Des Ark

Des Ark

Don’t Rock the Boat, Sink the Fucker

autor: cyril kořka | 20. 12. 2010, 06:27:47 | návštěv: 3643 | reakcí: 0

„Feist vs. Michal Gira, zní krkolomný verdikt," říkal před půlrokem Loomer. Ale ta domnělá krkolomnost byla jen zástěna v rohu místnosti, aby na něj nebylo tolik vidět, kdyby nějakej mrzák chtěl mrštit mramorový podtácek. Fanoušci Feist a Michaela Giry se však moc neznají, takže když už přišel úder, Loomer byl dávno na kutích a Aimee Argote je tu s další nahrávkou.

Když nasadí komorní notu, hlas dostane tak neskutečnou barvu, že si neumíte představit nic důvěrnějšího, i vlastní matka je v tu chvíli cizí žena, kromě pocitu bezpečí je tu samozřejmě eros, nejvíc vzrušuje tajemství. A jako by se toho sama zalekla, hned nasadí hřmotný pop s kapelou, track Bonne Chance Asshole. Ale už to nejde vzít zpátky, víte, chcete dovnitř. Projít masem, nahmatat krev, změřit teplotu jazykem.

Příjemně, přitažlivě schizofrenní deska obsahuje písničkářské, ztišené části, akustické procházky i energický pop-rock, což může mít znevažující podtón, ale nic takového. Je to ještě o něco větší překvapení, než poslech Sophie Hunger, jsem připravený skoro na všechno. Vulgarismy mám rád, i v tomto ohledu je Aimee zvláštně rozdvojená, něžná hudba a ostrá slova. Co víc? Skvělá startovací pozice s happy flowers feelingem My saddle is waitin' (C'mon jump on it) a od té chvíle víte, jak je její hudba dráždivá a nezaměnitelná. Tuhle desku těžko rozluštit, ohodnotit a ználepkovat, ve vzduchu zůstává podivná aura neznámého, s Nelly Furtado bych si šel zašukat fotbálek, ale s Aimee, to je úplně, úplně jiná káva...

Američani mají smysl pro sebeprezentaci i sebeprznění a když se Aimee řadí do „Comedy / Freestyle / Melodramatic Popular Song", nelze nic namítat, ale je dobré si stoupnout dál od stěny a nechat si rezervu. Protože ta KŘEHKOST, která je pro ni příznačná jako smrt pro generaci kaprů, může být záludně zabita výpadem tak ostrým, jako by si na hajzlíkách zrovna otřepával svou zvadlou piraňu Bono. („Hele, nejseš ty ten fachman z U2? - Vidíš ty černý brejle? - Jo. - No ták.")

Třeba takhle: jestli se chceš postavit na loď, měl bys nejdřív zvládnout umyvadlo... Jsem zvědavý, jestli si tahle holka vybere člunek osamělé touhy, nebo vyhlídkovou plachetnici potaženou sektem. Může cokoliv. Two hearts are better than one?

DES ARK (USA)

22. prosince 2010

Praha - Rekomando shop