Dÿse

Dÿse

Sind Brüder Der Revolution

autor: cyril kosak | 21. 10. 2009, 07:34:30 | návštěv: 3880 | reakcí: 1

Jestli tihle jsou jen dva, tak moje zrno sežral pták Hejno. Jestliže Part Chimp znamenají noiserockový minimalismus překračující hranice post-rocku, Dÿse potřebujou kreativní přetlak vybíjet v rozmanitých frontách, kde jeden je krycí jméno pro první výsadek. Dětská válka, která se v dospělosti mění v pohmožděnou lásku k lidem.

Uječené emocore v němčině? Dělám si srandu, ale u Dÿse dostává ten tvrdý germánský ptakopysk novou glazuru a rozkazovačný libozvuk, škemrám pod věčnou tíhou - Supermachineeyeon. To je jeden z hlavních sloupů desky, takřka sedmiminutový, noise-jazz-corový vál vzteklý jako silná motorka ve slabých pažích juniora. A to, co se ze začátku jeví jako nabroušená kytara mejnstrýmového metalcore, je na konci jourgensenovský záchvat.

Dvojka Andre - Jari umí předhodit lákavé a plnotučné, krátké intermezza, střednědlouhé (pětiminutové) skladby i litanie lavírující na těžce zkoušené hranici trpělivosti. Předposlední vlna Baubaubau se víc jak pět minut tváří jako tvrdý rockový nástup, aby se rozplynula do ptačího švitoření podmalovaného trubkou. Pointa? Poslední Hans Georg sice potvrzuje platnost noise-rockového vzorce „temnou ulicí kráčí krvavý klátivec", ale spíš se tomu směje, tyhle hranice jsou jim těsné.

Naživo bude strohá výbava kytara-bicí údernější a přímočařejší, ve studiu vždycky pracovali s hosty. Trubka, druhá kytara nebo vokály, harmonika a housle a skoro rozžvýkaný náhubek hardcorové vztekliny. Slunce zapadá a vzduchem zní nečekané tóny dechů (Trick), hravý spěch basy (sick!) (majstrstück Dysenfischdyse) i tetované frázování a la Antelope, slunce padá jako tryskáč a revoluční stroje maj implantovaný buzoly ptáků.

Žánr: noise-rock
Nosič: CD + LP
Celkový čas: 49:40