Auxes

Auxes

Sunshine

autor: cyril kosak | 7. 05. 2009, 07:36:47 | návštěv: 3790 | reakcí: 0

Lovitt records, to je jako když řekneš Maserati, nemyslím káru, ani tu post-rockovou formuli, myslím jako symbol kvality a lesk pěstěný blondýny, co má IQ 166, ale nedá ti to znát, protože některý svaly maj vachrlatýho jeřábníka a jeho nemoc není v ničím zájmu, že. Nemám rád automobilové metafory, ale tušení všeobecného zmaru je lákavé. Dave Laney jezdí rychle i pomalu...

Čím začít? Jmény? To je jako na střelnici, Dave Laney zakládal Milemarker i Challenger, a v Praze vystoupí s Auxes i Challenger, propojení hráči, byť album Sunshine si nahrál skoro sám (všechny nástroje, místy zpěv). To znamená, že Heather McEntire (Bellafea) přispívá vokálem, stejně jako Ben Davis (ex-Sleepytime Trio, Milemarker) a Tara Grayson s Pete Wagnerem, kteří spolupracovali i na poslední desce Milemarker „Ominosity“. Z toho vyplývá: když Laney tlačí na pilu, tak připomíná Isaac Brocka, z druhý strany něžnej skoro Geldof bejby lítostivej. Ben Davis češe hlas jako Tom Waits, kterýmu uzdravili hlasivky, všechno se to vznáší na nadýchaném obláčku tu křehkého indie rocku, tu ozdravné jízdy přítlačného tělesa Challenger.

Prej: když sem zůstal samotnej, tak sem začal dělat songy a najednou se dívám a všechno sem si nahrál sám. No směju krev, tak se věci přiházej, když máš zaděláno v hlavě i v těle, jestli Sunshine měla být nějaká neo či post-folková sbírka, nakonec tu leží plnotučná a barevná indie rocková deska, kterou si užijou všichni fandové měkčích věcí na Lovitt, od Challenger dál.
K folku a rockovému písničkářství. Burning Brighter a The Things Lovers Do, řekneš nejsilnější tracky alba a třeba i jo, stejně tak bluesová Sunshine a vděčná Radio!Radio!, ale pak se to láme a od Cold Day in Hell zpomaluje, mezihry, těžší a špinavější kusy, co nemají takový tah. Neříkám, že stojí za kulový, jen se tlumí ve výrazu i chytlavosti (výjimkou Brother). A závěrečná Hometowns je funny pozdravnej flower chorus všech hostujících vokalistů, svítí slunce a vždycky může být hůř.

Osobně vítám, že místo komorní sólovky je na světě další rocková pecka a jestli jsou desky, který si říkaj o živý provedení a podsouvaj ti dojem, že to bude kyprej nápek emocí a rokenrolový radosti, klidně sundám deštník. Protože není pochyb.

Celkový čas: 34:54
Vydavatel: Lovitt

Burning Brighter