Travels

Travels

Robber on the Run

autor: Loomer | 1. 01. 2011, 18:58:24 | návštěv: 3103 | reakcí: 0

Badly drawn boy? Právě naopak.

Černý fix na krééémovém podkladu navádí. Chce ten kluk z plakátu/obalu brečet, spát nebo jenom mrká? V jeho knížce je jediný obrázek, kandelábrrr jako od Viktora Preisse. Vím, ne, jednou předváděl svoji bichli v geronto-lajfstajlovém pořadu Domácí štěstí. To byl mikrokosmos pod uměleckým fýrovstvím Ivy Hüttnerové, přesně na míru slizké pohodce vybájených „starých časů". To Michal Nesvadba recykloval svět nápaditěji, s izolačkou se uměl ohánět, a oživit tím Kouzelnou školku k lepkavému obrazu svému. Mojí spolužačce na povinném recitálu pro školy jednou zhotovil hamburger dřív, než by Ota Jirák stihl svérázně zagrowlovat „Kouzelná školka".

Proč tohle všechno? Travels jsou diy-pop. Nemyslím jenom ideově. „All songs written, recorded and mixed by Travels in their Sommerville MA apartment". Čili dáme si do bytu židli, kam chceme. Kdo ji má, ten bydlí, kdo má kytaru, nechá ji klidně i mezičtyřmistěnami fugazovsky splašit, zpěv Mony Elliot ani Anara Badalova to nerozhází. Samovolné vazby totiž drhnou v tomhle pokojíčkovém popu (ne chamber) jako neodbytná myšlenka v zabydlovacím hitu Jarka Nohavici fíčurynk Jana Kirschner.

Podobný zvuk by mohla mít vybájená druhá deska Umakartu, kdyby se uskutečnil dávný plán o produkování Ondřejem Ježkem. V City lights to vlnivý beat podtrhne: The xx pro ty, co se štítí hajpu. Manželské etudy bez jejich (xx) uměle vyvolaných dialogů. Podobně peřinové jsou duety Troye von Balthazara. Nezhaslas v koupelně? Neva.

Vlastně už s intrem Swimming je hned jasno. Jako alternativní soundtrack k písíhře Crayon physics, kde virtuální pastelka pohání balón ze stejného „materiálu". Travels by seděli ke stolní verzi hry, na omšelejším papíře. Písničky jedním tahem, to je ono. Sice ten výraz zní jako kolekce B-stran a nevydaných skladeb Jiřího Dědečka, ale na západ od Porty je písničkář ještě pořád übercool slovo, ne?

TRAVELS (USA, ex - Victory At Sea, Metal Hearts)
MILENCŮV DECH
3. ledna 2011