Vítejte na DIYCORE.NET

HLAVNÍ MENU

HLAVNÍ RUBRIKY

UŽITEČNÉ

KOLABORACE

UŽIVATELSKÁ SEKCE

DIYCORE.NET

VYHLEDÁVÁNÍ

TWITTER

RSS

DESKA MĚSÍCE

PÍŠOU JINDE

SAPORT

- - - - - - - - - RECENZE FILM - - - - - - - - -

Hostel

Hostel

režie: Eli Roth

autor: David Kresta | 14. 04. 2006, 11:19:56 | návštěv: 9151 | reakcí: 4

Eli Roth vypadá jako sériový prototyp mladého úspěšného Američana. Muskulaturu má vypracovanou pravidelnými návštěvami posilovny, sebevědomí z něj pryští všemi póry a mluví naprosto uvolněně, aby bylo vidět, že tenhle člověk je úplně v pohodě a má nadhled.

Tuhle vlastnost prokázal ve svém prvním filmu Cabin Fever, který se stal komerčně nejúspěšnějším hororem roku 2003 a u nás to před nedávnem dotáhl do nočního vysílání nejmenované komerční televize. Příběh partičky teenagerů bojujících během výletu v lese s masožravým virem, nebyl rozhodně originální – Roth pouze zkompiloval ty nejlepší momenty ze svých oblíbených „osmdesátkových“ hororů včetně Evil Dead a Věci. Přesto dokázal překvapit nečekaným smyslem pro humor (poněkud ve stylu Davida Lynche) a zajímavými obraty v očekávatelném vývoji scén (vzrušující erotická předehra změněná v krvavou nechutnost).

Abych nezdržoval – v jeho novém filmu Hostel nic takového nehledejte. Není tu humor, není tu nadhled, není tu dokonce ani příběh. Zbyly jenom krvavé nechutnosti. O filmu se u nás hovořilo dlouho před premiérou – především díky producentské záštitě od samotného Quentina Tarantina. Tohle spojení nepřekvapuje – Tarantino rovněž platí za spíše zručného recyklátora a kompilátora. Ještě větší mumraj způsobila zpráva, že film se odehrává na Slovensku, natáčení přitom probíhá v Čechách a uslyšíme v něm Michala Davida. A taky Tublatanku a Team! Hudební dramaturg odvedl profesionální práci, což se bohužel nedá říct o zbytku štábu včetně režiséra.

Nevadí mi, když Roth natáčí „Bratislavu“ kousek od Prahy, protože vyžaduje kvalitní štáb a ten má k dispozici jen u nás. Ale vadí mi ledabylost a ignoranství ve scénách jako je ta, v níž mladí nadržení amíci na cestě za sexuální turistikou a následnou velmi bolestivou smrtí konečně dorazí na Slovensko. Z nádražního rozhlasu přitom slyšíte oznámení, že vlak dále pokračuje do stanice Praha-Libeň a kameraman (český!) to celé popraví užitím celkového záběru, díky čemuž se náhle objeví cedule Poříčany.

Film Hostel je bohužel laciný, a to ve všech směrech. Nejen ve smyslu rozpočtu (proto patří letos i přes nijak oslnivé tržby k nejúspěšnějším titulům), ale i vzhledu a samotného příběhu. Při jeho sledování se mi zničehonic vybavila česká porevoluční rychlokvaška Vekslák. Hostel vypadá naprosto stejně – neprofesionálně natočený, upachtěný, pouze má navíc tu otravnou touhu po senzaci. Eli Roth prostě slyšel, že někde v Thajsku si můžete za pár tisíc dolarů beztrestně zastřelit člověka. A kvůli tomu vznikl horor bez napětí. Zbyly už jenom ty nechutnosti včetně opravdu hodně ujeté scény s vyhřezlým a následně odstřiženým lidským okem. Jak prohlásil jeden můj známý, tohle je film od nemocných lidí pro nemocné lidi.

Informace

Originální název: Hostel
Režie: Eli Roth
Hrají: Jay Hernandez, Derek Richardson, Eythor Gudjonsson, Jana Kaderábková, Barbora Nedeljáková, Jan Vlasák, Miroslav Táborský
Žánr: horor
Celkový čas: 95 minut
Země: USA
Rok: 2005
Distributor: Falcon
WWW: http://www.hostelfilm.com

Vaše Reakce

Výpis pěti nejnovějších reakcí. Celkem reakcí k tomuto článku: 4
Mike
10. 07. 2006, 19:18:06
Boha, ten dabing, to je schválně ty české slova nebo to je chyba?

Sin Bios
30. 05. 2006, 21:57:59
Souhlas, je to kravina, je plno hororů u kterých se nebojíte, ale aspoň se pobavíte...ale u tohohle?Čekání na titulky...

LUX
1. 05. 2006, 11:47:21
Prvních dvacet minut vtipná komedie, potom nuda, nuda a nuda. ale celkem jsem se u toho i zasmál.

david
27. 04. 2006, 08:54:25
jenom souhlas, Hostel je píčovina jak cip, tu obrovskou návštěvnost v Americe vysvětluje jen zvědavost, nikdo se pak těch lidí neptal, co tomu říkají...

SPOKOJÍZDA

spojizda obrázek

SLOUPEK

tamas

Nadřazenost státu podepřeného západním kapitálem měla do sedmdesátých let za následek hluboké změny. Ty byly umožněny jednak vyhlazením velmi malého kapitalistického sektoru během první poloviny dvacátých let v SSSR a mezi lety 1945 až 1948 na nově získaných územích. A dále – a to především – nově vybudovaným mohutným moderním hospodářstvím. Převládající sociální skutečnost staré východní Evropy – rozsáhlé velkostatky stále vlastněné aristokracií a církví a vedle toho ta nejhorší rolnická bída – zmizela beze stopy. Máme před sebou městské společnosti, kde většina lidí, dřívějších rolníků, později průmyslových dělníků, dnes „jen lidí“, žije na obrovských sídlištích postavených všude podle stejných plánů, od Šanghaje až po Prahu a Lublaň. A žije tam dosud, jenomže továrny jsou zavřené a lidé jsou většinou nezaměstnaní nebo důchodci. Pachuť porážky je neklamná.

G. M. Tamás

SUPPORT SONGS

TLAČENKA

web: CrosseR | grafika: wewerca | neřešte autorská práva, vždy uvádějte zdroj!
spodni obrazek