Vítejte na DIYCORE.NET

HLAVNÍ MENU

HLAVNÍ RUBRIKY

UŽITEČNÉ

KOLABORACE

UŽIVATELSKÁ SEKCE

DIYCORE.NET

VYHLEDÁVÁNÍ

TWITTER

RSS

DESKA MĚSÍCE

PÍŠOU JINDE

SAPORT

- - - - - - - - - - - - EXPRESS - - - - - - - - - - - -

Kopáček, Bejbiš, Sokol - India

Kopáček, Bejbiš, Sokol - India

tisková zpráva

autor: redakce | 2. 03. 2017, 10:10:11 | návštěv: 163 | reakcí: 0

Zhruba tři roky zpátky to bylo pro Tomáše Kopáčka na domácí pardubické půdě téměř k nevydržení. Najít si rozumné spoluhráče v prostředí zakletém stigmatem kapel jako Vypsaná fixa nebo Ready Kirken (které na několik dekád určilo, jakým zvukem se bude místní hudebnická scéna ubírat) bylo prakticky nemožné. Václav, bubeník z jeho dočásného projektu Latvíři odjel z města. Tempelhof už to měl tou dobou dávno za sebou a nutnost stavět se před mikrofón v Black Tar Jesus poslala i tohle trio do neurčité hibernace. Dny a večery, které mohl Kopáček rozdělit na nekonečné hraní na kytaru, noční rozvážení novin a návštěvy místní kultovní hospody Nora (která smrdí postupným rozkladem a pro život v Pardubicích je téměř symbolická) zapáchaly neúnosnou monotóností a jediným východiskem se zdál být odchod z města.

V lednu 2015 se tak Kopáček sbalil a odjel do Českých Budějovic, toho času města zasílbeného progresivní hudební scéně, kterou lemovaly akce vydavatelství Naab, promoterské aktivity Jardy Bašty pod hlavičkou Ostinato a k nim přidružené kapely jako Microvomit, Depakine Chrono, Nuly anebo Stárneš. V Budějovicích okamžitě spojil síly s basákem Sokolíčkem (Microvomit) a bubeníkem Bejbišem, který se na jih přesunul krátce před tím a s nímž Kopáček už natočil první album Black Tar Jesus Who's The Freak When Days Are Bleak (std n°03). Výsledek na sebe nenechal dlouho čekat a kapela, kterou pojmenoval nápis na zapalovači. India debutovala v březnu téhož roku koncertem na strahovské sedmičce po boku Purling Hiss (US, Drag City) a další budějovické senzace Nuly.

Úkrok od tradiční písničkové formy byl jednoznačný už od jejich prvního koncertu: India směřuje spíš k minimalistickému drilu, motorické rytmice, ohlíží se za pionýry německého krautrocku. Je postavená na důvěrné komunikaci, jemných nuancích a změnách temp, téměř neznatelných přechodech v kytarových melodiích, rozvolněných gradacích a důsledné práci s atmosférou. Přesně v tomhle stylu se nese i jejich prvotina, kazetový split s budějovickými Kidney Trauma, který vyšel v červnu na festivalu Noise Party, který v rechelské kotlině pořádá sdružení Naab.

Jejich aktuální počin, dlouhohrající debut, který vyšel na vinylu a limitované kazetě u Stoned to Death (std n°55) pak přímo navazuje na kazetovou prvotinu, byť je mnohem razantnější v rytmické zátěži a trio se tu prezentuje v mnohem vyhranější formě. Edice 250 vinylových desek vyšla s obalem Davida Fesla, na přední straně s fotografií objektu, který vznikl přímo pro účely nahrávky, na druhé straně s tiskem, o kterém se mohou do konce věků vést spekulace, zdali je to stereogram. O čem se spekulovat nemusí ani na chvíli je fakt, že opusit Pardubice bylo pro Kopáčka zdaleka nejlepším krokem vpřed.

www.facebook.com/StonedToDeathRecords
www.stoned-to-death.bandcamp.com

Vaše Reakce

Výpis pěti nejnovějších reakcí. Celkem reakcí k tomuto článku: 0

SPOKOJÍZDA

spojizda obrázek

SLOUPEK

tamas

Nadřazenost státu podepřeného západním kapitálem měla do sedmdesátých let za následek hluboké změny. Ty byly umožněny jednak vyhlazením velmi malého kapitalistického sektoru během první poloviny dvacátých let v SSSR a mezi lety 1945 až 1948 na nově získaných územích. A dále – a to především – nově vybudovaným mohutným moderním hospodářstvím. Převládající sociální skutečnost staré východní Evropy – rozsáhlé velkostatky stále vlastněné aristokracií a církví a vedle toho ta nejhorší rolnická bída – zmizela beze stopy. Máme před sebou městské společnosti, kde většina lidí, dřívějších rolníků, později průmyslových dělníků, dnes „jen lidí“, žije na obrovských sídlištích postavených všude podle stejných plánů, od Šanghaje až po Prahu a Lublaň. A žije tam dosud, jenomže továrny jsou zavřené a lidé jsou většinou nezaměstnaní nebo důchodci. Pachuť porážky je neklamná.

G. M. Tamás

SUPPORT SONGS

TLAČENKA

web: CrosseR | grafika: wewerca | neřešte autorská práva, vždy uvádějte zdroj!
spodni obrazek