Fashoda Crisis

Fashoda Crisis

Mischief of One Kind And Another

autor: cecil cobalt | 22. 07. 2009, 14:09:18 | návštěv: 2376 | reakcí: 0

Essex neznamená internetovej šuk, ale místo kreativního vákua (sic!), odkud pocházej Fashoda Crisis (Fashoda Crisis je historický termín pro „diplomatický konflikt" zvaný též Fashoda Incident - za tímhle eufemistickým označením bude asi spousta krve a koloniální nenažranosti, šlo o střet mezi UK a Francií o polnosti v Africe). Politizovaná lyrika post-hardcorového střihu, jedinečná letní lahůdka, debutová deska.

Mischief of One Kind And Another. Kdybych řek, že jde o alternativní rock, tak by to bylo jednak dost vágní, jednak u nás takových kapel moc není. Ne takových, co by koketovaly s odkazem Fugazi. No, Fugazi. Jo - Fugazi nalakovaní šelakem a výjezdy a la velkej tlustej černej Frank. Zbystřili jste? Taky do toho zakomponujte velšské rozervance Mclusky a je tu kapela, kterou by chtěl každej. Aspoň vidět.

Ostrý, uječeně melodický post-punk, který je zároveň taneční, nasraný, vtipný i něžný. Teda pokud vám dělá dobře brnkání na temnější strunu a v moshi potřebujete ukrákanej závan smrti, který má daleko k romantickému hábitu, to spíš potřebuje vystřelit směrem future of the left. Riffy jsou chytlavý a taky hlučný a špinavý a není jich na pětadvacetiminutové desce zrovna málo, klasická rocková trojčlenka, které nic neschází.

Deska vrcholí nejdelším trackem Like a normal person, který je kombinací repetitivně struhadlového noise rocku a fugaziovských veličin. Sází na několikerou gradaci jak skladební, tak vokální a funguje to perfektně. Ale většina zahraničních ohlasů se shoduje v tom, že songem numero uno je If charlie simpson ruled the world, lavírující mezi hysterickou variací na rockový noise a melodickými skluzavkami. Fakáč směrem k Pixies, obdivný i umíněný.

Skladby se pohybujou v celkem odhadnutelných schématech, ale tohle je jedna ze skupin, kde na to serete. Krev se zrychluje podle gradovaných figur a hrozit je tak snadné. Můžete si to zkusit v Praze nebo Hradci. Můžete se taky zeptat: co tím chtěl bůh doboha říct? Moremonkeythanmanman.

Žánr: post-hardcore
Nosič: mp3
Celkový čas: 24:23