Vítejte na DIYCORE.NET

HLAVNÍ MENU

HLAVNÍ RUBRIKY

UŽITEČNÉ

KOLABORACE

UŽIVATELSKÁ SEKCE

DIYCORE.NET

VYHLEDÁVÁNÍ

TWITTER

RSS

DESKA MĚSÍCE

PÍŠOU JINDE

SAPORT

- - - - - - - - - RECENZE HUDBA - - - - - - - - -

Napalmed

Napalmed

Noisax Jazzostrial Fractamental

autor: trenT | 4. 03. 2009, 09:29:16 | návštěv: 3232 | reakcí: 1

Jak je slyšet, i páni z Česka by mohli tvořit soundtracky k lynchovským filmům. Neříkám ale, že by poté z kina nevystartovali vyděšením i ti největší štamgasti klubů náročného diváka. Tohle je ambientní apokalypsa bez sebemenšího náznaku ústupku. Deska šílenější než rentgen mozku prožraného tourretem. Bezmezní uctívači hluku si šmáknou, totální kraťas.

Tahle nejen u nás industriální ikona (momentálně dvojčlenná) se na své novotině spaktovala s novými kámoši z majspejc. Konkrétně freejazzovým saxofonistou Hiroyuki Fujiwarou a stejně free-ulítávajícím kytaristovi Teruhiro Shiojimou. Ti jim na požádání zaslali svoje infarktové záchvaty, dlouhé něco kolem třiceti minut, tedy dost materiálu k improvizačnímu vyřádění se a vytvoření neopakovatelných výtrysků avantgardní zběsilosti. Servíruje se pět části skvělé neprostupnosti.

Po šestiminutovém otvíráku, kdy je disharmonické třískání do klavíru obklopeno hlukovou stěnou a přehlídkou zvukově prorezlé šperkovnice se dostáváme k prvnímu čarování ze saxofonovou orgií. Song delší než koncertní Stairway to Heaven je opravdové řádění svobody, žádné pravidla, žádné šablony. Začíná se celkem poklidně, ke dvěma stopám saxíku (z každého kanálu jedna) se přidávají různé rytmické cákance a noiseové chapadla. Atmosféra ale tak houstne, že se po chvíli cítím jako v bombardovaném klubu na vystoupení Coltrana, který zrovna prohrává boj s koksem. Je možný, ne-li pravděpodobný, že ty prohraješ souboj s tímhle songem. Možná nejen s ním.

K postupnému odumírání šedé kůry mozkové dochází i při běsnění s kytarovým partem. Šílené skřípáni a pískot, který místy polechtá na bubínku i příznivce Psychocandy. Ano, i tady se Napalmed industriálně vyřádili do sytosti a jako na celé desce – bez hranic. Schizoidní nekompromisnost a surovost.

Tahle deska si zasluhuje pořádný obdiv, ať už ji třeba nedoposloucháte. Není snad tahleta zarputilost, tvrdohlavost a hudební volnost inspirativní a sakramentsky sympatická? Vyslyš a nezhebni.

Informace

Velký obrázek: titulní strana alba
Žánr: freejazz / industrial / noise
Nosič: CD
Celkový čas: 79:00
Rok: 2008
Vydavatel: Guerilla Records
WWW: http://www.napalmed.cz
Seznam skladeb:

PCiano
D-sax Weirdax
ComputerIano
FractaScape
PianOmputer

Vaše Reakce

Výpis pěti nejnovějších reakcí. Celkem reakcí k tomuto článku: 1
RadeK.K.
4. 03. 2009, 13:29:49
Díky za slušnou porci slov. Konečně to zase někdo poslechnul a řádně okomentoval.

SPOKOJÍZDA

spojizda obrázek

SLOUPEK

tamas

Nadřazenost státu podepřeného západním kapitálem měla do sedmdesátých let za následek hluboké změny. Ty byly umožněny jednak vyhlazením velmi malého kapitalistického sektoru během první poloviny dvacátých let v SSSR a mezi lety 1945 až 1948 na nově získaných územích. A dále – a to především – nově vybudovaným mohutným moderním hospodářstvím. Převládající sociální skutečnost staré východní Evropy – rozsáhlé velkostatky stále vlastněné aristokracií a církví a vedle toho ta nejhorší rolnická bída – zmizela beze stopy. Máme před sebou městské společnosti, kde většina lidí, dřívějších rolníků, později průmyslových dělníků, dnes „jen lidí“, žije na obrovských sídlištích postavených všude podle stejných plánů, od Šanghaje až po Prahu a Lublaň. A žije tam dosud, jenomže továrny jsou zavřené a lidé jsou většinou nezaměstnaní nebo důchodci. Pachuť porážky je neklamná.

G. M. Tamás

SUPPORT SONGS

TLAČENKA

web: CrosseR | grafika: wewerca | neřešte autorská práva, vždy uvádějte zdroj!
spodni obrazek