Ulme

Ulme

Tropic of Taurus

autor: cyril kosak | 30. 09. 2009, 08:09:38 | návštěv: 2601 | reakcí: 0

Cit pro středněrychlou bustrovanou kytaru a heavy riffy zůstává, sabbath stoner zní pořád když ne svěže, tak hlasitě a přesvědčivě. Takže Ulme sice drhnou noise kytarovou herku starým elektrickým kartáčem a  pakoně to hrozně bolí, ale zároveň jim pořád hážou melodický vnadidla a otep riffů, Kyuss.
Jak už naznačilo ípko, Ulme se neštítí  post-grungových nálad a vokálních oblouků, proti kterým sází uječeného skoropsa. To, co vycházelo na jedničku, je tady rozvedeno do delší stopáže a téměř art rockových sfér (Light in the trees). Prdel sedí na hrnci pevně, jen s délkou songů bych polemizoval. Jistě, ani starší vál Space: 1999 se nespokojil s málem (přes 12 minut), ale tady je ta „skladatelská přesvědčivost" rozlita takřka do všech položek.

Úvod ještě hrozí Unsane pa německi a ve třech minutách předvedou několik moc zajímavých a nečekaných pasáží (Rubber p., Sisyphus, crack the stone). A pak se začnou rozlévat a melodičtět, aniž by ti to depilovalo chámovody. Trojka My heart stops beating je rozklížená fešáckým a proti tomu divokým vokálem, grunge napadený zvířecím hardcore. Pak nastává klidnění a střed desky ovládají skladby dotýkající se pouštních relikvií Queens of the stone age, ovšem s hrubým zvukem, přízemním feelingem a psychedelickým ocasem.
Pátý track je příliš malej dráp, a i když se snaží dohnat počáteční přítlak a řve ozlomkrk, je z toho jen zdlouhavá tahanice. Orpheus přidává šmak Soundgarden, ale nasraný štěkot zůstává a hrozí rutinou, Girl of the sea se dá sice nazvat kvílivou baladou, ale ukazuje k post-rockovým kládám, byť krvavějšího ražení. Tropic of taurus hnízdí  v rockových žalozpěvech (Light in the trees nebo Phoenix awakens) a baladě bez přívlastků, která už nebolí (Saviour). Pláčeš? Asi vytáhnu bič.

Žánr: post-emo-grunge
Celkový čas: 56:37
Vydavatel: Nois-O-Lution