Sage

Sage

Celebration

autor: Koyclkurt | 28. 11. 2011, 20:14:40 | návštěv: 2811 | reakcí: 42

Kojetínská kapela Sage má na svém kontě sice třetí nahrávku (DEMO 2010 a Live At Majáles, 2011), ale tohle EP je první, který si kdokoliv může koupit přes net, na stránkách SAGE nebo na jejich koncertě, za pouhý kilo s plakátem free.

Celebration je vícestranná nahrávka, která není jednosměrná. Posluchač může slyšet prvky hardcore, grindu, punku, rock'n'rollu, ale taky popu. První, otevírací song je tak trochu tajemnej, strašidelnej, připomíná mi Bullhead's Lament. Je propojený různýma efektama. Začíná pohřební melodiíí, pak se přidá rachot kytary s harmonií houslí. Ačkoliv je Flagrant pojata jako intro, je to jedna z nejsilnějších věcí nahrávky. Navazuje na ni píseň Nameless Speech, která spíš zapadá do toho popovýho obrázku. Každý, kdo má rád rockovou, ale komerční hudbu, tuhle skladbu ocení. Tím spíš, že se přidá piano, které celou atmosféru ještě víc obarví do barevného nebo růžového závoje...

Další (podle mě nejmíň zábavná) píseň je oldschoolovka Clam. Komu se líbí Ramones, přidá si modernější zvuk, víc rytmů, zpěv v refrénu zpomalený (jako v Break On Through), proč ne. Wind In The Hell se rovná džungle, indiáni bušící do svých bong, taky si můžete představit otroky v pekle, kteří na popud Satana vyťukávají tuhle melodii... Dobrá kalba, silnej refrén, jedna z mála zpěvákových uzpívaných písní, což překvapí i samotného Satanáše. Intoxication - hardcore, downtempo nebo thrashcore? Podladěná pecka s nabroušeným zvukem kytar, začátek je chaotický, ale proč by tyhle děti chaosu nemohly něco vyvést? Rozsekají ušní bubínky, rozmordují střeva (hlavně naživo) a čekají, jestli se podřídíš rytmu. Poslední studiová skladba je cover verze od Alice In Chains, Man In The Box. Originál je originál, ale i tak - zazpívaná dobře, zajímavý zvuk kytar, sólo, které si kapela upravila.

EP uzavírá živák Blockbuster, který zní na živou nahrávku řezbácky... Moje nejoblíbenější skladba, škoda, že se zatím nedočkala studiové podoby. Riffy částečně jako Baroness, jindy jako Nirvana nebo bůhvíco ještě... Celkově? Dobrá a příjemná deska. Neříkám, že to je to nejlepší, co jsem kdy slyšel, ale za poslech stojí, možná si i nějakou skladbu oblíbíte. Proč taky ne? Vždyť je tu k nalezení vícero stylů. Zpěv je takový všelijaký, koneckonců na to se na koncertech moc nehledí, kytary mají zajímavý, docela originální zvuk, bicí šlapou, docela jim to ladí a sedí, tak uvidíme, jaká bude nová nahrávka, která by měla být venku během příštího roku.

Žánr: alternative/garage
Nosič: CD-R/mp3
Celkový čas: 19:21
  1. Flagrant
  2. Nameless Speech
  3. Clam
  4. Wind In The Hell
  5. Intoxication
  6. Man In The Box
  7. Blockbuster

Výpis pěti nejnovějších reakcí. Celkem reakcí k tomuto článku: 42
kamCa
1. 01. 2012, 16:59:17
<3

Ján
18. 12. 2011, 18:42:08
to ch: Nezda se ti riff po zepvu v blockbuster jako ranni baroness?To si asi hluchej bracho.Neni tam napsany,pokud umime oba cist,ze to je uplne stejny jako baroness.Ja v tom souhlasim s autorem.Mozna dva tri rify tam sou baronesacky.A nirvana,jak se tam pise?Tu tam muzes slyset na vetsine koncertu.Ten styl je pobranej z tama.Zda se ti Sage jako komerce?Jasny,beru to.Je to tuj nazor.A kapely?Skinned alive,iq opice,...sage sou teda MNOHEM zajimavejsi hudbou i projevem.Vis co fascinuje me?To ze jeden clovek pod prezdivkami jednoho nebo vic pismen kritizuje,podle miho nazoru taky fanaticky jejich hudbu.My jako ti co je trochu uznavaji je pouze branime,od toho to tu je ne?aza

Odpověď uzivateli Ján:
18. 12. 2011, 18:53:59
Ján
A kdyz sme u te Nirvany,nebyli oni nahodou taky komercni?Ke konci totalni hnus.Toto se pohybuje na takovym rozmezi.Ale nejen me se to libi,takze je v oradku,ze si to breanime.Diky za tvuj cas a dotaz na me. :-)

ch
18. 12. 2011, 18:22:48
Ján: Píšu sám za sebe, když mrkneš na moje komentáře tak si všimneš, že v nich nikoho neurážím. Mě spíš fascinuje jak je někteří fanaticky brání - první urážka padla od Halo(venca komentoval autora). Sage jsem dvakrát slyšel a není to nic pro mě. Co se mi ale hrubě nelíbí je tahle recenze která plete hrušky s mrkvema a komerci s baroness. A napiš mi prosím, jakým starším kapelám se vyrovnali?

Beny (SAGE)
18. 12. 2011, 17:48:36
Čáo, jsme fakt rádi, že naši hudbu řešíte. Děkujeme těm, kteří se nás tady zastávají, ale i těm, kteří píšou negativní názor. Konec konců-je to jejich osobní názor. My ale děláme věci, co nás těší a baví a nebudeme se podřizovat názorům lidí. Momentálně děláme na úplně jiné věci, která se liší od Celebration zásadně. Těm, co se to nebude líbit můžeme nasrat do xichtu, těm, kterým se to bude líbit-předem dík. Stejný názor máme na Celebration...myslím, že už není nutný tady rozvádět, zda to píše 1, 2, nebo 3 lidi. Každopádně to jsou názory a my jsme za ně vděční. Tímto bych asi uzavřel celou debatu...tu můžem znovu rozpoutat v pekle, až se tam všichni potkáme, nebo až bude venku nový EP Butterfly. Ještě jednou díky za všechny názory tady. B (SAGE)

Ján
18. 12. 2011, 15:39:31
a kdyz uz,tak ja je zacal poslouchat od doby,co sem nasel tento clanek.To,ze je tady odsuzujete,davate lidem nuceni je branit (tem,kterym se tato hudba libi) a tim padem i poslouchat. :-) Jak te mam vlastně titulovat?....ch,bro,tnm a tak dal. :-D Ubohy fakt. :-D Ale ok,budiz.Dej sem svou tvorbu,rad ti ji okomentuju. :-) Honza