Vítejte na DIYCORE.NET

HLAVNÍ MENU

HLAVNÍ RUBRIKY

UŽITEČNÉ

KOLABORACE

UŽIVATELSKÁ SEKCE

DIYCORE.NET

VYHLEDÁVÁNÍ

TWITTER

RSS

DESKA MĚSÍCE

PÍŠOU JINDE

SAPORT

- - - - - - - - - RECENZE HUDBA - - - - - - - - -

Night

Night

High End Low Liberation

autor: maxim črevo | 12. 05. 2011, 10:39:27 | návštěv: 2710 | reakcí: 0

Když nějakou desku vybavíte hláškou, že ji natočila kapela poskládaná ze současných nebo bývalých muzikantů Blank, Waave, C, Sunshine, Please The Trees, Veena nebo Priessnitz je to jako danajská kunda. Každý se ohlédne, ale nikdo si nezadá... aneb public relations je zlá vzpruha.

Neslýchaně natahovaná/přetahovaná Watching You, melodické linky se střídají, Au je moje odpověď na vysněné rande po letech, melodické linky se střídají a špinavá elektronika hlučí, poloh a nástupů je snad až hodně, pokud právě tady nebudete hledat klíč.

Je tu dvojí nebezpečí: že se utopí v čiernom bahne rozliatych snov, v husté elektronické mase, která je těžší než mračna nad Jugoslávií, nebo že písně postavené na beatu a písničkovém schématu nebudou tak výrazné a elektronika bude jen záchrannou sítí. To podpořené velkorysou minutáží jednotlivých tracků. Jako noise sypké, jaké písně slabé.

Jenže co se nedívat těmahle jasnýma, jednoznačnýma, schématickýma očima? Není to jen ambient-industriální bordel s občasně světélkujícími záchvěvy přímočarých melodií? Není. Je tu živelné propojení mašinek a rockových nástrojů, ostatně živáky jsou hutné až noisové. A výčitky o štíhlých melodiích taky plavou na vodě. Tohle není popová skládanka, všeho je tady až moc. Stopáže, energie, zvuků i nasazení, chuti po temném vyznění.

Startovat takřka osmiminutovou Pragmatism znamená vysmívat se názvu, vyvolat ne zrovna nejlepší dojem: no, uvidím, nejlepší bývá druhý a třetí song, pak to zabalím. Pragmatism není nevýrazný kousek, ale stejně jako některé ostatní má zvláštní vnitřní pnutí, na které se špatně zvyká, nevíte přesně, jak se na tohle posadit nebo se k tomu postavit, mix melodií a kakofonií je hrbolatý a nevděčný.

Black Beast má schůdnější jízdní vlastnosti, punkový riff a sleduje dělící pruh popu s britským akcentem volantu napravo, ale je jako pandán k dance punkovým vypalovačkám, které jsou hladké jako gelovaný fuck. Ten klíč je v neznámém nátlaku, ve stejném důrazu na hluk a elektronickou masu (syntezátorový noise) stejně jako na případné melodie, písnička unese mnohem víc, než bývá dneska zvykem. Když kolmo znamená paralelu a Bowie jede s kocovinou na post-punkovou záchytku Clinic. Au.

Jestli si někdo myslel, že Amákův Election records po vydání poměrně přístupné a otevřené desky Anyway půjde naproti střednímu proudu, další releasy dokazují pravý opak a Amákova kapela Night je příjemným biliárovým šťouchem do (vkusu) varlat. Dirty electro a new wave. Všechno špatně, celé dobre.

Informace

Velký obrázek: titulní strana alba
Žánr: electro/post-rock/indie wave
Nosič: CD
Celkový čas: 60:06
Rok: 2010
Vydavatel: X Production
WWW: http://www.myspace.com/nightbegun
Seznam skladeb:
  1. Pragmatism
  2. Black Beast
  3. They Say Go
  4. Watching You
  5. Fraud
  6. Murder In You
  7. White Chapel
  8. Digin' The Grave
  9. Adam Ascetic
  10. Roses On The Crypt
  11. Superstition Kills

Vaše Reakce

Výpis pěti nejnovějších reakcí. Celkem reakcí k tomuto článku: 0

SPOKOJÍZDA

spojizda obrázek

SLOUPEK

tamas

Nadřazenost státu podepřeného západním kapitálem měla do sedmdesátých let za následek hluboké změny. Ty byly umožněny jednak vyhlazením velmi malého kapitalistického sektoru během první poloviny dvacátých let v SSSR a mezi lety 1945 až 1948 na nově získaných územích. A dále – a to především – nově vybudovaným mohutným moderním hospodářstvím. Převládající sociální skutečnost staré východní Evropy – rozsáhlé velkostatky stále vlastněné aristokracií a církví a vedle toho ta nejhorší rolnická bída – zmizela beze stopy. Máme před sebou městské společnosti, kde většina lidí, dřívějších rolníků, později průmyslových dělníků, dnes „jen lidí“, žije na obrovských sídlištích postavených všude podle stejných plánů, od Šanghaje až po Prahu a Lublaň. A žije tam dosud, jenomže továrny jsou zavřené a lidé jsou většinou nezaměstnaní nebo důchodci. Pachuť porážky je neklamná.

G. M. Tamás

SUPPORT SONGS

TLAČENKA

web: CrosseR | grafika: wewerca | neřešte autorská práva, vždy uvádějte zdroj!
spodni obrazek