Pissycat

Pissycat

s/t

autor: davrodriguez | 31. 10. 2007, 12:47:54 | návštěv: 2358 | reakcí: 9

Nezastírám, že nad rádoby rockenrollovou scénou (nejen z) jižních Čech jsem dávno zlomil hůl. Navzdory všemu pozérství pseudo-vtipnejch spolků a řadě sračkovejch nic neříkajích projektů, které se pod rouškou garage rock´n´rollu snažily prodat hezky oblečenou hu(d)bu, přichází z jihu nahrávka, která působí neuvěřitelně svěže a přirozeně. A vítr do plachet to není pouze pro scénu, která je spjata se Strakonicemi, ale zářezem jej lze vnímat i z hlediska renesance scény holčičí. Po všech zlech typu Stillknox či Dead Flowers se konečně začínají rekrutovat kapely, u kterých přívlastek holčičí není třeba chápat v nějakém pejorativním slova smyslu – jednou z nich jsou i Pissycat.

Blatenské toho za dva roky existence stihly opravdu dost. Jedno celkem slušné demo následované letošním debutem, změnu 3 bubeníků, z nichž jednoho reprezentovala Bossova krabička, desítky koncertů s profláklejšími kolegy a v neposlední řadě hezké předskakovaní, které je ještě čeká v podobě supportu švýcarským The Peacocks. Kapelu založily začátkem roku 2005 dvě kámošky, které už nebavilo pořád jen chodit na koncerty a pasivně přihlížet, nýbrž se samy chtěly zapojit a zároveň tak ukázat ostatním slečnám, že se není čeho bát. A výsledek? Myslím, že stojí za to.

Dvanácti písňové CD si za účasti automatického bubeníka nahrály svépomocí v garáži, což se částečně podepsalo na zvuku, který ale na druhou stranu mohl dopadnou daleko hůře. Tyhle atributy však netřeba vůbec rozpitvávat, vzhledem k obsahu samotnému, který by případná negativa některých remcálků mohl deklasovat na nulu.Tohle je pořád punk-rock v pravém slova smyslu, kde jde především o sdělení a garáž tomu všemu jen přidává na autentičnosti.

Hudebně si Pissycat můžete představit jako mix raných desek Ramones s jejich veškerou melodičností, jednoduchostí a chytlavostí doplněnou místy o výborné dvojhlasy navozující atmosféru Blondie, Avengers nebo jemnější Le Tigre. Jednoduché, úderné dvouminutovky s minimalistickými prvky vůbec nemají tendenci slévat se v jeden celek, což lze připsat jak neotřelým přístupům k aranžím, tak schopnosti postavit opravdu silně melodické a dobře zapamatovatelné songy. Další připodobnění mě napadá třeba k desce Singles legendárních Bikiny Kill. Člověk si vždycky povzdechne, jak by bylo skvělý, kdyby alespoň polovina punkových kapel hrála tak chytlavou muziku.

Ale zpět k nejsilnějším momentům desky. Celkově vzato se opravdu každý track poslouchá velmi dobře. Deska působí celistvým dojmem a nikde se takřka nenajde slabší místo, nedej bože vata. Osobně bych vyzdvihnul úvodní Hold On, která svou temnou náladou tak trochu z celkového ražení nahrávky vybočuje. Následovaná sdílnou Be Who You R, vzbuzující přesně ten pocit nasranosti, kdy by si člověk nejraději palici rozmlátil o protější stěnu. Jasnou hitovkou je pak No Risk No Fun s typickým „Ramones nájezdem“ – kde si prostě musíte přiznat, že „tlaková vlna tří akordů“ je občas parádní smrtící záležitost. Posledním a velmi milým překvapením je pro mě Basen – dvanáctý track desky, který Pissycat ukazuje v úplně jiném rozpoložení. Jemná kytara s nádherným trojzvukem a skličujícím pianem v pozadí perfektně ukazuje, že i popovější skladby nemusí působit u punkové kapely rozpačitě nebo hloupě.

Pissycat teď mají nového bubeníka – doufejme jen, že na delší dobu. S tímto materiálem a novou rytmikou v zádech si myslím, že je zaděláno na další raritu klubové scény. Nezbývá tedy nic jiného, než držet pěsti.

Žánr: punk-rock
Celkový čas: 24:47
  1. Hold On
  2. We Don´t
  3. Anorec
  4. Be Who You Are
  5. No Risk No Fun
  6. Ladies
  7. Say
  8. Beaten Track
  9. Go
  10. Dont´Wanna
  11. Billy
  12. Basen

