Leatherface

Leatherface

The Stormy Petrel

autor: Váša | 23. 01. 2012, 14:59:39 | návštěv: 1919 | reakcí: 3

U kapel formátu Leatherface, tzn. kapel nesmírně vlivnejch a zásadních, se většinou nestává, aby na starý kolena vydávaly desky, který se svojí kvalitou a drivem nejenom rovnají těm předchozím, ale v mnoha ohledech je jěště překonávaj a dávaj celý kapele i po těch dlouhých letech zase novej rozměr. Leatherface jsou v tomhle směru výjimkou s velkým „V" a může za to právě jejich poslední deska.

Měl jsem moc rád Mush, což je album, který je z diskografie Leatherface považovaný zřejmě za nejzásadnější, ale přesto u mě The Stormy Petrel boduje ještě víc. Tahle deska je zkrátka totální koncentrací hitů. Nádherný prolínání dvou kytarovejch linek a nad tím klasickej chrčák Frankieho Stubbse. Všechno je to přitom zahraný „jakoby nic", absolutně žádný násilí, tahle hudba plyne naprosto harmonicky, nikam se nemusí tlačit, ale zároveň je nesmírně intenzivní.

Leatherface jsem vždy považoval za svým způsobem „romantickou" kapelu a tahle deska je skoro až „romantickým" vrcholem. Nemám tím na mysli nějakou kýčovitost nebo vlezlý pocukrování, tohle jsou nádherný věci s dávkou nostalgie a smutku, a právě to asi dělá z Leatherface tak dobrou kapelu. Krásný melodie, který překrývá nezaměnitelnej vokál, a tím songům dodává charakteristickej mlžnej opar. Je to taková vonná, něžná, ale i smutná mlha. Celou sílu tracků na The Stormy Petrel dokreslujou texty - smutek, víra, naděje, nostalgie, bez zbytečnýho patosu, dostatečně střízlivý, ale neskutečně citlivý.

Kvůli týhle desce mám Leatherface tolik rád, uzavřel se tím jeden velkej kruh. Berte to jako to nejlepší doporučení na blížící se koncert kapely v Praze, kterej proběhne 8. února v Chapeau Rouge.

Žánr: punk rock/post hardcore
Nosič: LP/CD