HTRK

HTRK

Work (work, work)

autor: Miro Koněv | 3. 11. 2011, 19:23:06 | návštěv: 1841 | reakcí: 0

Už před osmi lety nešlo o tuctovou odpověď na nejpodlazenější basové desky The Cure, ale o implementaci mírného experimentálna na hranici ambientu, tvrdé elektroniky, rocku a vážné hudby. Nic ale nebylo samoúčelné, spíš zaměřovalo spojnice dalších světelných kilometrů pražcových železnic. Kapela rostla.

První věc po roce fungování nebyl surový kámen, ale velmi propracované ípko, na kterém nejvíce fascinoval odcizený, až holograficky nasvícený apostrof zmatení. Z něj se odlamovaly otisky nálad, dávno před přitakáváním Justice poetice Air. Ihned se rozneslo po Ostrovech a do tří let proběhl přesun do Berlína, re-release plus mocné fanfáry před vstupem do plnokrevnické školky Blast First Petite.

Vokální rámec nevzrušivé recitace před kulisami temně valivého, až zlověstného zvuku namotává spirálová repetice. Světlo se jen stěží promíchává se světlem, jediným rozdílem se zdá odlehčená Ice Eyes Eis s reklamou na vintage porno s Dolly Buster. Svět chce být klamán. Deska věčného svitu práce se neleskne sluncem.

Druhá Slo Glo namáčí posluchače do primárních postpunkových postupů, s neúprosností k Zemi se blížícího ničivého tělesa. Ostatně smysl pro atmosféru je jedním z poznávacích znaků projektu od počátku. Ještě více tento postup vyniká v následujících Eat Your Heart a především Bendin', kde si basový tep vykračuje v postindustriálním smetišti několika hrdých uměleckých generací.

K hitovkám je dvojice Jonnine Standish a Nigel Yang skoupá, oficiálně prezentovaný Synthetic doplnili pouze amatérské klipy ke zmíněné Eat Your Heart a Body Double. Lidskosti vzdálená osa posledního počinu překvapí oscilací mezi vývěvami kopírujícími křehkost The XX, stejně jako hlubinnými ponory původně z dílny ISIS. Těžko soudit, ale hypnotičnost se na ploše čtyřiceti minut vstřebává sama.

HTRK (aneb Hate Rock) vystoupí dne 3. 11. 2011 v MeetFactory od 22 hodin v doprovodu brněnské kapely Glad To Get Away.

Žánr: experimentální rock
Nosič: LP/CD/MP3