Vítejte na DIYCORE.NET

HLAVNÍ MENU

HLAVNÍ RUBRIKY

UŽITEČNÉ

KOLABORACE

UŽIVATELSKÁ SEKCE

DIYCORE.NET

VYHLEDÁVÁNÍ

TWITTER

RSS

DESKA MĚSÍCE

PÍŠOU JINDE

SAPORT

- - - - - - - - - - - - EXPRESS - - - - - - - - - - - -

Gejzíry kresebných obrazců: Petr Nikl - Švábí arabesky

Gejzíry kresebných obrazců: Petr Nikl - Švábí arabesky

tisková zpráva

autor: redakce | 24. 02. 2016, 09:00:38 | návštěv: 463 | reakcí: 0

Petr Nikl - Švábí arabesky
pátek 26. února, 20.00, Divadlo Archa

Gejzíry kresebných obrazců, vytvářených pomocí mechanických švábů, koulí, elektrických zubních kartáčků, kapučinových mixerů a jezdících myší, roztočí v pátek 26. února v Divadle Archa výtvarně hudební rituál.

 Vystoupení o třech dějstvích s předtančením označuje Petr Nikl, autor konceptu, za samovolné balábile. V každé ze tří částí zahrají jiní hudebníci. Improvizovaný ansamble ve složení Jaroslav Mugrauer (africká kora), Michael Delia (mbira), Jaroslav Kořán (percussion), Oskar Török (trubka), Robert Škarda (tuba) a Ondřej Smeykal (didgeriddo) bude rozptýlen mezi diváky. V roli zvukových stopařů doprovodí rodící se kresby z barevných pigmentů. Diváci budou nejen svědky proměny prostoru, ale stanou se podstatnou součástí akce. Zatímco pastevci robošvábů Tomáš G. Pospíšil a Petr Nikl za pomoci prutů s magnety roztančí na hřišti svůj duel s elektrickými brouky, zubními kartáčky a dalším robotickým materiálem, diváci vytvoří živý kotel, tepoucí srdce výtvarné performance.

 Petr Nikl rozvíjel koncept vznikajících kreseb před očima diváků v loňském roce během výstavy prací robošvábů v Galerii Pellé, kde se při jeho performancích střídali hostující hudebníci.

Během večera proběhne křest jeho nového CD Vosa. Na nahrávce se střídají atmosféry Newyorských pláží s českým písečkem. 

O několik dní dříve, v sobotu 20. února, vystoupí v divadle Archa Petr Nikl společně s Milanem Caisem, Ondřejem Smeykalem a Jiřím Hradilem pod názvem Sváteční Pop na koncertu – Audiobiograf. Na scénické podobě této multimediální akce se podílí všichni zúčastnění stejným dílem, všemi možnými hudebními i vizuálními prostředky, které se zrovna hodí. „Používáme projekce a zvukově vizuální objekty a kumulujeme náš vzájemný potenciál i rozdílné hudební zkušenosti, na koncertě se navíc bude podílet svými projekcemi také VJ Clad  a vzduchem bude posílat své létající objekty Ondřej Eremiáš“, říká Petr Nikl k jejich nečetným a vskutku svátečním o to však více překvapivým akcím. 

Petr Nikl (1960) je absolventem AVU Praha, výtvarníkem, básníkem, hudebníkem a performerem. V roce 1987 stál u zrodu umělecké skupiny Tvrdohlaví, je držitelem prestižní výtvarné Ceny Jindřicha Chalupeckého (1995). Jeho všestranné aktivity zahrnují autorské knihy pohádek, je autorem koncepce interaktivních výstav Hnízda her (Rudolfinum 2000), Krajina fantazie a hudby (český pavilon na EXPO 2005 v japonském Aichi), Orbis Pictus, Labyrint světla, Play (od roku 2006). Připravil solóvé experimentální výstavní projekty Hra o čas (2013) a Švábení (2014). Petr Nikl spolupracuje s Divadlem Archa od roku 1994, kdy vytvořil scénografii a kostýmy k prvnímu projektu Archy Opera La Serra. V následujících letech zde uvedl své sólové performance a autorsky se podílel na inscenacích Tanec hraček či černobílém melodramu Já jsem tvůj zajíc. V Arše též vystupuje za doprovodu řady hudebníků a výtvarníků s projekty Sváteční pop a Výchovný koncert.

 

Vaše Reakce

Výpis pěti nejnovějších reakcí. Celkem reakcí k tomuto článku: 0

SPOKOJÍZDA

spojizda obrázek

SLOUPEK

tamas

Nadřazenost státu podepřeného západním kapitálem měla do sedmdesátých let za následek hluboké změny. Ty byly umožněny jednak vyhlazením velmi malého kapitalistického sektoru během první poloviny dvacátých let v SSSR a mezi lety 1945 až 1948 na nově získaných územích. A dále – a to především – nově vybudovaným mohutným moderním hospodářstvím. Převládající sociální skutečnost staré východní Evropy – rozsáhlé velkostatky stále vlastněné aristokracií a církví a vedle toho ta nejhorší rolnická bída – zmizela beze stopy. Máme před sebou městské společnosti, kde většina lidí, dřívějších rolníků, později průmyslových dělníků, dnes „jen lidí“, žije na obrovských sídlištích postavených všude podle stejných plánů, od Šanghaje až po Prahu a Lublaň. A žije tam dosud, jenomže továrny jsou zavřené a lidé jsou většinou nezaměstnaní nebo důchodci. Pachuť porážky je neklamná.

G. M. Tamás

SUPPORT SONGS

TLAČENKA

web: CrosseR | grafika: wewerca | neřešte autorská práva, vždy uvádějte zdroj!
spodni obrazek