Vítejte na DIYCORE.NET

HLAVNÍ MENU

HLAVNÍ RUBRIKY

UŽITEČNÉ

KOLABORACE

UŽIVATELSKÁ SEKCE

DIYCORE.NET

VYHLEDÁVÁNÍ

TWITTER

RSS

DESKA MĚSÍCE

PÍŠOU JINDE

SAPORT

- - - - - - - - - RECENZE HUDBA - - - - - - - - -

Chals & Kollinero

Chals & Kollinero

Přenos

autor: horovic | 10. 08. 2009, 06:09:18 | návštěv: 2289 | reakcí: 0

Příjemně obskurní dvojka Chals & Kollinero přicházejí s další session, která má podtitul Přímý přenos mezigeneračního dialogu na ose Mánes - Memphis. Potřebujete naříznout mordu úsměvem nebo úšklebkem, poslechnout něco chytrého i hloupého pindání? Vltava ani Praha, ani jedna zatím nezjistila, že budoucnost je v přesazích, já jim to říkat nemůžu, obě holky bydlej daleko za kopcema, ne každej přenos funguje skrze horninu. Kde se poděla hudba?

Rozhlasová hra. Dejme tomu, i když ti dva by se asi tloukli smíchy, recese ustupuje do pozadí a Přenos představuje odlehčenou disputaci na téma Elvis. V dalších plánech to znamená: generační střet, odlišnost komunikačních kódů, zábava vs. kultura aka lež proti lži, mediální idoly a psychopatologická rezidua. Náročné? Ale vole...

Chals a Kollinero vytvářejí protikladné postavy, kdy jedna je nadšená z elvisovského revivalu a ta druhá se decentně ironicky snaží nenasrat, ba uchopit některé nuance tohoto nadšení. Nedostávají se celkem nikam, každý přesvědčen o svém, Chals s poněkud falešně křečovitou radostí líčí pražského elvise a jeho šou („Já vim, že je to Vačkář a bydlí tam na bělidle...") a Kollinero s pobavenou vědoucností naráží na jungovskou kategorii psychologického přenosu (projekce jedné osobnosti do druhé, dost zhruba).

Oba jsou vtipní a přirození herecky a zároveň prohlubujou svou naivistickou poetiku, která si pohrává s trapností, komunikačními klišé a tady navíc předestírá velkou dávku civilismu, téměř jako bychom slyšeli reálný rozhovor.

„A není to trošku kurevský?" Současný fenomén rivajvlu u nás vychází asi z podobných pohnutek jako potřeba oprašování normalizačního popu, nostalgie funguje jako spolehlivá berla reality, ale to už jsme daleko. To bych se mohl ptát, jestli je horší (větší a šméčkovější vejvar) hrát si na elvise (kdyby jen to, u nás funguje i revival Kabátu), nebo produkovat vlastní hudbu coby michal david, ty vole. Trochu to vypadá, jako by Karel Veselý vedl řeči s nováckým divákem a přitom byli bratři.

Celý dialog je pajcován špeky, jako třeba když Chals přirovnává Elvise k Hitlerovi: „No jo, tak ten umřel nedávno, ale Elvis je už mrtvej dlouho." - „Ale co ty víš?" Ne, nikam to nemůže vést a to není cílem, hlavní je průběh. A taky slogany typu: „To je taková bezproblémová muzika..." - „Jak bezproblémová muzika, ty potřebuješ mít problém s muzikou?"

A tak se věci mají. A je jedno, jestli jde o muziku nebo o jiné kratochvíle... (Ve hře zazní jediná melodie a to Let it be, řádně zprasená ne-zpěvem.)

Informace

Velký obrázek: titulní strana alba
Žánr: dialog
Nosič: CD-r
Celkový čas: 36:12
Rok: 2008
Vydavatel: DIY
WWW: http://www.polipet.cz

Vaše Reakce

Výpis pěti nejnovějších reakcí. Celkem reakcí k tomuto článku: 0

SPOKOJÍZDA

spojizda obrázek

SLOUPEK

tamas

Nadřazenost státu podepřeného západním kapitálem měla do sedmdesátých let za následek hluboké změny. Ty byly umožněny jednak vyhlazením velmi malého kapitalistického sektoru během první poloviny dvacátých let v SSSR a mezi lety 1945 až 1948 na nově získaných územích. A dále – a to především – nově vybudovaným mohutným moderním hospodářstvím. Převládající sociální skutečnost staré východní Evropy – rozsáhlé velkostatky stále vlastněné aristokracií a církví a vedle toho ta nejhorší rolnická bída – zmizela beze stopy. Máme před sebou městské společnosti, kde většina lidí, dřívějších rolníků, později průmyslových dělníků, dnes „jen lidí“, žije na obrovských sídlištích postavených všude podle stejných plánů, od Šanghaje až po Prahu a Lublaň. A žije tam dosud, jenomže továrny jsou zavřené a lidé jsou většinou nezaměstnaní nebo důchodci. Pachuť porážky je neklamná.

G. M. Tamás

SUPPORT SONGS

TLAČENKA

web: CrosseR | grafika: wewerca | neřešte autorská práva, vždy uvádějte zdroj!
spodni obrazek