Vítejte na DIYCORE.NET

HLAVNÍ MENU

HLAVNÍ RUBRIKY

UŽITEČNÉ

KOLABORACE

UŽIVATELSKÁ SEKCE

DIYCORE.NET

VYHLEDÁVÁNÍ

TWITTER

RSS

DESKA MĚSÍCE

PÍŠOU JINDE

SAPORT

- - - - - - - - - - - - EXPRESS - - - - - - - - - - - -

Norskej experimentální večer v Pekle

Norskej experimentální večer v Pekle

tisková zpráva

autor: redakce | 5. 02. 2009, 07:28:38 | návštěv: 771 | reakcí: 0

Czesc!
Zde zasílám menší info o chystaném koncertu 26.2. (čtvrtek) v RC PEKLO Varnsdorf: Sindre Bjerga, Staplerfahrer a Nils Rostad

Sindre Bjerga přes deset let experimentuje se zvukovými kolážemi založenými na drones. Přestože prozkoumává především psychedelické frekvence, jeho zvuk může být někdy intenzivně soustředěný do sebe, jindy zase nevyzpytatelně excentrický. Je vždy vybaven minimem prostředků a vyznává estetiku odpadu, přesto dokáže s až alchymistickou jemností proměnit zvukové smetí v delikátní, krystalicky průzračnou matérii. Vystupoval vedle takových jmen jako Phil Minton, Jim O´Rourke, Thurston Moore, Culver, Ashtray Navigations či Jazzfinger, spolupracoval s Robertem Hortonem, Uton či Lasse Marhaugem a pravidelně tvoří v norském duu Bjerga /Iversen. Provozuje vlastní label Gold Soundz. V roce 2008, kdy v Čechách vystoupil poprvé, mu vyšla nahrávka Black Cobweb Mind u pražského labelu KLaNGundKRaCH.

Staplerfahrer si pohrává především s praskavými a lámanými zvuky elektronických obvodů, s elektromagnetickými vlnami a různými mechanickými "hračkami". V posledních několika letech šíří svou hudbu prostřednictvím undergroundových labelů z celého světa (např. norský TIBProd., brazilský Menthe de Chat či americký Carbon) a na svých hudebních cestách sdílel pódium nebo spolupracoval s umělci a projekty jako DMDN (NL), Zan Hoffman (USA), Danielle Lemaire (NL), Eleanor Balson (USA), Sasha Neudeck (A) nebo incite/ (D). Účinkoval např. na festivalech November Music v Holandsku, NuMusic v norském Stavangeru a festivalu Interpenetration v Grazu.

Kytarista Nils Rostad si jakožto autodidakt vytvořil osobitý styl, který dokáže být zároveň velmi intenzivní i uzavřený - v této introvertní poloze je inspirován spíše americkými primitivisty, jako jsou Dredd Foole, Loren Connors nebo Christina Carter než evropskou avantgardou a free-jazzem. Díky tomu, že vedle klasických efektových pedálů používá především témbr, atak a hlasitost, jeho zvuk působí hodně osobně a nevšedně. Na sérii limitovaných CDR vydává záznamy svých stylově rozmanitých improvizací na akustickou a elektrickou kytaru. Na desce Nils Rostad plays forgotten classics (2007) například přehrává zapomenuté skladatele ze 20., 30. a 40. let s použitím efektových pedálů ze 70. let. Příležitostně hraje také v duu se Sindrem Bjergou pod jménem Magnetic North Duo.

ODKAZY
http://myspace.com/sindrebjerga
http://myspace.com/thestaplerfahrer
http://myspace.com/nilsrostad

Vaše Reakce

Výpis pěti nejnovějších reakcí. Celkem reakcí k tomuto článku: 0

SPOKOJÍZDA

spojizda obrázek

SLOUPEK

tamas

Nadřazenost státu podepřeného západním kapitálem měla do sedmdesátých let za následek hluboké změny. Ty byly umožněny jednak vyhlazením velmi malého kapitalistického sektoru během první poloviny dvacátých let v SSSR a mezi lety 1945 až 1948 na nově získaných územích. A dále – a to především – nově vybudovaným mohutným moderním hospodářstvím. Převládající sociální skutečnost staré východní Evropy – rozsáhlé velkostatky stále vlastněné aristokracií a církví a vedle toho ta nejhorší rolnická bída – zmizela beze stopy. Máme před sebou městské společnosti, kde většina lidí, dřívějších rolníků, později průmyslových dělníků, dnes „jen lidí“, žije na obrovských sídlištích postavených všude podle stejných plánů, od Šanghaje až po Prahu a Lublaň. A žije tam dosud, jenomže továrny jsou zavřené a lidé jsou většinou nezaměstnaní nebo důchodci. Pachuť porážky je neklamná.

G. M. Tamás

SUPPORT SONGS

TLAČENKA

web: CrosseR | grafika: wewerca | neřešte autorská práva, vždy uvádějte zdroj!
spodni obrazek