A Whisper In The Noise

A Whisper In The Noise

Dry Land

autor: Richi | 4. 11. 2008, 08:39:46 | návštěv: 3978 | reakcí: 1

Co tak asi může vzniknout za desku, když spojí síly geniální skladatel a multi-instrumentalista West Thordson, s hlavou na melodie, které vám nedají spát a šílený postrach všech nahrávacích pásů Steve Albini? Dalo by se říct, že vznikla melancholická bestie, která může rozeznívat ušní boltce stejně dobře v pekle jako v nebi. A to není příliš nadsazené tvrzení.

Než se nadějete jste lapeni. Dech beroucí začátek. Slyšíte tichý klapot černobílých slz, stékají po strunách dřevěného nocležníka. Hlas. Drásavá naléhavost. V momentě, kdy se zjeví nepravidelné údery tepu srdce, už není cesty zpět. Jen procitnutí ze sna. Albiniho zvuková dokonalost se snoubí se syrovou autenticitou, sejmutou v sebemenším slyšitelném pohybu přejíždějících prstů po hmatníku.

Další skladby a další nadpozemské melodie, něžné a přitom bolestivé. Minimalistická souhra dominantního klavíru, neslyšitelné záchvěvy elektroniky, kytary, tepu a hlasu. Atmosféra dokreslená smyčci, co necukrují, ale kvílejí jak raněné zvíře. Hluboko vryté do duše. Navenek poklidně plynoucí řeka s jedenácti přístavy. Uvnitř však vášnivá a nabírající na síle. Nejblíže je „Armament“, klenot a další z vrcholů. Monotónní schizofrenie klavírního vybrnkávání je za čas pohlcena zdrsnělou kytarou. Klenutá melodie vyvažuje postupný sonický tlak. Zpět do ticha.

A Whisper In The Noise bude pro mnohé osudovým objevem, ale odměnou bude jen pro ty vnímavé a trpělivé. Opravdu těžko popsatelná, přesto brilantní náladotvorná deska na cestě mezi post-rockem, Tindersticks a Pink Floyd. Nezbývá než zavřít oči a nechat se pohltit.

Žánr: postrock
Celkový čas: 54:50
Vydavatel: Exile On Mainstream