Vítejte na DIYCORE.NET

HLAVNÍ MENU

HLAVNÍ RUBRIKY

UŽITEČNÉ

KOLABORACE

UŽIVATELSKÁ SEKCE

DIYCORE.NET

VYHLEDÁVÁNÍ

TWITTER

RSS

DESKA MĚSÍCE

PÍŠOU JINDE

SAPORT

- - - - - - - - - RECENZE HUDBA - - - - - - - - -

Thalidomide

Thalidomide

st

autor: cyril kosak | 30. 12. 2011, 17:04:40 | návštěv: 2644 | reakcí: 0

Moje pozice, moje výhoda: všichni v oslavných nebo aspoň spokojených ohlasech píšou o tom, že už ani nedoufali, že další velká deska Thalidomide vůbec kdy vyjde, že potvrzují svoji pozici a dali ze sebe to nejlepší, stvrzení statusu quo i krok dále. Ale já je neznám, což je, říkám, nejhorší, a myslím tím nejlepší. Krok dále: znáte to, jako poklepání po rameni, když máš narozeniny, nebo jako cigareta na dva tahy po legendárním šuku - je lepší, že ona jen kouří a mlčí.

Svatá trojice: Kalifornie (Black Flag, DK), DC (Minor Threat), Boston (The Freeze). Nejlepší kořeny, těžké vzory, zaklínadlo funguje jako poslední pomazání. Ale není moc tuzemských kapel, které by dokázaly solit tak hladký, kundorvoucí hc-punk vzor osm jedna. Na jednu stranu takových kapel budou po světě vždycky stovky, na tu druhou jim to nikdy nevydrží déle než pár let. Na třetí stranu Thalidomide jsou kapela s postojem, vnitřní integrací (nenechte se zmást skočnou melodií) a promyšlenými názory, což je odlišuje od dalších skupin ovlivněných Dead Kennedys, které si osvojily čtyři akordy, ale ještě nedohlídly myšlenkový obsah. Postoj, který už není postpubertálním vzdorem ani závratí z opozice. Všední výlučnost je těžkej batoh, navíc má silné izolacionistické popruhy, tahá k zemi. A to se blbě utíká dopředu.

Konec oslavy. Více než Kalifornie je to DC nebo Boston. Nebo Kalifornie, ale Suicidal Tendencies. Jen Thalidomide nejsou po hudební stránce tak syroví a v dobrém slova smyslu kulhaví, až to bolí, a zároveň kope do prdele. Je to vymazlená mašina, což není výčitka, jen konstatování. A když si vlezu ještě hlouběji do vlastního zadku, můžu slyšet dřívější Znouzectnost, lehkostí i některými figurami dokonce připomínají Wohnouty. Oh, to bude bolet. Nadpohlavní melodičnost, kabaretní náznaky, stylová pažravost černé díry (navzdory jednotnému směřování), vokální a jazyková variabilita, texty s humorem, sehranost. Tedy všechno to, co nemají kapely typu Plesnivý Fazole nebo The Kvič, nejvyšší level.

Reggae v The Unbearable Lightness of Telling the Truth, neuvěřitelně makající mosh-drive v So Strong, klávesové matení v Politicians Are Lying (she´s gone), které přejde v pop-punkovou pecku (jen aby nezaskočilo), dryáčnická přehrávka Kritické situace. A pak nejdelší píseň Well, Kill the Nazis and Then You Can Keep on Fucking My Mother, střídající na jejich poměry nelibozvučné pasáže a melodické výjezdy i s dívčím back vokálem. Rozjíždí se jí nohy jako staré židli, ale přitom je nejpřesvědčivější, kompozičně nejzajímavější, ale jen tak, abyste všechny hrátky mohli vyhodnotit jako zkušené oddalování orgasmu. Holduju špinavějšímu punku, ale sexu se nebráním.

Informace

Velký obrázek: titulní strana alba
Žánr: punk
Nosič: LP/mp3
Celkový čas: 35:20
Rok: 2010
Vydavatel: PHR / Rapidas Grabaciones
WWW: http://thalidomide.cz/
Seznam skladeb:
  1. Brainwash
  2. Paradoxe sur le comedien
  3. Natoč to!
  4. Stupidity overgrowth
  5. Nobody knows you and nobody wants to
  6. the Plight of average American
  7. the unbearable lightness of telling the Truth
  8. So strong
  9. Advertisement is a way of life
  10. Politicians are lying (she´s gone)
  11. Krvácej pro mě (Dead Kennedys cover)
  12. (We love) Short songs (and we hate long ones) (Dead Kennedys cover)
  13. Well, Kill the Nazis and then you can keep on fucking my mother
  14. Český punx (Kritická situace cover)
  15. Ex-kamarádovi (Kritická situace cover)
  16. No!

Vaše Reakce

Výpis pěti nejnovějších reakcí. Celkem reakcí k tomuto článku: 0

SPOKOJÍZDA

spojizda obrázek

SLOUPEK

tamas

Nadřazenost státu podepřeného západním kapitálem měla do sedmdesátých let za následek hluboké změny. Ty byly umožněny jednak vyhlazením velmi malého kapitalistického sektoru během první poloviny dvacátých let v SSSR a mezi lety 1945 až 1948 na nově získaných územích. A dále – a to především – nově vybudovaným mohutným moderním hospodářstvím. Převládající sociální skutečnost staré východní Evropy – rozsáhlé velkostatky stále vlastněné aristokracií a církví a vedle toho ta nejhorší rolnická bída – zmizela beze stopy. Máme před sebou městské společnosti, kde většina lidí, dřívějších rolníků, později průmyslových dělníků, dnes „jen lidí“, žije na obrovských sídlištích postavených všude podle stejných plánů, od Šanghaje až po Prahu a Lublaň. A žije tam dosud, jenomže továrny jsou zavřené a lidé jsou většinou nezaměstnaní nebo důchodci. Pachuť porážky je neklamná.

G. M. Tamás

SUPPORT SONGS

TLAČENKA

web: CrosseR | grafika: wewerca | neřešte autorská práva, vždy uvádějte zdroj!
spodni obrazek