Výpis pěti nejnovějších reakcí. Celkem reakcí k tomuto článku: 9
rockyrek z garaze
21. 11. 2007, 23:38:49
s tou potrefenou husou jsi uplne vedle a napsal jsi to tady moc hezky. Tak nak nikoho moc neurazit, ze me udelat chlapce co potrebuje poucit, ze sebe cloveka co je vsemu zajimavemu naklonen, veskrze positivni...no fajn, sam se takhle otrapu snazim zbavit, proc ne...proc bych mel taky lizt na tenhle server, kde to je pod moji intelektualni uroven a proc cist dalsi recenze od tebe? Klidne si do nich pis co chces, doprej nam prosim dalsi moudra, jsem nedockavy - vicemene je dobre, ze pocitas s tim, ze jeste nekdy neco budes recenzovat...tolik ti zavidim!
Vis co? Precti si recenzi na Born to lose na tomhle webu, to je totiz hudba, ktera oslovuje me a ta recenze je mistrovsky dilo. Mysli si, ze sem se urazil a ze sem malo ostrilenej a zase nebudes mit pravdu. Mysli si co chces. I kdybys tu priznal cokoliv, co bych ti vytknul, v duchu by sis myslel opak. Ale to neni tvoje chyba. Mej se

davrodriguez
21. 11. 2007, 01:03:38
hele ale proč to dělaš,když tě to nebaví číst ty recenze a jsi přehlcenej vyumělkovaný hudby,kterou tě nebaví poslouchat - z čehož usuzuju - tedy spíš podle tvejch reakcí usuzuju, že k nim patří i pissycat / ohodnotils to jako nudu, která se blbě prodává - nebo se nedá dobře prodat tak nějak že???:-) - ne to je jenom takový štouchnutí, nechytej mě hned za slovo)....spíš prostě nerozumim tomu, proč se do toho strefuješ. Když tě to sere, tak na ty přiblbe intelektuální servery, autory a články nelez a kupuj si třeba jenom maximum rock´n´roll a léč si svou bolavou duši poctivýho punk-rockera. Myslim, že seš navíc přehnaně vztahovačnej, což se tedy u tebe divim, co jsem zažil, tak punkeři z jihu byli vždycky ostřílení drsní a některý i fajn kluci……myslel jsem si, že punk je hlavně o názorech, postojích a někdy taky o tý provokaci – pokud ale čekáš, že ta provokace bude lítat pouze z tvé strany, tak jsme zase u toho „sebestřednýho a egoistickýho“ postoje, tentokrát se ale týká tebe. Pokud napíšu, že mě nebaví nic, co se týká tchitchiman a cecek records, tak tím samozřejmě nemířim hned na tebe jako na člověka, kterej nezná nic jinýho – ikdyž soudě dle reakce - no nic , jak se říká, potrefená husa se vždycky ozve. Pokud si přeješ ty normální (nevim,co si pod pojemem normální recenze mám představit - zkus hodit třeba nějakej typ, rád se kouknu na to, jak pojem „normální“ chápeš ty) a krátký recenze tak si je napiš sám….. co třeba to diy taky někdy zkusit – o to budeš mít pak větší radost z toho, že úroveň článků o punku, která je díky takovejm sebestřednejm egoistickejm čůrákům jako jsem já zoufalá, se právě tvým článkem zlepšila a třeba se ti povede nasadit novej trend. rád si tvoje recenze přečtu a dokonce si třeba něco vemu i k srdci, protože překvapivě i JÁ egoističtí zastávám tak konzervativní názor že se člověk pořád učí …Ještě k tý přehlcenosti myslim, že je tu u mě stejný –denně se snažím číst všechno, co je aktuální a co mě zajímá, akorád,že mě to zas tak nevadí – ostatně proto to taky dělám že???, a navíc taky proto, že já si z hudby ani z recenzí ani z ničeho jinýho nedělám náboženství nedej bože nějakou uniformní zábavu...myslim, že si budeme mít stejnej názor v tom, když řeknu, že upozorňovat na kapely je strašně důležitý a jakkoliv je to zavádějícím faktem , stále platí, že co přijde někomu jako samozřejmý, není zas tak samozřejmý pro druhý – holt se musíme smířit s tím, že na diycore. net, ale nejen tam - nelezou jenom takový ostřílení rock´n´rollový piráti z jihu, ale třeba i lidi, kterejm je míň a tolik toho třeba neznaj…… Poslední rada na závěr - příště až zase uvidíš nickname davrodriguez a zase nějakej titul, kterej by se tě přímo či nepřímo dotýkal, tak to prostě jenom obloukem obejdi a uvidíš, že ti bude líp. S přáním hezkého dne plného slunce Největší Čurák. PS u tý diskuze jsem se místy fakt smál, bylo to srandovní, ale mě to moc nebaví tyhle ty války s monitorem a klávesnicí, jednak na to není čas a přece jenom dělám

