Kvelertak

Kvelertak

autor: Miro Koněv | 5. 12. 2011, 15:36:13 | návštěv: 2502 | reakcí: 3

To, že jednou z celkem pěti (!) kytar operuje Landa, by nemělo být po shlédnutí Inglorious Bastards až tak velkou překážkou. Tou se stává spíš neuvěřitelně zvládnutý crossover (nic ve zlém), odehrávající se někde mezi odposlechem v pitu a osmdesátkovými vyhrávkami hevíkových mistrů. Varovat před příjemným šokem by mohla i sovo-chobotnice na obalu od Johna Dyera Baizleyho (Baroness). A zvuk? Kurt Ballou naprosto přesně ví, co dělá!

Norština se nese třičtvrtěhodinovou plochou se samozřejmostí, která by u jiné riffové kapely zřejmě zarazila. Zde ve víru mytologických odkazů pasuje pouhý deathrock zalévaný blackmetalovou konví na esenci, jež dodává severskému bušení do strun správnou napruženost. Písničky odsýpají jak písek ve skle a kolem nastává bezčasí. V pravý moment pak vytrhne posluchače z predikované dráhy brilantní přechod mezi pátou Offernatt a šestou Sjoehyena (Havets Herrer).

Nekroskop je srozumitelnej i brdským starousedlíkům, takže se spikleneckým úsměvem se poslední dvacetiminutovka mění v dávný rituál, ve kterém se chlapi fackují, vyráží zuby a baví se dost podobně potutelně, jako když vyrazí na turné Disfear anebo Foo Fighters, kterým letos v Oslu během radosti nad čerstvě získanou zlatou deskou dělali předskokany.

Kromě obligátní děkovačky norským novinářům - vidíte, jak stavangerští vikingové brousí meče? - jistě zazněla i pochvala San Diegu, kde sídlí kosmopolitní The End Records, jinak evidentní závisláci na obskurním rocku. Kdo jiný by si štrejchnul vydat evropskou desku s šestipísňovým bonusem v Jůesej, anebo před časem podpořit tuzemské opomíjence Love History?!

Kvelertak (NOR, The End Records) vystoupí společně s Toxic Holocaust, Wolves Like Us + The Secret dne 5. 12. 2011 od 19 hodin v klubu Matrix.

Žánr: rock
Nosič: LP/CD/MP3