Evidence Smrti

Evidence Smrti

autor: maximsky | 1. 01. 2012, 22:26:28 | návštěv: 3333 | reakcí: 4

Kazatelé českého hardcore, kdo není křesťan, ať se postaví čelem ke zdi, smrt si bere bez ohledu na barvu vyznání a politickou příslušnost. Punk, devadesátkový metal a strohá dikce potulné pravdy. Počítadlo života. Evidence smrti. Jedna mince, jeden princip.

„Od dob, kdy začal se sčítat jiný čas, podáváme důkaz smrti." A od dob, kdy hrál Debustrol, už taky uplynulo něco vody. Jenže voda se měří lžícemi, a když máte k dispozici plastikovské rešerše, aspirujete na novodobé Mimikry nebo na zpátečníky. Evidence Smrti si vzala jen patos religiózního ritu, který doplňuje texty obtěžkanými patinou věčnosti. Slova plní funkci dalšího hudebního nástroje, polodeklamativní soudy a kazatelský vokál ryjí slova strženými nehty do kamenité hlíny a každé padá k zemi jako kámen ze srdce. Jenže kdo má tolik zavalenou krev? Strach, tělo bez citu, pro cenu našich ideálů, není minulost rajské zahrady, vybočíš z řady a stádo tě začne pojídat.

Zadumanou disputaci crustu a thrashe posouvá dojem ponurého kázání, který je až bolestný a na eponymním albu bez zjevných katolických konotací, čímž chci říct, že kapely jako Evidence Smrti jsou ze své podstaty náboženské, jen se můžeme bavit, co je to náboženství a kde končí duchovní založení člověka. Nový materiál je hutnější, komplikovanější, metaličtější, zvukově vyhlazený, proti veličině Nausea zdaleka ne tak prasácky bahnitý. Baroko a dance macabre, to jsou zastřešující pojmy téhle hudby, která je tak uvěřitelná, jako sochy na Kuksu. Ne, žádný středověk, ale současnost měřená neměnnými hodnotami.

„Vzývej kyberboha... bys zlo a dobro pochopil," zpívají v coveru zmíněných Nausea. V rychlejším tempu a metalovějším hávu, stejně jako originál se zdvojeným vokálem. Jestliže v originále boduje svraštělá stařena zpuchřelým hlasem, Janey je zešílevší jezinka na tahu mrtvou krajinou. Jak daleko je k black metalu? Manýra se dostává na hranu parodie a ten, který řve jejich homiliář, se může jmenovat jedině Hniloba. Smějete se? Duchovní palcáty míří přesně.

Žánr: crust
Nosič: LP
Celkový čas: 25:39
Vydavatel: Insane Society
  1. Intro
  2. V propasti utrpení
  3. Možná
  4. Zapomeň
  5. Zahnívající svoboda
  6. Strach
  7. Kyberbůh
  8. Vzestup elity

Výpis pěti nejnovějších reakcí. Celkem reakcí k tomuto článku: 4
hniloba
2. 09. 2013, 09:24:21
Kyberbůh - všechno nemusí mít nějaký skrytý důvod. Nausea máme rádi, ten text je ohromná, nadčasová záležitost. 1+1 nám dalo 2, ani méně ani více. Sympatie, sounáležitost a jelikož žijeme v neanglicky mluvící části světa tak sdělení je dobré podat příslušné místu. Ostatně pokud by Kája Gott nazpíval skladbu od kohokoli z čistého nadšenectví a bez nároku na honorář, nevadilobymi být na stejné, ale sám tušíš že to asi nebude pravda. Každopádně díky za koment, i negativní reakce jsou dobré. Nyní se máš na co těšit, hrajeme I.C.B.M. od Amebix. V těchto dnech naprosto aktuálni píseň.

nevedomosť
12. 01. 2012, 23:56:40
ja zas nechápem aký má zmysel nahrávať cover ktorý je horší ako originál. Nič proti E.S., to sa týka všetkých kapiel, ale nikdy som to nevedel pochopiť. Viem že "horší a lepší" je čisto subjektívny názor, v mojom prípade asi dosť ovplyvnený tým že mám moc rád nauseu, ale toto hudobne neprináša nič nové. Je to len technicky a zvukovo dokonalejšia kopírka bez atmošky ktorá tá skladba v originále má, navyše v češtine mi to príde niečo podobné ako keď karel gott prespieva song od toma jonesa ;) Ok, jebnutý príklad a jebnutá výčitka dobrému albumu a dobrej kapele, ale nejak som na covery citlivý. Naživo hej, ale načo takto?

2. 01. 2012, 11:36:25
jaký má smysl to nevim, ale myslím, že ambivalentní věci mají větší smysl než ty "jednoznačné". nepíšu anotaci ani neznámkuju, popisuju, jak funguje u mě.

žánr