Sin Ropas

Sin Ropas

Holy Broken

autor: jerzy bajkał | 1. 03. 2010, 06:28:24 | návštěv: 3172 | reakcí: 0

Vozkové celého kontinentu se sjíždějí na rovný vrchol nedozírné planiny, budou zpívat jednolitou píseň o svý zemi, jednohlasný country svýho života. Kdo je tady špinavej? Kdo má hlínu za nehtama, ten ví o svý mámě nejvíc. Čmarvoňové. Druzí indiáni, musí zvážit svoji lítost po vyhlazení těch prvních. Bude velká. All my friends are funeral singers.

Hned úvodní Fever you fake je hitová nakládačka, bezvadná melodie zanešená prachem a pískem v zubech, nebojím se říct, že je to Beck jak vyšitý, jen mu někdo natáhl, prej se neraduj tak nahlas, negře, pouliční se nerovná vzteklině a kdo chce o bílém muži zpívat, ten musí mít víc než ruku chřestilku a třicet stříbrných šejkrů.

Jenže úvodní song je jen vystrčené tykadýlko, které se ihned zatáhne a z ulity se až do konce desky ozývají krásně mrtvolné písně, vozatajské pašije za mrtvý koně a zpřelámanou hůl, psa sem našel. Multiinstrumentalista Tim Hurley hraje na tolik nástrojů, že by se nevlezly ani do karavanu, jmenujme assorted manipulations and junkyard treasures. A těch pár slov zahraje podobnou melodií jako když o své muzice říkají: „scratchy, catchy melodies, sick and glorious guitar, rickety pianos, fallen down drums, and otherworldly, junkyard sounds." Zvukomalebnost a podivínství.

Tohle je na opačném pólu než frikulínské zpěvy Devendry Banharta a dalších nalepených plnovousů, tady se ticho odměřuje do rybolovu a smeknuté bolesti. Celkový výraz i hudební matérie je odměřená napřesno, utlumená a křehká, ale zároveň naprosto civilní. Dani Iosello opatrně zachází s perkusemi a klávesovými nástroji, kytara a vokál jsou zalívané skoro stopovým množství různých zvuků a táhlých linek, kterých se jenjen dotknout a zmizí. Závěrečná Holy broken jako důkaz a hrad z písku. Jeden muž a ostatní za oponou, chcete být i tam.

Mar 4 2010 007 Club, Prague
Mar 6 2010 Pi Club, Pisek
Mar 8 2010 Sklenena Louka, Brno