Kazety

Kazety

autor: maxim moebius | 17. 12. 2009, 08:03:48 | návštěv: 4961 | reakcí: 0

X Production vydávají  tuzemskou elektroniku, ale v prvotním tušení electra budete krutě sešleháni jinou pravdou, ať už jde o Midi lidi, Vanessu nebo chladně roztančené duo Kazety.

Kazety jsou typem kapely, kterým doba přeje, nemusíte být zrovna extra zpěvák, pokud máte skladatelský cit, civilní ksicht a moderní špínu za lakem na nehty, mtv se u nás prosadí asi tak snadno jak mexické přírodní drogy, zato indie-popina vyrostlá z osmdesátkového new wave šanci má (dočasnou).

Kazety jsou zajímavý zjevem na naší scéně, kdybych řekl, že jde o nepřesný průnik The XX, Crystal Castles a  thrash-synth-popu, asi to nikoho nedojme. Ale když začnou zpívat „city se drolí, když do nich mícháš depilační krém", hodí vás to do nálady, kterou u nás kapely netvoří, když už se hraje na electro-punk, tak zvesela a taky úchylně, případně se zahraje na zhovadilou recesi a špetku verbální krasojízdy. Kazety tančí, ale pod nohama skřípe smutek.

Hudebně  se dopouští nečekaných  zvukomalebností jako použití krásně řezavého zvuku, jaký byl ke slyšení snad jen u punkových klasiků Rozmazané děti, kteří se vyžívali v rukodělném industriálu. V kombinaci s ohýbanými samply digitálu  a zdánlivě neochvějným, naivním zpěvem vzniká matérie, která se přirozeně vzpírá mejnstrýmu, i když se jistým způsobem dotýká záměrně primitivních poloh Midi lidi, a zároveň jsou blíže ostravskému sdružení Vole Love Production a zejména dvojce Like She.

Jenže ti oplývají jiným humorem a navíc neváhají pokoušet extrémy a vedle písňových schémat klidně sáhnou po breakcore. Kazety jsou uměřenější a v dobrém slova smyslu se soustředí na chladné hity, skvělé melodické linky opentlené samply a analogovou historií (Oldfield, Jarre, Vangelis, Depeche M., Joy D.). Adrenalinová vybíječka Řekni pěkně uprostřed, pohlcující Depilace hned na úvod a s celou paletou new wave ingrediencí, divná Smutná nebo filmová Belmondo („já sem tvůj belmondo, ty si můj aznavůr") a navrch Necítím nic - song, který se vám bude zdát a když ráno vstanete, budete si do mušle zpívat Smutnou: „jsem veselá - jsem smutná".

A budete si zpívat tím spíš, že máte bukače mezi šajtlema, protože u těchhle zdánlivě frigidních desek je potenciálu na celé ženství a kdo nechtěl být po pořádném vyvrcholení lesbička, ten kecá.

Žánr: electro-new wave
Celkový čas: 44:35