The Autumnist

The Autumnist

autor: horovic | 27. 01. 2009, 07:02:33 | návštěv: 4831 | reakcí: 4

The Autumnist není nový slovenský spolek elektronických nadšenců, to jen dlouho slibný Abuse frontmana Vlada Ďurajka nenašel sílu nebo důvod pokračovat a tak obul novou tvář a obklopil se (staro)novými těly s (očekávatelnou) paletou nástrojů (elektronika, bicí, baskytara, kytara, gramofon, trubka, vjing). Falešný kambek?

Snad že působí o něco veseleji nebo není na úvod tolik potemnělá, jen tajemná, March of the Leaves, nemastný neslaný první tři minuty, aby se najednou rozvinula. Do zákrut a ohebných monočlánků, které znáte a jsou vám častou krmí, ale přeci jen mají barvy a rytmus, co provádí. Jenže pak přijde Velvet Incident a jste o level výš. A nic na tom nezmění otřepaná francouzská harmonika. Poklidný nu-jazz-breakbeat plyne jako živá voda, nafta hustá po oktanech a krevních destičkách, přidávají se nástroje a odcházejí, syntezátor a kytara, stoupáme k vrcholu a nemáš čas dívat se dolů, s horou tepu současně.

A vrchol přichází s příznačně nazvanou kladinou – Too Human. Vyjetá fucking party, kde se stane všechno, co sis kdy nepřál, Lynch smontovaný s nejhoršim ksichtem tvý matky. Opojení na hraně noci, psychedelický stroboskop živený basovým beatem, až se půjdu osprchovat smrtí, chci aby žena mých srdcí měla tenhle ručník. Čekám a jsem pozorný. Zvíře se holedbá potravinovým řetězcem, člověk je pamrd určený k myšlence. Tady je mezera a spousta pudů. Nic, co bys vymyslel, blikající tma.

A další slibné názvy nezklamou. The Heist s neveselým echem depešáckých nových vln, Vibrant Mountain s východním příslibem, kdy stoupat je tak sladké, acid-d´n´b The Novelist nebo závěrečná triphopová A Beautiful Creation. Nejvíc mě na tom baví, že všechny ty skladby si přímo říkaj o živý hraní, navíc Abuse s tím neměli problém, propojení nástrojů a elektroniky na vysoký úrovni. Elektronický nu-jazz s mnoha přesahy, songy se nabízejí k rozjetí do daleka a jamování na parníku, těším se jak malá.

Po dlouhém čekání na Abuse, které se neuskutečnilo, se stal ten nečastý případ, že deska předčí očekávání, byť pod jinou hlavičkou. A nejde jen o to, že na první poslech nejpřitažlivější song The Shore s vokálem Tracy Miller vám připomene, že jste tančívali ztripovaní jak živej semafor a všechno byl roztahanej vesmír šitej na míru jednotlivých pohybů. Při podrobnějším poslechu začnete rozeznávat stovky drobných elektronických částic, který pulzujou v tom závratnym organismu tak samozřejmě, jako když si hrábneš do klína. Na sklonku roku, jedna z desek nej.

Žánr: electronic
Celkový čas: 42:27
Vydavatel: Deadred Records / Starcastic
  1. march of the leaves
  2. the velvet incident
  3. hotel
  4. the shore
  5. too human
  6. the heist
  7. vibrant mountain
  8. the novelist
  9. a beautiful creation

Výpis pěti nejnovějších reakcí. Celkem reakcí k tomuto článku: 4
12. 02. 2009, 09:31:49
jaj, sori

aut
10. 02. 2009, 21:00:08
tracklist nejako nesedi, take songy som nikdy nezlozil :)

th / DR*
9. 02. 2009, 20:45:07
Ahoj. Autumnist vysiel oficialne az 15.1.2009, na sklonku roku iba 111 ks limitovanej serie ako pre-sale :)Inak diky za poctivu recenziu, konecne niekto kto iba neocmaral fakty z tlacovky, ale vypocul a farbisto popisal ;)

bugata
27. 01. 2009, 07:43:00
jj