Vítejte na DIYCORE.NET

HLAVNÍ MENU

HLAVNÍ RUBRIKY

UŽITEČNÉ

KOLABORACE

UŽIVATELSKÁ SEKCE

DIYCORE.NET

VYHLEDÁVÁNÍ

TWITTER

RSS

DESKA MĚSÍCE

PÍŠOU JINDE

SAPORT

- - - - - - - - - - - - BLOK - - - - - - - - - - - -

PIPER FEST, 2/6/2012

PIPER FEST, 2/6/2012

malá rodinná taškařice k 9. výročí Piper Records

autor: hermína týrlová & maxim | 25. 05. 2012, 13:47:30 | návštěv: 3675 | reakcí: 2

A je to tady, akce letošního roku pro diycore, teda letošního roku, akce - rozhodli jsme se zase do něčeho strčit ruce, protože od památného Pacholka utekly dva roky, a spojili jsme se s Vladem Piperem a výsledek se odehraje příští víkend. Průlet kapelama, number one.

PIPER FEST, 2/6/2012, Červený kámen u Kopřivnice
malá rodinná taškařice k 9.výročí Piper Records
fašos a řezníci go home, lesby a transky vítáni

lineup:
Kauflant - ponurý rokenrol
Dead Blues - drtivý punk/blues
LU - indie pop
B4 - psychedelic/improvising/krautrock
OTK - indie rock/noise
Dikolson - electronic
Sheeva Yoga - power violence
The Finally - indie rock
Pisskit - stoner rock
Aran Epochal - minimal/psychedelic

Další info: http://www.facebook.com/events/108446232623980/

DEAD BLUES

„A bylo by to skvělé/ kdybys s ní moh' do postele," zpívají v songu Kolik ti je lamači Dead Blues, odvěká dvojice kopřivnického podzemí Zapletal - Sasín. Po ukončení činnosti elektroclashových Nesselsdorf se jim zmenšilo portfolio a nová kapela tu byla dříve než borůvkový koláč. Ke kytaře a base ještě přibyl DJ Sandoz, který nahrazuje živé bicí syrovou elektronikou, dílem industriální, dílem dřevní, takže výsledný zvuk připomíná pekelné průkopníky crossoveru Piráty. Electro je upozaděné a opakované rytmické struktury dělají prostor pro kytarové vyšívanky a více než civilní zpěv. Zapletal sice občas sjede až k nasrané manýře spřízněného punk'n'rollového Milana, ale více se drží v pozici jakési flegmatické, odevzdané (sebe)ironie. Rozprávky ze života trouchnivějícího rockera a výbojného prasáka mají daleko k bluesovým tradicionálům, navazují spíš na sexuální rokenrol, i když, pravda, tady poněkud v pokřiveném obraze karikovaného světa. Čuňácká, takřka pedofilní balada Kolik ti je, podivně unylý Audio Pes nebo dojemné Blues o smradlavý noze, textově upomínající na extemporovské Plesnivé embryo, to jsou hymny poslední noční hodiny mezi psem a hrobem, staronové bluesové standardy vojeté vyžilým punkem. Bolesti těla i ducha, sexus a kocovina bezprostředního bytí, smíření s antibohem. „Jako sto ran holí, tak kocovina bolí."

Křížovka: Bantam Rooster, Milano, Piráti, Chuck Beefhart, Dirtbombs
Sajt, songy: http://bandzone.cz/deadblues

