Matteah Baim

Matteah Baim

The Laughing Boy

autor: cyril kosak | 6. 11. 2009, 11:33:26 | návštěv: 3157 | reakcí: 0

After the Metallic Falcons disbanded, Baim moved to Los Angeles and began...

To, co je úžasný na ansámblu plným hostů, (hudební hostina o červeném vínu a jamu), je ta úchvatná přesnost a cit pro každý tón, když zazní dřívko či struna, zasteskne se ti po nedokonalém těle milenky, která byla opakem  přeplácané obálkové píči, se kterou jsi chtěl strávit život, když zazní dřívko nebo strunka, ve tříslech zaťuká krevní destička na stěnu žíly a řekne: každá radost skončí, pořád nekonečná.

Matteah Baim aka Baby Baimington má ráda klasicistní stylizace, studovaná malířka kreslí jako když se zdánlivě nepřesná ruka chvěje přesnou emocí a nepotřebuje k tomu moc barev. Coby písničkářka má barev na tisíc, ale třeba proti Coco Rosie postrádá maňáskové divadlo křížené s italskou operou, uměřená i patetická, jednohlavá čarodějka.

Nerad bych se sekl, je tu šance, že jde o reinkarnaci Jima Morrisona (intermezzo-variace na Bird of prey), dveře nejsou zavřené a jde spíš o závěs, pouštní červ čeká na jezdce, co ho osedlá a BB k tomu nepotřebuje uzdu refrénu ani hitové sedlo, natož ostruhy rockové kapely. Její kosmos je rozmlžený, v bouři smyslů nemá cenu otvírat oči, čivy číhají, nástroje se přidávají a opakování funguje jako střídmá gradace (Birthday), křížený hlas je slunce a žitné pole skrývá soumrak.

Hostující kapelu můžete nazvat hvězdným souborem (namátkově Robert A.A. Lowe, Butchy Fuego nebo Emmett Kelly), ale jejich příspěvky jsou tak přirozené a pokorné, jako by věděli, že do jedné místnosti a k jednomu stolu budou pozvaní jen na čaj o pěti minutách a hned zas půjdou, psychedelické písničkářství je plaché jako dětský sen.

Deska je plná krátkých popěvků a zdánlivě nerozvitých zárodků písniček, které nemají čas a prostor, ale tvoří ideální pozici pro delší a uhrančivé skladby: He turned my mind around, Monkey chant nebo Big cat. Dojem zvláštního jamování heroiny kate bush a absence agrese, přímočaré temnoty i očekávatelných nálad dělá z The laughing boy obdivuhodnou záležitost, dlouhá a trpělivá erotika plná něžných náznaků a poctivé úzkosti. Malá smrt, velký život.

Žánr: psychedelic-songwriter
Celkový čas: 35:36
Vydavatel: DiCristina