Junius

Junius

Martyrdom of a Catastrophist

autor: Loomer | 7. 11. 2009, 14:48:37 | návštěv: 2872 | reakcí: 2

Od sběrného debutu k umění možného. Empire strikes back.

Promo materiály informují o veselých historkách z natáčení, kterak nahrávali v halyvůtu v prodlevách mezi ostatními. Asi i díky tomu dosáhli haute couture a konture, minul vzor centimetr-žádná míra z prvního alba, lehká emo manýra s občasným urvaným řevem a výpady/výpadky distoršnu se vyhladila, vyrostli do vojenské míry, ambiciózního „hymnického" zvuku s mnoha naléhavými uó-ó.

Můj otec sice poslouchá Carminu Buranu a soundtrack z Posledního mohykána, myslím, že by ale nepohrdl, kdyby mu nějaký film podstrčil třeba úvodní nasazení ostruh a cval z A Dramatist plays catastrophist, kopyto klopýtat třpytit se zpytovat. Sevřené jsou i šiky, nejen Shellac. Často se objevuje srovnání s Cure, zpěvák Joseph E. Martinez je sice vzletnější než Robert Smith, ale osmdesátkama načichla celá kapela, vokály někdy asociují Tears for fears, šaut, šaut. Muse mezi post-rockery, chce se říct, vágně, asi. Jde hlavně o to, že Martyrdom... není zrovna kulisoidní hudba, ale koncepční album, jak má být, jak mělo být. Téma je Immanuel Velikovsky http://www.volweb.cz/musicpra/autor/kolize.htm - sám promlouvá v průběhu skladeb a ve vsuvkách (turning to the spirit of hours...) a (...and then he fell before her) dodává hudba jen spád slovům. V tomhle je tahle kapela progresyfrok, ne v honění strun.

Junius se vyhnuli pouhé službě tématu, mimoděk vytvořili album stravitelné, ba návykové pro „širší vrstvu", Elishiva, I love you a Letters from Saint Angelica jsou hity jak Brno (promo). Stargazers and gravediggers může být rozjeté, zatěžkané a vysušené sludge a pravověrní postrokaz samozřejmě taky nemůžou být zklamaní - zkreslení s citem, Island v řádné aukci připadl Marsu.

Výsledkem toho všeho je deska plná hodnot, které snesou srovnání. I se zemí.

Žánr: post-space-rock
Nosič: CD / 2LP