KAUFLANT

Ponurý rock'n'roll a lokální podivnost. Je v každém městě i městečku, v každé vesničce zapadlejší než prdel - dělám si srandu, tenhle Kauflant má jenom Kopřivnice, paralelní vesmír alternativního bordelu. Schválně si všimněte, že v souvislosti s nima nepoužiju odkaz na Už jsme doma, což jinak bývá věčným pravidlem, a jednomu to vadí, protože má takové příměry spojené s plagiátem, druhému to nevadí, protože chápe rozdíl mezi přirovnáním a patolízalstvím. Ať tak nebo onak, Kauflant pracují se saxofonem, kdežto Wanekovci s trubkou, že jo. A tím to hasne. „Do všech časů ponořím se./ Z břehu na břeh./ Nevrátím se." Výborné, civilní i excentrické texty Svobyho jsou z linie těch metafyzicko-androšáckých, hledím do zrcadla, hledím za zrcadlo, hledám smysl člověka, smysl světa, vidím a cítím více než raněná mrtvola, zachytím životní grotesku přesně a výstižně, ale jen pro tenhle okamžik, všechny další jsou lež. Hutné až noiserockové kytary a chutně rozbíjená bigbítová tradice, složitá může znamenat rafinovaná a ne jen překombinovaná, zároveň je tu dost místa pro refrén, opakované figury a singalongy, nutkání ke sborovým zpěvům se nabízí. A co ságo? Vyšívá zběsile i epilepticky, chmurně melancholický tón je zakletý už ve výrobním plánku, jestli do něj dostanete zuřivost i melodii, která pobolívá, je jiná věc. Občas se objeví podobné kapely s jasnozřivým pohledem, ale většinou to skončí kolovrátkovým sedánkem pseudoveselé temnoty nebo skačkovým poskakováním. Každému jeho. „Sperma naruby a spása."

Křížovka: kapely kolem Polí5, Ears&Wind nebo Guerilla Records, Nedělní lidé nebo Špinavý nádobí

Sajt: http://www.kauflant.cz/new2/
Songy: http://kauflant.bandcamp.com/
Text:http://www.diycore.net

LU

LU a poslední zástupce kopřivnické scény. Publicistická objektivnost velí vydat něco praktických a oproštěných soudů o hudební skupině, ale kde jsme. Uvažuju, jestli prvním cédéčkem, které jsem si pořídil od Piper Records, bylo debutní album LU nebo jsem jel chronologicky a uvízl už na syrově punkovém Milanu. Jisté je, že sada extrémních křehkých, indierockových hitů působila jako srdeční operace, bolela, ale krásně. Pak jsem je viděl na festivale Bartness v roce 2004, který tak nějak následoval devadesátkově věhlasné Šlahouny, tam vystoupili v ženských šatech, lidí bylo na podeštivé počasí jako sraček a kdo si myslel, že headlinery jsou Sunshine nebo Poláci Cool Kids Of Death, ten byl zaskočený krutou pravdou. Od té doby vím, že LU jsou kapela evropského formátu, kdyby tyhle kecy nebyly už zase jenom publicistickou frází. Pak LU vyhráli Malou alternativu a já aspoň tušil, že jsem se nezbláznil, kapela se začala scházet a rozcházet, dočasně přestala fungovat, ale písničky vznikaly do šuplíku. Owes & Vows (2009) jsem očekával stejně úpěnlivě jako nové Modest Mouse, ale u Machetanze & CO. jsem se dočkal. Ještě křehčí, ještě podprahovější, ještě neuchopitelnější, nejjemnější pop na světě škrábnutý jazzem, ale pořád je to indýčko a naživo navíc s noisovým nátiskem, který na desce není tolik cítit. Stokusové vinylové edice zbývá jen pár kusů, kdo si spěchá, pospíší. The time is now. Výjimečné vystoupení Orchestrulla: Live in Příbor 2011 pro fanoušky jsem neviděl, ale záznam se dá stáhnout, můžete se kochat úpravami a nečekanými aranžérskými posuny. Když před LU hráli 4 Word Letter, jejich frontman, redaktor Radia Wave a kazatel v jedné osobě, řekl: „Byla to v sobotu pro nás velká škola! Pinback, dEUS, Zita Swoon... děláte to moc dobře a jiná taková kapela v ČR není." Možná bych to řekl líp, ale holku v sobě už jsem vybrečel. Chlapák si dává pozor.

