Divá zvěř

Divá zvěř

režie:Ki-duk Kim

autor: Kunt | 5. 11. 2006, 22:03:44 | návštěv: 4302 | reakcí: 0

Druhý Kim Ki-dukův film Divá zvěř, původně Dva krokodýlové, se jako jediný odehrává mimo Koreu. V tomto snímku můžeme pozorovat jisté prvky shodné s Kim Ki-dukovým životem. Stejně jako jeden z hlavních hrdinů Hong-san prodělal vojenský výcvik a stejně jako on potom odjel do Paříže, kde dva roky prodával na ulicích obrazy. Jmény hlavních hrdinů, Hong-san (Rudá hora) a Chung-hae (Modrý oceán) nenápadně poukazuje na rozdělení Korey. Počáteční nedůvěra a neochota spolupracovat, následné spřátelení se a vylepšení nálady mezi oběma hrdiny, by mohlo symbolizovat režisérovo vnímání současných a snad i budoucích vztahů rozdělené Korey. I když i ve filmu si oba Korejci musí jisté věci vyříkat pěstmi.

V samotném filmu se vyskytují typické prvky Kim Ki-dukových filmů, jako násilí, sex a komplikované vztahy. Násilí ovšem v tomto snímku jasně dominuje, divák se může přistihnout, že sám v některých chvílích trpí paranoiou z možného útoku a čeká ránu doslova za každým rohem. Samotní herci některé rány opravdu dostali a je poznat, že i krev je někdy skutečná. Naštěstí Divá zvěř i přes množství násilí nesklouzne k podprůměrnosti filmů, ve kterých jde o to, zabít co nejvíc lidí v co nejkratším čase a prolít tolik krve, že zíráte, kde se v tom člověku vzala. Film je vystavěn na náhodných setkáních, nedorozuměních, zradách, omylech a opravdu není nouze o nečekané zvraty, ve kterých se Kim Ki-duk vyžívá.

Děj začíná, když Hong-san přijíždí do Paříže a ve vlaku se seznámí s dívkou pašeráka Emila. Na nádraží potkává zlodějíčka Chung-haeho, který mu nejdříve pomáhá, následně ho však okrade. Hong-san, zdatný v bojových uměních si to nenechá líbit a ocitá se za mřížemi, to když Chung-hae s rozbitým nosem žaluje strážníkovi. Po dohodě mezi oběma Korejci se dají na veřejné vystupování na náměstí, kde si Hong-sanových bojových schopností všimne mafie, a kde se Chung-hae seznámí s dívkou Corrine, do které se zamiluje. Oba hrdinové se nakonec nechají zlákat mafií a začnou podnikat v jiných platových sférách. Chung-hae si za peníze vykupuje Corrine od jejího přítele, Hong-san si užívá. Vidina většího výdělku dožene oba až k tomu, že přecházejí od mlácení lidí k jejich fyzické likvidaci, zabijí i Emila což nezůstane nepotrestáno. Následné znelíbení u jejich mafiánských kumpánu vyvrcholí tím, že oba končí na dně moře. Ovšem tím Kim Ki-duk nekončí, zdánlivý happyend, když se oba hrdinové zachrání, se nečekaně zvrhne v tragédii...

Originální název: Yasaeng dongmul bohoguyeog
Režie: Ki-duk Kim
Hrají: Jae-hyeon Jo, Richard Bohringer, Denis Lavant, …