Vítejte na DIYCORE.NET

HLAVNÍ MENU

HLAVNÍ RUBRIKY

UŽITEČNÉ

KOLABORACE

UŽIVATELSKÁ SEKCE

DIYCORE.NET

VYHLEDÁVÁNÍ

TWITTER

RSS

DESKA MĚSÍCE

PÍŠOU JINDE

SAPORT

- - - - - - - - - - - - EXPRESS - - - - - - - - - - - -

Asva (US) & Five Seconds To Leave (CZ) v Chapeau Rouge

Asva (US) & Five Seconds To Leave (CZ) v Chapeau Rouge

tisková zpráva

autor: redakce | 22. 12. 2008, 09:25:13 | návštěv: 1034 | reakcí: 0

27.1.2009: Asva (US) & Five Seconds To Leave (CZ) v Chapeau Rouge

Mluvit o Asva jako allstar kapele je snadné, ale laciné. Jednak proto, že byla jejich muzika vždy dostatečně originální a odlišná od personálně spřízněných projektů a jednak proto, že tuhle berličku prostě nepotřebuje. Můžeme se bavit o drone rocku nebo sludge/doom metalu, ale Asva je dál – nebo spíš lehce stranou. Jejich zvuk má nádech pečlivého elektroakustického bádání, občas zase až orchestrální pompy, ale vše je vlastně na dřeň syrové a přímé. Ocelová basa a těžkopádná rytmika nesou odkaz starých Swans. Dronové plochy se téměř rovnoměrně rozdělují mezi varhany a kytary. Pocit katarze u Asvy nevzniká jen kvůli síle hluku, ale hlavně kvůli tomu, že kdesi hluboko je v jádru jejich kompozic staré dobré blues se vším, co k němu patří – tedy především skutečné city.

Asva vznikla v zásadě jako pokračování poloviny legendárních Burning Witch (basáka Stuarta Dahlquista a bubeníka Brada). Zpočátku s nimi hrál na kytaru Dylan Carlson (Earth), kterého pak nahradil John Schuller (Master Musicians Of Bukkake). Za varhany usedl Troy Swanson a k obsluhování všeho možného (od kytar přes piáno až po samplery) přibrali Trey Spruance (Mr.Bungle, Secret Chiefs 3). Aby toho nebylo málo, zpívala u nich Jessika Kenney (společné náhravky např. s Eyvindem Kangem nebo Wolves In The Throne Room), nahrával je Billy Anderson (produkce Neurosis, Noxagt, Melvins, Om, Sleep nebo Teeth Of Lions Rule The Divine) a Randall Dunn (produkce Boris, Kinski, Earth a nespočet dalších).

Stuart Dahlquist navíc tvořil podstatnou část Sunn O))) na jejich prvních třech albech. Dnes zůstává jediným zakládajícím členem Asvy, jelikož nechtěl mít studiový superprojekt, ale fungující kapelu, se kterou může hrát koncerty. Do Evropy se vrací po roce na miniturné o pěti zastávkách, které končí vystoupením na vyhlášeném berlínském Transmediale festivalu. A s sebou přiváží také nový, téměř hodinový materiál složený speciálně pro něj.

27.1.2009 od 20:00 je jednou z těchto zastávek klub Chapeau Rouge (Jakubská 2, Praha 1). Vstup 240,- při rezervaci na mailu tickets[at]letmo[dot]net. 290,- na místě.

Předskakovat budou jindřichohradečtí Five Seconds To Leave. Hodně nadějná mladá kapela, která si pozornost nejen zaslouží, ale určitě i vynutí. Post/noise rock dost hrubý na to, aby vám ani omylem nekanula ospalá medová slina z úst, a taky dost hluboko zasahující, aby vás v zádech mrazilo.

www.myspace.com/asvaband
www.southern.com/southern/band/ASVA0/
www.myspace.com/fivesecondstoleave
www.letmo.net/productions
www.chapeaurouge.cz

Vaše Reakce

Výpis pěti nejnovějších reakcí. Celkem reakcí k tomuto článku: 0

SPOKOJÍZDA

spojizda obrázek

SLOUPEK

tamas

Nadřazenost státu podepřeného západním kapitálem měla do sedmdesátých let za následek hluboké změny. Ty byly umožněny jednak vyhlazením velmi malého kapitalistického sektoru během první poloviny dvacátých let v SSSR a mezi lety 1945 až 1948 na nově získaných územích. A dále – a to především – nově vybudovaným mohutným moderním hospodářstvím. Převládající sociální skutečnost staré východní Evropy – rozsáhlé velkostatky stále vlastněné aristokracií a církví a vedle toho ta nejhorší rolnická bída – zmizela beze stopy. Máme před sebou městské společnosti, kde většina lidí, dřívějších rolníků, později průmyslových dělníků, dnes „jen lidí“, žije na obrovských sídlištích postavených všude podle stejných plánů, od Šanghaje až po Prahu a Lublaň. A žije tam dosud, jenomže továrny jsou zavřené a lidé jsou většinou nezaměstnaní nebo důchodci. Pachuť porážky je neklamná.

G. M. Tamás

SUPPORT SONGS

TLAČENKA

web: CrosseR | grafika: wewerca | neřešte autorská práva, vždy uvádějte zdroj!
spodni obrazek