Vítejte na DIYCORE.NET

HLAVNÍ MENU

HLAVNÍ RUBRIKY

UŽITEČNÉ

KOLABORACE

UŽIVATELSKÁ SEKCE

DIYCORE.NET

VYHLEDÁVÁNÍ

TWITTER

RSS

DESKA MĚSÍCE

PÍŠOU JINDE

SAPORT

- - - - - - - - - - - - PROFILY - - - - - - - - - - - -

Kevin Blechdom

Kevin Blechdom

miniprofil

autor: Friday | 2. 09. 2009, 14:49:06 | návštěv: 2430 | reakcí: 2

O této lišácké muzikantce, která vyvrací mýty a legendy o pojmu „hudba," bylo napsáno mnoho. Ani ten nejšikovnější pitchforkový pisálek ale neodkáže slovy vyjádřit onu Pandořinu skříňku, ve které se nachází všechny nahrávky, filmy, performance a vůbec celá kauza Kevin. Už jen vystupováním pod mužským jménem deklaruje svou uměleckou nezávislost a odhaluje veliké téma její tvorby, respektive textové stránky - vztah k mužům. Jde na to ironicky, občas kýčovitě, často přehnaně, ale s vtipem a nadhledem - ostatně jako na všechno ostatní.

Narodila se jako Kristin Erickson roku 1978 v San Francisku. Neuspokojená studiem klasické kompozice a hry na klavír hledala vlastní hudební vyjádření, zvuky; dokonce sama vytvořila několik hudebních programů, které používá dodnes. U počítače zůstala a se svým bratrem Robem Ericksonem a jeho ženou Mephany Stankins založila před deseti lety art rockovou kapelu Adult Rodeo. Vydali spolu hned dvě alba u labelu Shimy Disc a ještě víc na jejich Four States Fair Records. Později potkala Bevin Kelley alias Blevin Blectum při studiu elektronické kompozice na univerzitě v Kalifornii.



Po náhodné spolupráci na jednom halloweenském večírku založily projekt Blectum From Blechdom, na kterém si slečny očividně v rámci studia zkoušely různé hudební postupy s počítači a samplery. Jejich hutná, nepředvídatelná psychotronika bez vokálů, ale zato s promyšlenými kompozicemi a zlým úsměvem se vydávala na labelech jako Tigerbeat6 či Deluxe. Roku 2001 jim dokonce album The Messy Jesse Fiesta přineslo druhou cenu na prestižním festivalu Ars Electronica v kategorii digitální hudba. Brzy nato se ovšem každá ze slečen vydala na sólovou dráhu a Kevin odjela za kamarádem do Berlína, kde se z jednoho víkendu stalo pět let. Neztrácela čas a již jako Kevin Blechdom vydala roku 2003 album Bitches For Britches na kultovním labelu Chicks On Speed (Angie Reed, Gustav, Le Tigre, DAT Politics).





O dva roky později následovalo album Eat My Heart Out, kde jen osvědčila svou nezměnitelnou schopnost absurdním způsobem propojovat nespojitelné - artificiální hudbu s populární, glitche s propracovanými zvuky, elektroniku s banjem, sex s černým humorem a lásku s nenávistí. Všemu kraluje její expresivní vokál, který se přesouvá od opery k vřeštění či žvatlání. V celé její tvorbě se také projevuje dětská záliba v provařených muzikálech, na letošním albu Gentlemania pak nejvíc. Od předchozích se deska liší tím, že je celá akustická, víc se posouvá k naraci, estrádě a cílenému kýči, nadsázka je čitelnější (například práskání bičíku s v písni Tell Me, Where It Hurts), ale stále si zachovává svou bizarní tvář.

Kevin Blechdom je žena, která s vážnou tváří tvrdí, že její nejoblíbenější droga je šlehačka -  a díky šlehačce se dala roku 2006 zase dohromady s Blevin Blectum, když po sobě na koncertě začaly házet šlehačkové dorty. Jindy se zas koupala v bahně v dětském nafukovacím bazénku. Její živé koncerty jsou každopádně napůl zábavné, napůl niterné performance, které se zkrátka musí vidět. Doslova se na nich odhaluje - když vydala album Eat My Heart Out, na turné předváděla jeho původní přebal: nahoře bez si zakrývala ňadra kozími vnitřnostmi včetně srdce.

n

Vaše Reakce

Výpis pěti nejnovějších reakcí. Celkem reakcí k tomuto článku: 2
mizuki
31. 01. 2012, 13:00:04
proc jste vybrali zrovna tuhle dost oklestenou verzi? tu to vice vynikne http://www.youtube.com/watch?v=w6WcRJQzoGw

ciza
1. 04. 2010, 10:01:17
To se mi docela libi, je to jine a pripada mi to i dost zenske.

SPOKOJÍZDA

spojizda obrázek

SLOUPEK

tamas

Nadřazenost státu podepřeného západním kapitálem měla do sedmdesátých let za následek hluboké změny. Ty byly umožněny jednak vyhlazením velmi malého kapitalistického sektoru během první poloviny dvacátých let v SSSR a mezi lety 1945 až 1948 na nově získaných územích. A dále – a to především – nově vybudovaným mohutným moderním hospodářstvím. Převládající sociální skutečnost staré východní Evropy – rozsáhlé velkostatky stále vlastněné aristokracií a církví a vedle toho ta nejhorší rolnická bída – zmizela beze stopy. Máme před sebou městské společnosti, kde většina lidí, dřívějších rolníků, později průmyslových dělníků, dnes „jen lidí“, žije na obrovských sídlištích postavených všude podle stejných plánů, od Šanghaje až po Prahu a Lublaň. A žije tam dosud, jenomže továrny jsou zavřené a lidé jsou většinou nezaměstnaní nebo důchodci. Pachuť porážky je neklamná.

G. M. Tamás

SUPPORT SONGS

TLAČENKA

web: CrosseR | grafika: wewerca | neřešte autorská práva, vždy uvádějte zdroj!
spodni obrazek