Silverstein

Silverstein

18 Candles the Early Years

autor: Cyril Kosak | 27. 12. 2008, 23:01:09 | návštěv: 2603 | reakcí: 0

Na diycore se často neobjevují kapely, které by jakýmkoliv způsobem zasahovaly do EMO stajlu, tolik populárního v dnešní adolescentní době, již tolik scházej hrdinové. Silverstein jsou snesitelní, teda jednou a dost. Stačí když řeknu, že jeli šňůru se Simple Plan po Europě? Abychom nekřivdili: vedle outfitové selanky umí i hudbu nepodbízivou.

Schází jim kompromisy nutné ke všeobecné slávě davu, syndrom děvky. Jako by říkali: mohli jsme natočit klasickou reklamu a prodat vám zasrané soby, ale ne. Takže když uslyšíte líbezný pištivý vokálek Shane Tolda, budete čekat táhlou medicínu pro pičkaté středoškolačky a načesané beďary. Jenže kytarové riffy budou o píď tvrdší, než se sluší a druhý vokál zaječí zvířetem a to se nenosí, tady musí cinkat hrdelní zlato, co se nese dobře éterem a ne krev, natož vlastní. Kuci mohli obrousit hrany a neostrouhali by, probíhaje v první lize zrůdných Linkinů. Jenže voni to vidí jinak.

Kanadská pětice vzniklá na začátku milénia hraje ve stejné sestavě, jen vyměnila kytaristu (Neil Boshart za Richard McWaltera) a do dnešní doby stihla tři alba, čtvrté má vyjít v březnu 2009. A protože Victory Records se vyzná v praní čistých peněz, 18 Candles the Early Years je kompilát po dvou nahraných albech. Aby se fanda napapal a nechtělo se mu říhat, ke starým songům přibyly ještě dva „acoustic mixy“, tři live verze a jeden remix.

Předtím se střídají pomalejší a rychlejší tracky, některé tlačí více na pilu a s vypětím všech sil si dokážete představit, že doma patří mezi hc party, tvrdé riffy jsou toužebné a spalující, nevýrazný a zaměnitelný vokál dostává na prdel od zřídka vystřeleného ječáku. Na druhou stranu Silverstein své emotivní melodie, nebo jak to kurva říct, podávají po svém a není tam čitelné a nevkusné schéma jako u blízkých kapel typu Blink 182, i když často je to rozplizlé, nezajímavé a uzoufané.

Emo rock, který nemá nic společného s produkcí indie labelů, poprock, z něhož nemusíte hned dávit a pop-punk, co není až tak přitažlivej pro mtv fans. Jen rozptyl je moc velký, ufňukaná dívenka si nepotyká se řvavými pasážemi a punkovej hafan nenajde kapesník pro tak velký slzy. Na Victory Records je takovejch kapel hodně, stačí přebrat. Ještě jedna deska a při desetiletém výročí to bude chtít další výběrovku, do píči.

Desku k zevrubnému přehlédnutí poskytli Day After , tamtéž jí lze zakoupit.

Žánr: emo
Celkový čas: 70:37