Křížovka: Pinback, Three Mile Pilot, The Bad Plus interpreted songs by Pavement

Sajt: http://www.lumusicband.cz/
Songy: http://bandzone.cz/lumusicband
http://www.lumusicband.cz/audio-video.html
Texty: http://www.diycore.net/
http://www.diycore.net
http://www.rozhlas.cz/radiowave/rwls/_zprava/791910
http://www.musiczone.cz

THE FINALLY

Tak tady v tomhle případě nám prostě budete muset věřit. The Finally mají na svém jediném profilu jedinou písničku, je to ten typ holky, kterou zahlídnete jen z profilu a skoro ani to ne, otáčí se zády a uhání svým směrem dříve, než řeknete borůvkový, dříve, než zastavíte výtah, abyste změnili proud svého života. The Finally jsou šumperské trio, dva kluci a nejněžnější element celého festivalového lajnapu. Bubeník hraje v Trailer Trash, kteří budou pár dnů po PiperFestu vydávat první ípko nazvané Trailer Trash with Hank Manchini, když na ní hostuje... Hank Mancini (ex-The Nihilists, Kill the Dandies), a kteří jsou inspirovaní sedmdesátkovým protopunkem. Basák The Finally je zároveň frontman Dead Popes Company a říkal, že jestli o nich bude někdo psát, že by měl říct, že Finally „jsou přesnej opak", což je pravda. Dává to smysl? Určitě. I když si je Kill the Dandies loni vybrali jako support na tour, The Finally jsou jako průsečík The Jesus And Marry Chain a The Raveonettes. To jsou určitě silná slova, taky evokujou starou shoegazeovou vlnu slezských MamaMrdaMaso a spolky jako Tremolo a hlavně DAT, což byli největší božani melodického šůgejzu u nás. Marek Dialog, který je onehdá viděl na domácí půdě, zase tvrdí: „Jednoduchý a špinavý kytarový riffy, nápaditý basový linky a střední tempo tepe stejně jako pumpa ukrytá ve středohrudí. Rozpaky z Dead Popes jsou ukrytý v psychedelický mlze a exploze radosti ze setkání se šíří do okolí jako rázová vlna." Je to trochu pomalejší, ale celkem nahlas. A Zrzka Yannis nikde nehraje. Jen s nima. Což je myslím tak nějak nejdůležitější. Viz Fotka.

Křížovka: shoegaze, The Raveonettes, DAT, All in the Golden Afternoon

Sajt, songy: http://bandzone.cz/thefinally
Fotka:http://www.facebook.com

PISSKIT

A konečně zahraniční jméno. I když co je zahraničního na Slovensku, to moc nevim. Teda já jsem napůl Slovenka, takže mi to přijde trochu jeté, ale podívejte se na čadeckou scénu, kousek za hranicema (a cestou se můžete stavit u rožnovských Vrahů). Její součástí jsou i Pisskit, pořád uvažuju, jestli to znamená to, co si myslím, že to znamená. Bude to jedna z nejtvrdších kapel na festivalu, i když nejtvrdších... co se týče kytarového zvuku a hutnosti podání. Sheeva Yoga je rychlejší, B4 hustší a OTK noisovější, tak jaképak copak. Ale jedině Pisskit přijedou na motorkách a na brýlích budou  mít nacákaných sníh malé fatry a karpatské bláto. To byla legrace. Pravda je, že jejich muzika je jako esenciální benzínový rokenrol a la Lemmy Kilmister. Jestli začínáte myslet na desert rock jako na desertní víno, Pisskit jsou... jak to říct, jak by řekl kolega maxim, aby huba zůstala od krve, ale srna sebou ještě pořád škubala? Šroubovice riffů a kvalt baskytary sice mají metalový zvuk, ale ve skutečnosti jde o prasácký punk. Celou souhru korunuje zpěv (?). S tím si moc nevím rady, něco tak nemocného jsem ještě neslyšela. Proti němu je i Lemmy belkantový manekýn. V Pisskit podivně sexy, podivně a sexy vrávorá hrubý, neotesaný vokál s neopakovatelnou barvou i výslovností. Nově si vezou druhého zpěváka, netroufám si představit něco podobného. Stoner metal je to ničivý, valící se jako zpěněná strouha. Má hladký skluz Saviours, ale taky zvláštní smrad Eyehategod. Takhle nějak si představuju školní besídku žáků se specifickými poruchami učení. Znáte biofeedback? Masaker, debakel, ozajstný hell.

