Můj život beze mne

Můj život beze mne

režie: Isabel Coixet

autor: Jer_C | 19. 09. 2006, 19:59:41 | návštěv: 5428 | reakcí: 0

Ann se celý život protloukala ne zrovna růžovou každodenní rutinou, aby se posléze dozvěděla, že ji v útrobách břišní dutiny nezadržitelně bují nevyléčitelný nádor. Je jisté že zemře, ale hodlá si poslední měsíce života užít naplno. Že vám je takový příběh povědomý? Aby ne. Filmů s podobným námětem bylo natočeno až běda. Vděčné to téma. Divák si vždycky rád popláče.

23letá Ann (Sarrah Polley) to v životě neměla lehké. Otce moc neviděla, většinu jejího života strávil ve vězení. Matka obviňuje celý svět, protože ji nikdy nesplnil žádný z jejích snů. Jediný muž v životě Ann je její manžel Don, se kterým se seznámili na posledním koncertu Nirvany. V sedmnácti s ním měla první dítě, nedlouho poté druhé. Bydlí společně v přívěsu, peněz není mnoho. I přes materiální nedostatek si však žijí docela spokojeně. Ann se pak náhle dozvídá o své zhoubné chorobě, ale rozhodne se udržet vše v tajnosti. Uvědomí si, že je spoustu věcí, které nikdy neudělala a rozhodne se napravit to...

Nejsympatičtější na Můj život beze mne je především snaha podat dané téma jinak, bez prvoplánové houpačky pocitů. V příběhu sice nalezneme množství sentimentálního patosu (který v podobných filmech jaksi být musí), jako celek však snímek funguje až překvapivě silně a po jeho shlédnutí budete téměř jistě naměkko. Hlavní zásluhu na tom má kvalitní herecké obsazení. Hlavní postavy jsou zahrány tak, že jim můžete věřit. Přimhouříte tedy oko nad místy pokulhávajícím příběhem.

Hysterii, iluzi dívčích románů ani depresi nehledejte. Můj život beze mne je opravdu "jen" SMUTNÝ film. A znáte přece tu křehce krásnou noblesu smutku. Tohle je její důstojná oslava.

Originální název: My Life Without Me
Režie: Isabel Coixet