Black Kids

Black Kids

Wizard of Ahhhs

autor: martin | 20. 11. 2007, 13:38:15 | návštěv: 1774 | reakcí: 0

Black Kids je americká indie pop-rocková kapela, která rozvířila hladinu internetu svým volně stažitelným EP Wizard of Ahhhs, skrývajícím se pod stejnojmenným Myspace profilem. Epíčko obsahuje čtyři skladby, jejímž společným jmenovatelem je chytlavost. O tu se postaral především Reggie Youngblood, respektive jeho famózní kytarové vyhrávky, nemající v dnešních pop-rockových – potažmo i jiných – vodách obdoby. Pojďme se na tento počin podívat blíže.

Po prvním poslechu zazněl z mých úst jasný verdikt: The Cure. Ty jsem tam slyšel nejvíc. Někde jsem se dočetl o vlivech The Go! Team a Arcade Fire, já si ale nemůžu pomoct, jsou to The Cure, ostatně při sestavě bicí – klávesy – kytara – basa se dá jen stěží najít pádnější vzor. O vlivy tu ale nejde, je to chytlavost, taneční rytmus, nádherně zpívané refrény a jakási „samozřejmost projevu“, co činí z Black Kids přesvědčivou, svébytnou a zapamatovatelnou skupinu.

Hned úvodní píseň Hit the Heartbrakes mluví za vše, nájezd kytary vás unese úplně do jiných sfér, přímo povznese a donutí notovat si s kapelou (ale takovým způsobem, že se za to nemusíte stydět!). Dvojka I'm Not Gonna Teach Your Boyfriend How To Dance With You je zřejmě vrcholem celé desky, pakliže musíme nějaký mít, působivý ústřední motiv a refrén, který bude pronásledovat každého posluchače minimálně do příští desky. Když v téhle skladbě Reggie zpívá "You Are the Girl that I've Been Dreaming of Ever Since I Was a Little Girl", máme jasno, že texty nejsou podružnou složkou celku. Následující Hurricane Jane se nese v uvolněnějším tempu, tak trochu nálada po dvojce červeného, rtěnka Ali Youngbloodové jasně označuje skleničku s názvem druhý vokál. Poslední zářez se skrývá pod názvem I've Underestimated My Charm (Again) a představuje nádherné rozloučení. Píseň dohraje a já si okamžitě s dychtivě pouštím znovu tohle výjimečné demo, jiná možnost není.

Už dlouho se mi nestalo, že by mě něco takhle udrželo v plné pozornosti, bdělého, abych s každým dalším poslechem slyšel něco nového a uvědomil si, jak je „deska“ kompaktní a snad i neoposlouchatelná. Jak jsem psal v úvodu, Black Kids – to je chytlavost. Ale pozor, v tom nejlepším slova smyslu, ne ta rádiová unylost, která po více posleších navozuje nevolnost, Black Kids jsou odzbrojující.

Co dodat na závěr? Příjemný poslech a silný návyk.

Nosič: EP
Celkový čas: 14:26