esazlesa / Depakine chrono

esazlesa / Depakine chrono

split EP (3" CD-R)

autor: maxim horovic | 13. 09. 2011, 06:48:33 | návštěv: 3221 | reakcí: 0

Nabízí se postavit matematiku Depakine chrono jako lidskou nervózu a snahu o intergalaktickou racionalitu, a esazlesa coby smířlivou náruč přírody, která nepotřebuje chápat a ve své všeobjímající prostotě jen je, a stačí. Ale to by se šprti z matfyzu mohli ohánět tím, že matika je zakletá v samých základech přírody i kosmu. A já tuhle slepou osmisměrku nehraju, pro mě je to filozofie hebla a příčiny bez následku.

Jako by ty dvě kapely šly proti sobě: pomalé, rozvláčné tempo proti nemocnému kvaltu (depakine chrono jako léky na epilepsii), klenutý vokál a hrozivý řev proti instrumentálním orgiím, dlouhé skladby proti tříminutovým vyštěkávačkám, horké objetí velké matky proti neklidnému třasu vybuzených hormonů, rozdíl v náladách. Spojovat je může vypjatost a nasazení, ale každá kapela stojí na jiném kopci, ví o sobě dobře, ale obrysy znají spíš po paměti a poslechem. Esazlesa jako melancholické screamo, které jsem měl zažrané pod kostí ještě před velkým boomem emocore i jeho ještě větším útlumem, jejich epický bordel je chlácholivý a proti mnoha dalším smečkám mě u nich nenapadá, že struktura skladeb je odhadnutelná nebo že přidávání a ubírání rychlosti a přítlaku je únavné jako nutnost kocoviny po prvotřídním tripu. Papírové hlavy a kluci s prvními draky prohánějí polní stráň podzimu. Obrázky a teplý čaj.

Depakine chrono z vydavatelských NAAB nezapřou spřízněnost se slezskými zběsilci z MamaMrdaMaso a názvy songů 500 miligramů a Kosher Hitler by jim mohly z oka vypadnout. Taky se nabízí srovnání s pidliky duem Synergy, ovšem jejich ohledávání dvou nástrojů není tak agresivní a syrové, jestliže Synergy pátrají po energetických vlásečnicích prostředí, Depakine staví polní nemocnici, tedy pokud se operace dá nazvat divadlem a divadlo zas vykloubenou chvilkou vnímání. Zavolejte paní přes pocity, čurdy a čakry, Nada Shakti jim snad pomůže. Ale nejsem si jistý. Zjitřený srůst kytary a bicích není... jak se tomu říká, bezešvý, všude trčej podlitiny, ale vzduchem lítají záplaty a melodické dlahy, žádný bordel power violence. Taky nesází na zvukovou přebuzenost a hromadu zesilovacího harampádí, překvapí nečekané, temné melodické linky, schované tam někde pod rytmickým kostitřasem. K onanii daleko, zhouba blízko a léky na stolku. Nemá nohy a od postele je tři kilometry. Zdravý běh.