Křížovka: Motörhead, Eyehategod vs. amfetamin, Tummo
Songy: http://bandzone.cz/pisskit?at=gallery
Sajt: http://www.pisskit.sk/
Fotky:http://rozptylova.rajce.idnes.cz
http://xjanicax.rajce.idnes.cz

ARAN EPOCHAL

Tohle mám ráda: když se řekne kontroverzní osobnost, a neříká to marcela srpnová nebo bohumil klepítko. Adam aka Aran, basák, textař a zpěvák hibernovaných Gnu, jeden ze zakladatelů a vůdců Silver Rocket. Hrozně velký chlap s hrozně dlouhým pohledem, nechci říct maják na poušti, ale stožár elektrického napětí určitě. U nás na festivalu je však z jiného důvodu, kvůli jednomu ze svých projektů. Aran Epochal je jednočlenný soubor s omezenou nástrojovou výbavou, tzn. basou, zpěvem, podklady a někdy jen ozvučeným metronomem - musíte si hodně věřit, abyste měli odvahu s tímhle vystoupit. Uvažuju, jestli by se dal označit za „songwritera". Podle songu Neklanka určitě, tady dokonce zpívá, jinak se jeho výraz pohybuje ve ztišené poloze vemlouvavého šepotu, čemuž napomáhá i hypnotický basový minimalismus a pravidelný tikot. A protože je Aran chytřejší než poslední planeta opic, tenhle projekt staví na tom, že nikdy nevydá velkou desku. Vychází pouze na sedmipalcových splitech, ale všechny songy se dají poslechnout na jeho profilu. Což je na druhou stranu škoda, protože sbírka sedmipalců se skvělou grafikou Carton Clanu se bude jednou dobře vyjímat... nebo prodávat, ehm. Kolaborace se Sporto, OTK, Unkilled Worker, ale taky zvučnými Paramount Styles, Auxes, Edie Sedgwickem nebo Timem Remisem. Nejraději mám asi „automobilový" song Místní borci, ale povinnost mi velí pohonit si naše trika a říct, že nejlepší je Poslední Praha z kompilace Mladá fronta stárne rychle, o které si ještě řekneme v dalším díle našeho pravidelného magazínu.

Křížovka: folk, acoustic, lo-fi / drone, ambient; steve von till naruby
Songy: http://www.myspace.com/aranepochal
Sajt: http://www.aranepochal.tv/
Texty:
http://www.diycore.net
http://www.diycore.net
http://www.musiczone.cz

Vaše Reakce

Výpis pěti nejnovějších reakcí. Celkem reakcí k tomuto článku: 2
chytrý
26. 05. 2012, 15:24:46
ne

zvedavy
26. 05. 2012, 14:15:44
nema tam byt jeste murky ajar?

SPOKOJÍZDA

spojizda obrázek

SLOUPEK

tamas

Nadřazenost státu podepřeného západním kapitálem měla do sedmdesátých let za následek hluboké změny. Ty byly umožněny jednak vyhlazením velmi malého kapitalistického sektoru během první poloviny dvacátých let v SSSR a mezi lety 1945 až 1948 na nově získaných územích. A dále – a to především – nově vybudovaným mohutným moderním hospodářstvím. Převládající sociální skutečnost staré východní Evropy – rozsáhlé velkostatky stále vlastněné aristokracií a církví a vedle toho ta nejhorší rolnická bída – zmizela beze stopy. Máme před sebou městské společnosti, kde většina lidí, dřívějších rolníků, později průmyslových dělníků, dnes „jen lidí“, žije na obrovských sídlištích postavených všude podle stejných plánů, od Šanghaje až po Prahu a Lublaň. A žije tam dosud, jenomže továrny jsou zavřené a lidé jsou většinou nezaměstnaní nebo důchodci. Pachuť porážky je neklamná.

G. M. Tamás

SUPPORT SONGS

TLAČENKA

web: CrosseR | grafika: wewerca | neřešte autorská práva, vždy uvádějte zdroj!
spodni obrazek