Vítejte na DIYCORE.NET

HLAVNÍ MENU

HLAVNÍ RUBRIKY

UŽITEČNÉ

KOLABORACE

UŽIVATELSKÁ SEKCE

DIYCORE.NET

VYHLEDÁVÁNÍ

TWITTER

RSS

DESKA MĚSÍCE

PÍŠOU JINDE

SAPORT

- - - - - - - - - - - - PROFILY - - - - - - - - - - - -

Pivot

Pivot

miniprofil

autor: Friday | 31. 03. 2009, 21:37:14 | návštěv: 2881 | reakcí: 0

Kdo by neznal Warp Records, dvacet let fungující anglický label, který podal ruku a vytáhl nahoru spoustu nadějných kapel a projektů. Rozptyl od Jamieho Lidella po Boards Of Canada, kvalita i poměrná přístupnost mu zaručily oblíbenost u velkého množství posluchačů. A také interpretů, kteří by za vydávání na Warpu roztřískali o kombo i svou nejoblíbenější kytaru/ laptop. Loni přibyla ve stále se rozrůstající kartotéce další položka – album O Soundtrack My Heart instrumentální kapely Pivot. A nemuseli pro to roztřískat vůbec nic.

Třebaže australští bratři Richard a Laurence Pikeovi si s dalšími třemi členy řekli své hudební „ano“ již roku 1999, na debutové album si fanoušci museli počkat pěkných pár let. Po dobu „před debutem“ totiž docela úspěšně koncertovali a spáchali také kolaborace s elektronickými umělci jako Jan Jelinek či Burnt Friedman a jeho kapelou Flander a vydali několik EPček a dem. Make Me Love You vyšlo u vydavatelství Sensory Projects v roce 2005 a díky vřelé kritice si jím Pivot otevřeli hvězdnou bránu. V recenzích padala slova jako „melancholie,“ „euforický“ či „obrazovost“ – ovšem bez ironických úšklebků. Přestože pětičlenná sestava dávala možnost opravdu si s aranžemi pohrát a na albu bylo znát, že jsou spolu dobře vyhraní a umějí hudebně spolupracovat, ještě téhož roku se složení kapely zásadně změnilo. Odešli Adrian Klumpes, Neal Sutherland i Dave Bowman a zůstali jen Pikeovi (klávesy, kytara, bicí), kteří k sobě přibrali laptopistu Davea Millera. Jako trio existují až dodnes, i přes personální změny zůstal zvuk stejně silný a struktury skladeb vyvážené.

Přestože v jejich hudbě převládají jednodušší melodie a postupy, jejich potenciál se využívá na maximum a s gradací umějí pracovat stejně obratně, jako kdejaká postrocková kapela. Zjevné je také bubeníkovo pohrávání s rytmem a dynamikou. Občas si zajásají spíše fanoušci alternative/ progressive rocku, jindy si pošoupnou na nose brýle mathrockeři. Zjevný je ale také hudební vliv starých elektronických mágů jako Kraftwerk či Jeana Michel Jarreho - obzvláště kvůli použití kláves a právě laptopu, který dodává syrovému základu výslednou atmosféru a doplňuje písně o delikátní detaily.

Loňské album O Soundtrack My Heart je důkazem výše jmenovaného. Jednotlivé skladby si každá plavou ve své vlastní bárce - jedna je víc elektronická, jiná hutnější a rockovější, všechny se ale pohupují na jednom temném, zamlženém moři. Atmosféra jejich koncertů, zejména posledního turné právě k O Soundtrack My Heart, kde si zahráli například i se Sigur Rós, je cítit i z videí. Nicméně pokud máte odvahu se postavit proti jejich zvukovým opusům tváří v tvář, můžete tak učinit například 29. 4. na Flédě v Brně v rámci klubové noci Itch My Hahaha.

 

 


Vaše Reakce

Výpis pěti nejnovějších reakcí. Celkem reakcí k tomuto článku: 0

SPOKOJÍZDA

spojizda obrázek

SLOUPEK

tamas

Nadřazenost státu podepřeného západním kapitálem měla do sedmdesátých let za následek hluboké změny. Ty byly umožněny jednak vyhlazením velmi malého kapitalistického sektoru během první poloviny dvacátých let v SSSR a mezi lety 1945 až 1948 na nově získaných územích. A dále – a to především – nově vybudovaným mohutným moderním hospodářstvím. Převládající sociální skutečnost staré východní Evropy – rozsáhlé velkostatky stále vlastněné aristokracií a církví a vedle toho ta nejhorší rolnická bída – zmizela beze stopy. Máme před sebou městské společnosti, kde většina lidí, dřívějších rolníků, později průmyslových dělníků, dnes „jen lidí“, žije na obrovských sídlištích postavených všude podle stejných plánů, od Šanghaje až po Prahu a Lublaň. A žije tam dosud, jenomže továrny jsou zavřené a lidé jsou většinou nezaměstnaní nebo důchodci. Pachuť porážky je neklamná.

G. M. Tamás

SUPPORT SONGS

TLAČENKA

web: CrosseR | grafika: wewerca | neřešte autorská práva, vždy uvádějte zdroj!
spodni obrazek