Des Ark

Des Ark

WXDU vol. 3 & Battle of the beards

autor: Loomer | 31. 05. 2010, 09:43:28 | návštěv: 3951 | reakcí: 0

Na The Reminder, posledním albu od Feist byla písnička The Park, nejvíc křehká a lo-fi z celé desky. A od Des Ark jsou takové úplně všechny. Nevím, jestli to dostatečně ilustruje, jaké tohle vlastně je. Ale slovo křehké se opakuje.

Ve zmíněné věci od Feist byli mimo jiné přes studiový loufaj šum slyšet ptáci, tady jsou to občas jen auta (jako na demo Venus in furs, lekce rokenrouové historie), bez urážky, WXDU vol.3 je totiž přímý záznam (třetí příděl z něj v řadě) z jejího vystoupení na stejnojmenném rádiu. Dost pečlivý záznam, jindy mě hlas, snímaný až tak, že mikrofon zachytí i sebemenší mlasknutí, tou košilatostí trochu irituje. Tady to není ani tak sexy, jako prostě upřímné. Šepot by ale byl maskou/roubíkem, Des Ark, vlastním jménem Aimee Argote je duší opravdu riot grrl. Může si dovolit křehkou píseň, jakou je např. ta úvodní na WXDU, nazvat Peace to you too, motherfucker a pořád ji nezabít manýrou, ať už cynismem nebo hranou procítěností. Jakoby těmi kontrapunktovými názvy (dále např. If by „gay" you mean „Totally freakin awesome", then yeah, I guess it's pretty gay) zpěvačka naznačovala „pokud se na tohle šklebíš, nejsem já ta piča".

Na albu Battle of the beards, splitu s Benem Davisem a jeho kapelou The Jets, občas její světloplachou písničkovou strukturu zastřešuje sekundující klavír, občas zapojí kytaru do elektřiny a dva treky jsou tu přímo její fíčurink s The Jets, nebo naopak. Její hlavní síla ale tkví v provázanosti hlasu-zpěvu s holou kytarovou hrou, struny nechává doznívat, volně dýchat, občas je programově rozladí, jako v You pregnant motherfucker na WXDU, jindy rozjíždí prstoklady až besídkové, např. Eloise na Battle of the beards.

Feist vs. Michal Gira, zní krkolomný verdikt.

Úterý 1. 6. 2010 - Praha - klub v Jelení

Des Ark (USA) · Oh Tornado