklamuje pražský kolektiv Lunchmeat trvanlivost toho, co jejich plechovka vzala za své - beaty na bázi onoho oldschool wobblu, začínali Ninja Tune eklektickými jistotami jako Daedelus a cizí jim není ani wonky a nejrůznější beatová vivisekce. Tím pádem stoupá citlivost a podezřívavost na kritéria výběru přízně Lunchmeat týmu - jestli se ve skrytu neřídí hlavně neústupným „I was hoping for a drop". Už zavedený festival, profilující se jako spojení hudby a vizuálna, zatím pokaždé nabídl takříkajíc „multižánrové" přesahy (co se týká hudby). Loni např. Teebs a Luke Abbott. Preferovaní hostující vizuální umělci se většinou pohybují v mezích hudbě spřízněného technicistnějšího ranku, spektakulární a průlomová byla v tomhle smyslu částečně site specific světelná instalace VJ Aalta jako „doprovod" k Nosaj Thing v rámci prvního ročníku. Jinak jde v drtivé většině o video art, abstrahovaný podle potřeb hudby.

Doprovod je citlivé slovo. Zdá se mi totiž, že jde-li o iniciativu čistě z vlastních řad, sklouzávají lidi z Lunchmeat prvně do jakéhosi modernistického opojení technologiemi a médiem. Zmíněná Mind flower může být výsledkem fascinace protěžovanými interaktivními projekty na Transmediale, připustíme-li tohle srovnání, pak hlavní část Lunchmeat festivalu je pandánem ke klubové části berlínské přehlídky. A v tomto směru letošní line-up obstává, ale vybočuje, hlavně ale může nechat zapomenout na zabředlost v post-meotarovém promítání a virtuálnímu kreslení na zdi (wall art battle - na to, aby šlo o intervenci do veřejného prostoru, tyhle doprovodné akce opět stojí a padají na technologii, ne rázné invenci). Pondělní warm-up v Nodu s projektem Laboratoř tmy sliboval „...černobílou výpravu, jejímž cílem je prozkoumat doposud nedotčené končiny vlastní psychiky. Bez přítomnosti světla se hlavní aktéři prodírají chuchvalci více či méně hmatatelných myšlenek směrem k nejtemnějšímu jádru stále proměnlivé, pichlavé a nepředvídatelné hmoty." Kdo podle anotace čekal spíš performativní polohu, dostal šajbu dubstepem jak z Crossu ve všední den, včetně vizuálu, který plnil podobnou funkci jako ten ohraný pohyblivý objekt ve zmíněné holešovické dnb/dubstep mekce. A to účel znovu čistě ekvalizační, který neaspiroval na nic jiného, než variovat geometricky vyvedená slova „Laboratoř" a „Tma" v dešti jedničkonulové smršti přesně podle referenčního rámce DNB komunity. Je to dost husté?

Proto přichází právě včas inkvizitor v dané kategorii z nejpovolanějších: zakladatel celé hyperdub (sic!) mánie Kode9. Hlavní program Lunchmeatu dá navíc možnost zažít ho jak v regulérním DJ setu, tak v sekci, odehrávající se v pátek v Bio Oko předvede A/V projekt Her Ghost ve spojení (snad ne jen za doprovodu) vizualisty MFO a MC Ms. Haptic. Všechny nerdské záliby a resty v divácké vděčnosti pak doufejme uvede na pravou míru subtilitou svojí stínohry další titulková rezidentka - Florence To ve společném setu s Hecq. Spolupráce Florence To s ve vymezeném žánru progresivními Sepalcure dává taky zapomenout na všemožné záliby v prostém party doplňku pro oko. Jak se praví v tracku Kode9 & Spaceape z dnes už taky archivní hyperdub výroční kompilace - You wanna see what I see?

Program, odkazy, lajny i časy najdete tady, akce vrcholí 23.-24.března.

Vaše Reakce

Výpis pěti nejnovějších reakcí. Celkem reakcí k tomuto článku: 1
job
24. 03. 2012, 18:11:25
moc nechápu, proč si nenašel ani kousek místa na zmínku o authorovi, kterej je z dnešního nočního dubstep trojlístku dubstepových veličin v praze neodiskutovatelnou veličinou... a to sem si myslel, že jsem ignorant non plus ultra, heh.

SPOKOJÍZDA

spojizda obrázek

SLOUPEK

tamas

Nadřazenost státu podepřeného západním kapitálem měla do sedmdesátých let za následek hluboké změny. Ty byly umožněny jednak vyhlazením velmi malého kapitalistického sektoru během první poloviny dvacátých let v SSSR a mezi lety 1945 až 1948 na nově získaných územích. A dále – a to především – nově vybudovaným mohutným moderním hospodářstvím. Převládající sociální skutečnost staré východní Evropy – rozsáhlé velkostatky stále vlastněné aristokracií a církví a vedle toho ta nejhorší rolnická bída – zmizela beze stopy. Máme před sebou městské společnosti, kde většina lidí, dřívějších rolníků, později průmyslových dělníků, dnes „jen lidí“, žije na obrovských sídlištích postavených všude podle stejných plánů, od Šanghaje až po Prahu a Lublaň. A žije tam dosud, jenomže továrny jsou zavřené a lidé jsou většinou nezaměstnaní nebo důchodci. Pachuť porážky je neklamná.

G. M. Tamás

SUPPORT SONGS

TLAČENKA

web: CrosseR | grafika: wewerca | neřešte autorská práva, vždy uvádějte zdroj!
spodni obrazek