Sudden Infant

Sudden Infant

Psychotic Einzelkind

autor: cecil cobalt | 26. 11. 2009, 08:02:02 | návštěv: 2276 | reakcí: 0

Joke Lanz je známá osobnost noise-industriální světové scény, od roku 1989 chrlí své experimenty po různých labelech na všech typech nosičů, skoro se nedá pochopit, že v roce 2001 nedal ven žádné dílo, tak je plodný. Performer s chutí ozvučující vlastní tělo se pohybuje od děsivě chilloutových spočinutí po intenzivní noisové stěny. A tak různorodé je i album Psychotic Einzelkind z roku 2008, nahrané ve trojici s Bill Kouligasem (elektronika, perkuse) a Christian Weberem (baskytara, perkuse).

Jsou tu pasáže, které svádějí ke klišé, abnormální analogové zrnění v poločase rozpadu, když je přestávka, na hřišti se potlouká smrt a mrtvej rozhodčí, tady nechodí nikdo, ani stopa. Jenže Psychotic Einzelkind je pestrá směsice a s každou skladbou začínáme znova, od setmění na jižní polokouli až k ropným vrtům na sporných skandinávských hranicích.

Tradiční posluchač prohodí něco o tom, že kde není slyšet hudební nástroj a melodie, tam není hudba, Beautiful Tile je drum´n´basová hitovka a la theme Profesionálové, filtrovaný řev si žádá pomoc, ale zároveň pohání co vozka bičem. A i když se může deska jevit jako pohyb ode zdi ke zdi, jsou tu pečlivě budované a tvarované vály jako třeba Head vs wall, kde jedna vrstva vytváří daleký, tajemný prostor a ta druhá ji v tom všemožně brání, touží ji zahlušit. Není možné, Trees are my friends je veselý punk a zve ku tanci.

Desku uzavírají remixy od uznávaných person nejen noise scény. Z´EV zvolil cestu málo znatelné změny, ale nemůže být totožné to, co je o sedm minut kratší. Jedenáctiminutové Slomono je tu zkrouhnuté, zkoncentrované, táhnoucí se sajfi, tunelovaný kosmos, ambientní hc.
Lasse Marhaug
si vybral výraznou skladbu Tandoori chicken scooter III. Kratší stopáž, zdánlivé nedění a samplování kašle je přesně v duchu fyziognomického noisu Sudden Infant, remix ale pracuje daleko rafinovaněji a odměřeněji s tichem než švajcar, velmi dobrý track.
Čemu se říká paradox remixu a co byste nečekali, to je práce Thurstona Moorea: jeho předělávka songu Somniphobia je postavena na potlačení výrazné basové linky i indiánských perkusí a další modulaci noisového bordelu, všechno je za přepážkou a kdo kňučí, ten má sestru. Taková bývají vyvrcholení u znalců ticha. I smrt má svůj třas.

Žánr: noise-eclectic
Celkový čas: 71:17
Vydavatel: Blossoming Noise