Kusumam

Kusumam

Tartas

autor: jerzy bajkał | 18. 01. 2010, 06:23:43 | návštěv: 4283 | reakcí: 0

1.
Kusumam
mají hodně daleko k tomu, co si obecně představujeme pod nálepkou „HC". Tvrdé kytary a svižný nápek o více jak třech akordech ano, krátké skladby - krátké album nikoliv. Je to jako variace na dům o tisíci patrech, než dojdete vrcholu, tak se řádně zapotíte a budete muset oprášit modely poslouchání, nasadit staré hlavy a do zrcadla si opakovat: jsem klidný a mé slechy jsou širé a hrbolaté jako indická cesta. Ne že by to byla introvertní a zacyklená post-impres-rocková fraška a reklama na duši v plastu. Ale kdo dneska skládá desky tak, aby naplnil skutečně celé CD? TAKOVÝ materiál by si každá druhá kapela nechala na dvě desky. Minimálně.

2.
Kusumam vydali první desku na Indies Records (Cambiar, 2004), takže s tím HC to nebude až tak horké. Alternativní rock? Bez toho androšácky bigbítového vkořenění, i když od začátku byli přirovnáváni k brněnskému Dunaji. Jenže tohle je Dunaj nového tisíciletí. „Ovšem stejně tak je v tvorbě tria patrný vliv hard core noise, spíše toho přímočarého, co hrají Esgmeq než sofistikovaného od Gnu." Psala před šesti lety švamberková saša. Dnes už nic z toho neplatí, vydávají na vlastním labelu Lime Tree Records (Tartas v kooperaci se Samuelem), přímočarost je vlastní leda některým pasážím a „sofistikace Gnu", jak to říct? Kusumam se příliš vymykají a skladebně jsou ještě složitější a hlavně nevyznávají opakovaný hrubý riff,  čím více songů nasází, tím jsou nepolapitelnější. Rozmáchlejší  i éteričtější, neuspěchaná post-rocková rozvaha v dlouhých válech, klid a hutná, zmítavá řežba a la Dyse, ale i post-punkové melodie - nebo zkus tuhle pěst, takhle nějak voněl palouk, když si to Slut rozdávali s world folklorním crossoverem.

3.
Devítka Scarlet robe je falešné finále, echo hlukové elektroniky z fabriky K-LXM, útlum do ztracena. A pak najednou nový začátek, držka lítá ve dveřích a tvrdý futra jsou tvůj denní chléb. Lyssa sprasená Našrotem.

4.
Sestra Kusumam, jedna ze zraněných, obviněná ze zneužívání charitativní činnosti k obracení obyvatel, jednoznačně odmítla.
Policisté se zamysleli a protože byli zároveň i vojskem, rozhodli se konat. Jedna smrt nic neřeší a skupinový odstřel zavání pogromem. Generál, ten nejvyšší, nesnášel příliš měkké fazole a slovo genocida. Řekl: jestli dokážete, že jste řádové sestry a vaši bratři nejsou ve zbrani, můžeme se bavit o cestě domů... Jenže Kusumam svůj název neodvozují od řádové sestry, stejně jako stojí mimo naše luhy a vaše háje. Samuel Records jako logická spojnice.

Žánr: post-hc
Nosič: Deluxe LP / LP/ CD
Celkový čas: 66:30