Various

Various

Benefit pro organizaci Svoboda zvířat

autor: horovic | 30. 10. 2007, 13:24:55 | návštěv: 3777 | reakcí: 2

U podobných kompilací se to tak má, jsou to střety protikladných chutí, vedle chilli paraořech nebo japonským křenem k jádru wasabi. Hardcore? Ano, dosti. A stylovou různorodost je zbytečné rozpatlávat, hlavní je cíl – Svoboda zvířat.

Třiadvacetičlenná sebranka kope na jednom hřišti, ačkoliv maj různý mičudy a někteří si vzali ragbyové skafandry. Od jemných kytarových partiček až po deathmetalové mezky, punk, indie, crust i blackovina, metalické vůkol, hardcore čekej bratře můj svrchované.

Jemnějšímí odstíny hrajou The Idoru i trochu nasranější Face Tomorrow, kopni do tý bedny, kundo, já svoje poslední vjecy ještě nepočítám. Přirozenější mi přijdou Phantoms on Fire, snad jediná „tradiční“ punková věc, očekávaný vývoj songu vám nezabrání, abyste nebyli divokou sviní tance.

Výraznou stylovou odchylkou jsou moravští The Mood, kteří evokují Sunshine nebo Pavilon M2, ale zároveň jsou tolik odlišní. Odkazují na britskou scénu, skladatelsky pozoruhodní a vyhraní, naživo vždycky koukám, kde se u nás taková kapela bere a přitom ji „nikdo“ nezná – tohle je čistě rádiová záležitost, teda kdybysme měli nějaké rádia. Tlačí na pilu emocí, a nejsou trapní, ani podlízaví.

Episode tvrdí I´ll Be Shadow a jejich smrtící metal plný nelidských úderů dělá i ze mě stínového hráče. Syrovou klec klasiků Lahar vystřídají Alamogordo, metaloví vypěněnci opásáni filigránskou machou, za Idiot Savant se představí několik řvoucích zrůd proložených trashovými riffy, smích mě přešel, ten několikanásobný štěkot má něco do sebe. Ještě o něco tvrdší Commando mě skoro přesvědčilo, že jsem pořád mánička a že bicí automat je na biftek to nejlepší, k duhu přišli Dreadrot, rychlí, s metalovým náběhem a přece pořád punk, krátká-svižná-úderná, vjebou to do vás dřív než kaše vychladne, jsem žrout. Faust Again operujou říznými riffy a podivná bestiálnost mi vyhovuje, i když bubeník hraje automaty a zpěvák chcípá s každým veršem. Balaclava jak ji mám rád, patetická a na hraně, instrumentálně sebejistá a baladická, výpravná, naproti tomu Jetpilot sou myslim to, čemu se dneska říká ímou, pohladit nepotřebuju, ne rukou, co je hladká jak žalud – nic ve zlém, nic v dobrém.

Firestars dostávají se zpěvákem skvělý feeling, navíc speedmetalové sóla jsem už dlouho neslyšel, dělám si prdel. U Fallen into Ashes si srandu dělat nebudu, tohle je nekompromisní pohled do dávivýho jícnu očistce, zdánlivě chaotické shluky kytar bych rád ochutnal naživo. Podobně laděná je Bora, více ční chemický kopák a roztříštěnost vzápětí šněrovaná refrénem.

On Fire ladně kloubí dva vokály do kovoobráběného punkrocku, máklej drajv a vzteklá energie, 5 Symbols nehledaj pět živlů, čistá špína a naspídované riffy, metalovej polom. Na enormní nasazení spoléhají Crowleys Passion, běs na druhou, metalová epilepsie, přehledné riffy i rytmika, zrychlit zpomalit, ale tlačit pořád nadoraz – to by se líbilo klukům vod ohnivýho potoka, nášivky si šili na koule a nešlo jim nevěřit.

Stolen Lives sázej na češtinu, zvukově poněkud plochá garážová syrovina nepostrádá to hlavní – punk as fuck a „seru na tvůj život“. 1000 let od ráje – to sem uronil. Kozlí hrabě Bathory ožil dalším životem? Ne ne, Waltari zkoušejí proniknout na rumunskou HC scénu. Skvělé přechody, vtipné, zdatné a s nadhledem, chci víc. Neotřelá a zajímavá písnička s hlubším poselstvím? Takové přiváží Sheeva Yoga, něco crustové nálože, středověké balady i lidové moudrosti, myslim, že vědí o černém vigvamu a teplotě mrtvé řeky.

More Bad News. Pomalejší a ostrý vál, nechutný kráječ nerostů, hlas co prochází kamenem a hlasitě zpívá o jeho barvách, epické emo sledující černou nit Ariadny, ona je mrtvá, temnou v temné neobtáhneš. Ariadna Is Dead. More Bad News.

Vkusná a povedená přebálka svítí jasným písmem: rentgenovaný parodontosaurus na vodítku náhrobku.

Žánr: punk-HC-metal-core
Celkový čas: 67:58