Anyway

Anyway

autor: maxim remitenda | 14. 01. 2012, 09:55:23 | návštěv: 2720 | reakcí: 0

Nemůžu říct, že bych Anyway na posledních albech zrovna dvakrát fandil, jakkoliv živáky jsou jedno, ale i to druhé, jen studiový materiál se vždycky slíval do deštivého okna stále stejné emoce a já se nedostal přes ten první, energetický plán. Ale poslední a eponymní zápich má něco víc. Je to jako špatný vtip, že, jako sněženky a negři (kýče), že právě až teď, až teď začnu brečet, možná to tušení konce, touha po zániku, blízkost posledního orgasmu. Sedím na posteli zády k té poslední holce svého života, oči má němé tisícerou otázkou, ale nemám ani jednu odpověď, krev si dává dalšího šluka a bičuje krevní kolonádou, jako věčný útěk před manželskou podmínkou. Nebo je to tím, že najednou slyším Esgmeq, Climatizado i Milano? (Ne, to ještě nemůžu slyšet, zamykají studio a nový materiál mají v nasraných brašnách punku.)

Anyway vždycky znamenali najetý cowpunk, housenková dráha plastikovým westernem, ale s neodolatelným drajvem. Nová deska je různorodá jako picassova prádelní šňůra: jakmile použijou smyčec, jsou tu aluze na tuzemský underground, podivně rituální dryáčnický sound je jako obrácená mince plastikovské religiozity. Dvouminutové dildovky zůstávají (v tom nejhladivějším průniku masem), ale dramaturgie je dramatičtější. Střední tempo, goth-caveovské ozvěny, éterická folková hymna i singalong. Vedle obligátní harmoniky piano, místy nezvykle skřehotavý zpěv, stejně jako tvrdší kytary nebo pomalejší riffy. Vlak odjíždí a na nástupiště zrovna přikvačila Skupina Štěstí, Sisiho sebranka tahá českej temnej dvorek smrti na divoký západ iluze. Opravdu, zpěv je více screamo, z prvních sil posledního řevu.

Mocný nátisk Esgmeq se stále vrací, ovšem tady s větším citem pro skluznou melodii a hladký chod motoru, špinavý zpěv, špinavé klávesy, rytmický buchar, změny tempa i silné refrény, které kopírují pohyb stehen, znají váhu těla těsně předtím, než se svlékne. Ani si nedokážu představit stylovější závěr než The World is Burning, veselý moshpit vychlazený fáborkovým ságem. Bolek i Lolek na Dzikim Zachodzie. To je v mém věku nejvíc.