Vítejte na DIYCORE.NET

HLAVNÍ MENU

HLAVNÍ RUBRIKY

UŽITEČNÉ

KOLABORACE

UŽIVATELSKÁ SEKCE

DIYCORE.NET

VYHLEDÁVÁNÍ

TWITTER

RSS

DESKA MĚSÍCE

PÍŠOU JINDE

SAPORT

- - - - - - - - - RECENZE HUDBA - - - - - - - - -

katsa.theo

katsa.theo

porto

autor: maxim horovic | 6. 01. 2011, 10:45:33 | návštěv: 3087 | reakcí: 1

Kdyby jeden z remixů skladby Sonho měli na starost Ohm Square (ve skutečnosti Ohm Plain Remix), divil bych se jenom trochu, protože hned úvodní track Dormo zvukově připomíná jejich devadesátkovou tvorbu (cítím tu dnes už ospalou slzu ještě včera), tedy pokud byste ji nakazili badalamentiovským šmejděním zásvětních metliček.

Ženský element. Byla u nás ještě nedávno taková kapela, která měla výraznější spíš než výraznou zpěvačku, Maraca Gabrielou Vermelho, zpívala v portugalštině. Jenže Maraca se zabývala delikátním, a živočišným mixem jazzu a world music, a skupina byla na jejím podílu značně postavena, ústřední role, zapněte světla a hned je ztište, všichni zjihnou a kdo se pohne, klekne si do kouta, přeháním - ale dávejte pozor. Proti tomu Milli Janatková, která se na albu Porto podílela, staví kontrast k temné vzduchotechnice hudby, kterou produkuje „zvukový kolážista" Jiří Tilgner. Vzájemné pnutí mezi vokálem a hudební složkou ale není podobné hladkému lenošení EOST, tohle je chůze bosýma nohama mezi galaktickým prostorem a norou infikovaného mozku, zakleté pižmo.

Lůžko, sen, voda, noha, střed. Ať už zůstaneme u zvukomalebnosti portugalštiny nebo namalujeme názvy skladeb, pohybu na tenkém ledě snu se nevyhneme. Zbytky starých, dávno zapomenutých, všedních promluv, samply civilní a kuchyňské stejně jako vycucané z prstu stroje, slabost pro elektrické mechanismy (WWW), pradleny se perou svými těžkými prsy, když klišé, tak ROMO Fulnek, prací buben, prací buben podvědomí.

Kontrast noise, přepálené, post-industriální elektroniky a rozházených beatů je jako sledovat historii lidstva (s důrazem na jeho tristní pozdní fázi, výroba diodových mozků) a přitom si v hlavě promítat sen o své první lásce, juvenilní imitace. Rozdělené plátno, dvojí pohled do tmy, nejkrásnější bývá nejkřehčí. Funguje zpěv bez „hudby", stejně jako ona bez vokálu, ale kdo hraje na jedinou strunu, čím vyvážit vlastní zmar.

A pokud budeme mít na zřeteli, že v Hradci Králové působí nejen Tilgner, ale i profesor Neutrino a dá se k nim počítat i David Rambousek (jako Selectone je tvůrcem jednoho z remixů, rovněž boss Ressonus Records) nebo od jiného stolku DVA, není vůbec od věci mluvit o hradecké scéně, jakkoliv to může znít nabubřele. Jiný kraj, jiná mravouka.

Související články

Neutrino - The Unquiet Invisible
Sensus - Humanomaly
Tomáš Vtípil - Do Not Eat – Throw Away
VA - Ressonus Net Vol.1
WWW - Neurobeat
WWW - Tanec sekyr

Informace

Velký obrázek: titulní strana alba
Žánr: electronica-experimental
Nosič: CD
Celkový čas: 36:38
Rok: 2010
Vydavatel: Ressonus Records
WWW: http://www.myspace.com/katsatheo
Seznam skladeb:
  1. Dormo
  2. Melhor
  3. Sonho
  4. Aqua
  5. Perna
  6. Centro
  7. Sonho (remix by ohm plain)
  8. Sonho (remix by selectone)

Vaše Reakce

Výpis pěti nejnovějších reakcí. Celkem reakcí k tomuto článku: 1
dyňa
10. 01. 2011, 21:53:39
geniální// bude to znít buransky - ale joint k tomu a jsem spokojen

SPOKOJÍZDA

spojizda obrázek

SLOUPEK

tamas

Nadřazenost státu podepřeného západním kapitálem měla do sedmdesátých let za následek hluboké změny. Ty byly umožněny jednak vyhlazením velmi malého kapitalistického sektoru během první poloviny dvacátých let v SSSR a mezi lety 1945 až 1948 na nově získaných územích. A dále – a to především – nově vybudovaným mohutným moderním hospodářstvím. Převládající sociální skutečnost staré východní Evropy – rozsáhlé velkostatky stále vlastněné aristokracií a církví a vedle toho ta nejhorší rolnická bída – zmizela beze stopy. Máme před sebou městské společnosti, kde většina lidí, dřívějších rolníků, později průmyslových dělníků, dnes „jen lidí“, žije na obrovských sídlištích postavených všude podle stejných plánů, od Šanghaje až po Prahu a Lublaň. A žije tam dosud, jenomže továrny jsou zavřené a lidé jsou většinou nezaměstnaní nebo důchodci. Pachuť porážky je neklamná.

G. M. Tamás

SUPPORT SONGS

TLAČENKA

web: CrosseR | grafika: wewerca | neřešte autorská práva, vždy uvádějte zdroj!
spodni obrazek