Vítejte na DIYCORE.NET

HLAVNÍ MENU

HLAVNÍ RUBRIKY

UŽITEČNÉ

KOLABORACE

UŽIVATELSKÁ SEKCE

DIYCORE.NET

VYHLEDÁVÁNÍ

TWITTER

RSS

DESKA MĚSÍCE

PÍŠOU JINDE

SAPORT

- - - - - - - - - RECENZE HUDBA - - - - - - - - -

Lushlife

Lushlife

Plateau Vision

autor: hermína týrlová | 28. 04. 2011, 06:47:22 | návštěv: 2676 | reakcí: 0

Myslím, že všechny blbky mají veskrze pozitivní vztah k indickému Bollywoodu a to ani ne tak proto, že by šlo o něco mimořádného, myslím kvalitativně, ale protože Bollywood je hravě pompézní, hodně se tam tančí a zpívá, hraje tam hodně bílých holek, které mají rády snědé kluky a výrazově to trochu připomíná Hollywood v dobách muzikálového rozkvětu. Lushlife nemá s Bollywoodem ani zbla společného a to je trochu škoda. Ale ta hravost, ta je souměřitelná, teda když zavřeme obě oči i tu černou pihu na čele...

Že tady jsou klucima ze Silver Rocket tlačení stále obskurnější umělci, to už jsme si zvykly, navíc oni to s nima i s náma umí tak, že se rádi vracejí. Právě končí turné ostrovních Coal Train, ale už předtím nás crossovali personálně propojení This Ain't Vegas. Taky vzpomeňte na Astronautalise, Lushlife je tu taky podruhé a těch zastávek je „neúrekom". Nabookovat dvanáct koncertů po Československu poměrně neznámému alternativnímu hoperovi, tomu říkám majstaštyk.

Když tu jel posledně, měl s sebou desku Cassette City a stylově zůstává stejně posazený i na aktuální Plateau Vision. Ano, hiphop, ale není to ta odulá mluvící hlava s nahýma křepelkama u pasu, nejde ani o temně noisující pobratimy od Dälek. Lushlife je elektronika, jazz a hiphop. První track Magnolia? Ať do mě bací sexuální hrom, jestli tohle nejsou The Avalanches, australští plandrfonici, kteří prosluli svou eklektickou elektronikou. Každý rok 27. listopadu se modlím, aby zase vydali desku, den na to dělám to stejné, aby raději nic nevydávali, přeci jen čas je hrubá pradlena a jedenáct let je hodně, hodně dlouhá doba.

Lushlife aka Raj Haldar je z těch hiphoperů, kteří nenechávají podklady v pozadí, jsou stejně důležité i přenositelné jako hrkané slova. Bytostná hravost mu velí používat archaické smyčky, které připomenou Avalanches a tím pádem i filmovou hudbu, sedmdesátkové funky fláky jak z Jackie Brown, jazzové standardy včetně smyčcových partů, ale klidně zalité osmibitovou omáčkou. Nerozumíte jeho textům? Žádný problém, pokud jste někdy holdovali acid hiphopu The Herbaliser, najdete se. Je vám bližší Roots Manuva než Wu-tang-clan? Taky dobře.

Lushlife je jemný milovník a jeho tracky jsou něžné, trochu tklivé, mírně sentimentální, hlavně zvukově vytříbené, umí dát čas atmosféře a když rapuje, jsou to slova přírodního psychologa, ne pouličního psa z umělohmotné ulice, vede jiný boj. Plateau Vision jako tabula rasa? Mám tohle překládat pro rasistické blbky? Jsem čistá jako Indus a Ganga.

Termíny českých a slovenských koncertů Lushlife:

27. dubna: Kolín - Holubník (+ Bonus, Aran Satan)
28. dubna: Brno - Fléda (+ Napszyklat, Ink Midget & Pjoni)
29. dubna: Ústí nad Labem - Mumie (+ Bonus, Aran Satan)
1. května: Praha - MayDay festival
2. května: Jindřichův Hradec - Bar 69
3. května: Olomouc - Jazz Tibet Club
4. května: Šumperk - H-club
5. května: Český Těšín - Jazz klub (+ Bonus)
6. května: Kopřivnice - Kongo (+ Bonus, Aran Satan)
7. května: Trenčín - Kino Lúč (+ Bonus)
8. května: Bratislava - Obluda (+ Bonus)
10. května: Písek - Pí Klub

Související články

Lushlife - Cassette City

Informace

Velký obrázek: titulní strana alba
Žánr: hiphop/electronic
Nosič: CD
Celkový čas: 26:42
Rok: 2011
Vydavatel: Plug Research
WWW: http://www.myspace.com/lushlifemedia
Seznam skladeb:
  1. Magnolia
  2. Still i hear the word progress (ft. Styles P)
  3. Big sur (ft. Botany)
  4. Gymnopedie 1.2 (ft. Shad)
  5. Anthem
  6. She´s a Buddhist, I´m a cubist
  7. Stakk cheddar galore, alwyn dias

Vaše Reakce

Výpis pěti nejnovějších reakcí. Celkem reakcí k tomuto článku: 0

SPOKOJÍZDA

spojizda obrázek

SLOUPEK

tamas

Nadřazenost státu podepřeného západním kapitálem měla do sedmdesátých let za následek hluboké změny. Ty byly umožněny jednak vyhlazením velmi malého kapitalistického sektoru během první poloviny dvacátých let v SSSR a mezi lety 1945 až 1948 na nově získaných územích. A dále – a to především – nově vybudovaným mohutným moderním hospodářstvím. Převládající sociální skutečnost staré východní Evropy – rozsáhlé velkostatky stále vlastněné aristokracií a církví a vedle toho ta nejhorší rolnická bída – zmizela beze stopy. Máme před sebou městské společnosti, kde většina lidí, dřívějších rolníků, později průmyslových dělníků, dnes „jen lidí“, žije na obrovských sídlištích postavených všude podle stejných plánů, od Šanghaje až po Prahu a Lublaň. A žije tam dosud, jenomže továrny jsou zavřené a lidé jsou většinou nezaměstnaní nebo důchodci. Pachuť porážky je neklamná.

G. M. Tamás

SUPPORT SONGS

TLAČENKA

web: CrosseR | grafika: wewerca | neřešte autorská práva, vždy uvádějte zdroj!
spodni obrazek