Auxes

Auxes

Ichkannnichtmehr

autor: Váša | 14. 10. 2010, 14:35:09 | návštěv: 2363 | reakcí: 1

Než dojdu k samotný desce, servíruju příběh:  Jak jsem to měl s Auxes? Poprvý jsem je letmo zaregistroval při jejich turné s Challenger, ale nevěnoval jsem tomu příliš velkou pozornost, prozření přišlo až po vydání jejich splitu s milovanejma Obstacles a zprávě o jarním turné Auxes. Koncert na Sedmičce mě neuvěřitelně příjemně překvapil a donutil k určitýmu najetí Ichkannnichtmehr. Vrchol ale měl teprve přijít, o pár dní pozdějc hráli Auxes v Bárce na Točníku a místní organizátor Peklo se nabídnul s volnejma místama v autě. Nebylo v podstatě co řešit, po stáhnutí maminky o pár drobnejch jsme se naskládali do Peklovýho Twinga a hurá na Točník. Doteď tenhle trip považuju za jeden z nepříjemnějších zážitků  roku a když poslouchám Ichkannnichtmehr, vždycky si na něj vzpomenu. Možná znáte ten stav, kdy si z nějaký akce třeba nepamatujete všechny podrobnosti, ale nesmazatelně si pamatujete určitej pocit, nějakej stav ve vaší hlavě, nepřesně by se to dalo označit jako rozpoložení. Tak přesně takovej pocit znova a znova zažívám při poslechu týhle desky. Byl to hezkej pocit, zrovna začínalo jaro, jeden z prvních hezkejch dní, krajina ale ještě značně ospalá a já jsem na pár dní nemusel nic moc řešit, stačilo jenom se sebrat a odjet. Druhej den fajn výlet na hrad a po návratu do Prahy ještě Kofola na vyšehradskejch hradbách. Koncert samotnej ještě o něco lepši než na Sedmičce, doplněnej skvělou atmosférou.

Od tý doby se k druhýmu LP týhle kapely v pravidelnejch intervalech vracím. Nejenže je skvělý připomínat si tyhle chvíle, ale deska je naprosto skvělá a šlape od začátku do konce. Kdysi jsem někde čet, že první písnička zní úplně jako Black Flag, což je určitě fakt, sloka Rise Above se tam cpe docela dobře, ale už dlouhou dobu tuhle věc při poslechu přeskakuju. Druhej vál je pro mě totiž stěžejním bodem celý desky a pokaždý si ho prostě musím dát rovnou. „Bad luck motherfucker" jede spíš ve středním tempu a má hodně chytlavej refrén. Párkrát mě tahle věc doběhla svým sarkasmem, bylo to obvykle ve chvílích, kdy jsem něco posral nebo se nezachoval, jak jsem chtěl. Následně jsem se pak smál sám sobě, z tý písničky to je strašně cejtit: „Haha, a máš to ty debile, smůla..." Upřímně mám pocit, že z celý desky je cítit jistej černej humor, kytarista a zpěvák Dave Laney si už pár zlejma věcma prošel a v těchhle písničkách je znát určitej nadhled, postoj chlápka, kterýho v životě už moc věcí nepřekvapí a už se tomu všemu může jenom smát. Druhej vrchol pro mě přichází s trackem číslo šest „Second Shift" , kterej se trochu odlišuje od zbytku desky, je pomalejší a i melodickou strukturou jde dost mimo punkový bordely v ostatních písničkách. Stejně tak Laneyho vokál dostává úplně jinou barvu a z uřvanýho blázna se najednou stává melancholickej bard.

Pokud ovšem chceme brát desku jako celek, jde o jednoznačnej punkovej nářez, kterej vám rozhejbává klouby v loktech, obratle v zátylku a mě osobně třeba levý koleno, kterym si obvykle klepu do rytmu. Pořád je tam ale dost momentů, který jdou lehce mimo vyjetý koleje a dodávaj desce nezaměnitelnou originalitu. V albu je zamíchaná úžasná energie a na první pohled poznáte, že tyhle lidi to nedělaj ničim jinym než srdcem.