rockyrek z garaze
19. 11. 2007, 23:36:51
jo, me to! stoji za to! ti to napsat, protoze te to! mozna donuti premejslet o svym nazoru, kterej ty si samozrejme umis obhajit a nikdo ti na nej nemuze sahnout. Sere me cist recenze na hudbu, u nichz je takhle zbytecna omacka okolo, jako v tvejch recenzich. Je to asi jako v ty hudbe. Kdyz zacali hrat kapely jako Ramones nebo Stooges, byl to primitivni punk, z dnesniho pohledu, ale stejne mi to prijde super muzika a lidem v ty dobe urcite taky ne?! A ja sem preplacanej hudbou, ktera je vumelkovana, preplacana, plna kravin a navic si s tou kapelou u ty desky ani nezazpivas, coz je podle me znamka dobryho songu, kdyz je to naopak. Muzes namitnout, ze Pissycat jsou super primitivni punk. Kdyz zacali v casopisech jako "punk" nebo "sniffin glue" a ja nevim v cem jeste z ty doby vychazet recenze, tak to bylo pocitam neco ve stylu: "jo, tohle te posadi na prdel, raz, dva, tri, ctyri a jedem! dobra kapela mejdan!" apod. asi proto pak v tom punku bylo i par lidi co si rikali, ze na to pujdou od lesa a ja treba mam hrozne rad kapely jako Jawbox a Fugazi a veci z Dischordu. Takze ja vlastne patrim na stranky cecek records, kde si mam cist recenze, drtit v kazetaku pistole a motorhead,
zatimco ty mas psat recenze sem, protoze poslouchas chytrou hudbu a celkove jsi sectelej a v kolektivu oblibenej. ja sem zamindrakovanej, navic z jihu. O tom to vlastne je, cela ta prvni reakce, mela obsahovat tuhle zasadni vetu!!! A navic bych si asi pral normalni, jednoduchy, ale ne hloupy recenze, kde mi nebude nekdo jako ty predestirat svoje EGO v plny svy krase. Ses nejvetsi Curak abys vedel. ale jinak se mej fajn :-)

davrdoriguez
19. 11. 2007, 14:47:52
já nevim,že ti to stojí za takový rozčilování, prostě jsem napsal,co jsem napsal a tak to je....pokud tě to nasralo a máš jinej pocit, tak to prostě nech plavat, nebo napiš vlastní recenzi - lepší, objektivnější,korektnější ale hlavně už to udělej....neberu nikomu jeho názor, je to tak jak si řekl - já budu pro tebe a pro spousty dalších blbeček a pseudo intelektuál a ty zase zamindrákovanej rocker z jihu, tak už to v životě chodí, někdo tě pochválí, jinej tě pošle do píči - nebo v tvém případě, raději upálí v pekle...sebe nepovažuju vůbec za nějakýho extrémního znalce punku, dá se říct že poslouchám hodně širokej záběr a ten punk tam má svoje místo, ale všechno je to v jedný rovině, rozhodně nejsem jenom punkovej posluchač a osobně mám vždycky radost,když se objeví nová kapela,která hraje jinak než všechny ty alko-punkový blbosti, kterejch je v praze – odkud jsem, když už si se na to ptal, jako sraček, nebo kapely motající se okolo tchitchiman recrods /potažmo cecek rec/ – osobně tyhle týpci zase nebaví mě a přijde mi to všechno hodně stejný a tohle osobně zase odzývám já, ale tak to prostě je, co se někomu líbí, druhej může nesnášet a obráceně stejně tak, add sex – to byla pouze tupá odpověď na tupou otázku, pokud se to někoho dotklo - třeba holek z pissycat, jejich bubeníka, nebo jinejch holek, nebo úplně někoho jinýho, tak se samozřejmě omlouvám, bylo to přehnaný to uznávám, ale jak už jsme napsal, když se někdo blbě ptá, blbě se i odpovídá…. k tomu chci jen dodat, že tady se za nic neplatí, já mám pocit, že dobrejm věcem se má pomáhat nezištně a proto ta tvá otázka fakt nebyla na místě, ta nahrávka se mi upřímně libí a nemám problém si to obhájit to je celý

rockyrek z garaze
19. 11. 2007, 13:52:18
moje reakce smrdi mindrackem? To si sakra pis! No future, averze a nihilismus! Par slov z tvoji reakce, ktery me presvedcili, ze jsi do sebe zahledenej radoby intelektual a k tomu prasivej curak navrch! Divim se, ze jsi tam mi v moji reakci neopravil pravopis a slovosled a nepridal navic par cizich slov co znas mozna tak ty a par tvejch kamosu z Moravy nebo odkud to jses, protoze jestli mas neco proti jihu, kde muzes v peti mestech udelat koncert, tak mi prosim napis, jak to zije u vas/tebe, ze tomu punku tak rozumis a muzes ho vstrebavat kazdej patek a sobotu v klubu, blbecku!
a ted ty slova - zpev a zpevova linka? Ty tri kapely bych mozna rozlisil, ale zkus si poslechnout 90 kapel, kde zpiva holka po sobe a nepoznas nic, stejne jako neroznas od sebe 90 vietnamcu!
.........uz me to nebavi, staci este slovo "platforma" to si me dostal uplne, to pouzivam casto...
resume - holky z pissycat mam fakt rad a novej i starej bubenik jsou super chlapci, ten novej je dokonce dost velkej machr...ale proste je to nuda, neumej to prodat a ja to vzdycky odzivam - proto nechapu, jak tam muzes slyset co tam slysis chytraku, asi me to tolik nebavilo poslouchat jako tebe! Myslel jsem, ze jsi to vychvalil, protoze ses korektni feminista, ale ty zatim pises, jak si se vsema mel sex - to prijde trapny i me od tebe, i kdyz ses sam ztelesneni nudice a sebestrednyho recenzenta, kterymu je jedno co o nem kdo napise do hlavni rubriky...