Murky Ajar

Murky Ajar

Murky Ajar EP

autor: trenT | 10. 04. 2009, 07:37:24 | návštěv: 5123 | reakcí: 5

„Láska je zrada a já nechci vědět proč“. Murky Ajar, nevokoukaná tvář českého indie-post punku, na kořeny nehledí. Sotva cucáci. Svůj zvuk tady totiž předhazují členové Tremolo a Dreams About Tomorrow. Zvuk, který maká - první poslechy až diletantsky odbytý, postupem času chytá pod krkem. Můžeš stáhnout lajnu koksu nebo si udělat do kapes dráždivé díry, můžeš chtít opravdové indie, Murky Ajar. Úplňkový měsíc pro hvězdáře, plná žumpa pro…

Kytarové nápady, které se zachytávají v hlavě lehkosti sametového pohlazení nelaciné sadomasochistky, a jejich zdržení není žádnou krátkodobou znělkou. Dále postpunkové cítění - nejen rytmů, na jazyk mi leze přirovnání k ikonám Television, ovšem - o něco přimočařejší a méně učesaní. Běsnící s každou vyhrávkou. Z pozadí tohohle monolitu se ozývá řádně utopený vokál, který má své kouzlo a schopnost často jen tak pohodit melodii nakažlivou jak brus nebo, jako v úvodní Imposteur, moi, krákat vostošest, funguje to.

Přesto, lyrika na vysoké úrovni, laciné rýmovačky nou more. Textově hodně vyvedená třetí skladba Též tě tak bolí hlava Valtr? (vypadá to, že s názvy se moc neserou) je podle mě asi nejchytlavější skladba z celé osmipísňové přehlídky. Zvláště druhá sloka: „Bez křídy nenamaluješ čerta na zeď, bez klíče nemůžeš říct slovo teď/nestyď se, že nemůžeš protloukat životem…“ spolu s jednoduchými, o to účinnějšími kytarovými tóny z ní dělá silnou hitovku, která poutá pozornost silou svěrací kazajky. Kazajky z hřejivého kašmíru. Nevrtěl jsem se, chci i pouta.

Výskyt šafránu bych tady s výskytem postpunkových nakažlivostí plných energie nesrovnával ani po rohypnolovém večírku. Jestli je tohle předzvěst jejich tažení, tak budu klidně mezi ušlapanými. S černou kravatou kolem krku. Murky Ajar.

Nosič: CD-r
Celkový čas: 27:28

Imposteur, moi