YouCoco

YouCoco

Big Now!

autor: maxim lullaby | 8. 02. 2011, 06:35:55 | návštěv: 3187 | reakcí: 0

Když jsem je viděl před pár lety před Sporto, maskulinní část publika je hltala nejen pohledem a myslím že syrová energie tu dráždivost vyšponovala ještě o level výš. Na studiové nahrávce jsou některé polohy zatlačené do pozadí. Ze syrovosti jako by zůstala jen střídmost, která se nedá vydávat za výrazovou nedostatečnost, ale celkový zvuk zjemnil, dischordovská dřevitost je okopaná jako úhledná zahrádka, mami, ohřej mi na noc mlíko, je tu něco dream popu, ale ne tak, abych se lekl.

Výchozí pozice je příjemná hra na Kim Gordon před zrcadlem a kdybych měl tolik sex appealu a v rukávu i něco trumfů, bylo by hloupé to nezkusit. Jen ta sonicyouthovská hlazení elektrické kočky a barová ležérnost, ticho před bouří drogy a tichem kocoviny jsou mířená post-grungeovým směrem a to je v obsazení kytara-bicí nečekaný útok, písničkářky vás nenapadnou. Dreampopový smell, ale jestli chcete slyšet PJ Harvey, jedním olíznutím říkám Monika Lohrer a někdejší pop-rockové písničky dnes už rozpadlé Nieriky. Ovšem s tím, že Lohrer je výrazově jistější i bohatší, taky stavěla vzdušné zámky, zatímco Radmila K. háčkuje záclonky do suterénu a sklepení.

Ne všechny písně jsou hudebně natolik silné, abych neměl pocit, že aranžmá se snaží suplovat skladatelskou práci (Rider), na druhou stranu o kom jiném říct, že je slibný? Hledáte nové Zuby nehty? Tady jsou, eros je už zastrouhaný podle dnešních módních ne-trendů, jehlice i pravítko, není tam taková punková živelnost, ale možnosti tu jsou.

YouCoco jsou nejsilnější v těch nejpomalejších skladbách, tam, kde vyniknou přednosti a zradí slabiny, tam, kde se není kam schovat. Love or hate je průkazná jako černá kočka uprostřed pokažené křižovatky. Víra v osud je bláhová a pravidlo pravé ruky míří policejním směrem, kde je odvaha, tam je i kousek tragédie. A zpívat o východu slunce?