Kyklos Galaktikos

Kyklos Galaktikos

Osa dobra

autor: Ludvík Kremšnit | 7. 03. 2012, 09:10:07 | návštěv: 3982 | reakcí: 0

Pochodeň lásky a přátelství. Budoucnost, jak jsme ji znali jako patnáctiletí smradi, co za každou cenu chtěli vidět kozy Dády Patrasové. Deska Osa dobra od pražského projektu Kyklos Galaktikos je jako dobře mířená pěst na achilovku - nikdo by ji nečekal a nikdo to ani nezná.

Když jsem to poprvé zapnul, málem som sa zosral u frajerky. Hned první skladba Kyklos Galaktikos 2011 je takový hit, že jsem vyhodil kytaru. Šťavnatým beatem s motivem z Návštěvníků prostupuje flow sebevědomého hlasu jako kraken, když si zašel na výlet do Athén (pro bílé růže tam nešel). Nabíjí to plíce, hlavu, žlázy s vnitřní sekrecí nestíhají doplňovat endorfiny. Vládne totální nadšení. Jenže to není všecko.

KG pilotujou pluh po hřišti hip hopu a funku a s drzým úšklebkem dospělých pankáčů zaorávají lajny do hlíny a sejou ječné zrno do očí všech, kdo by si snad chtěli nárokovat „pravdu".  „Zastřel všechny, co tě učili jen proto, že tě učit museli." Pepa Dvořák si určitě musí říkat: „Že já blbec do toho divadla lez!"

Kyklos Galaktikos jsou obzvlášť vtipní, ale nijak trapně, snad s výjimkou Judr. MgA. PhDr. CsC., jenže tady je konfrontována trapnost akademiků (Richarda nevyjímaje) s čistokrevnou jebačkou, takže vlastně cajk. Korunu intertextualitě nasazuje song o Klajbanovi, který vysvětluje mnohé: „Tvůj praprapraprapraděda a můj praprapraprapraděda měli oba těžkýho Alzheimera a teď ho máme i my dva." Od hitové srandovosti pak deska plynule a jemně přechází do vážnějších šířek, obloha se zatahuje, smyčka španělského límce dává vzpomenout na slavné prohry hispánských národů.

Osa dobra je děsivě pozitivně nasraná deska. Bez směšného přehánění agituje na základní princip, totiž že zkušenost je hodnotnější než vědomost. O tom, jak se drží lopata se u čaje a tofu salátu hezky kecá, ale na páku jsou silnější mlčenliví chlapi s dlaněmi jako šmirglpapír. A i když podezřívám KG z toho, že moc hlíny z lůna země nevyryli, jejich ruce asi nejsou zrovna reklama na Dove.

Už nejsme lidi, jsme jen soubory dat pro KG neplatí, ti zvou do války. Síly temna se shlukují do organizovaných chuchvalců a je třeba vyvolat potvory z mýtů a pekel, draky, vlky a ptáky ohniváky s krvavými zobáky, ochočit si je, sešikovat a sundat všecko, co se nám postaví do cesty. Vůbec mytologie a fantastika deskou prochází jako královna Elfů, co by potřebovala přefiknout. A nejlíp v kulisách právě začínající Apokalypsy.

Chceš po mě verdikt? Já radši šáhnu po klasice.

„Jsem sám sebou a na vás a vaše cesty se můžu vysrat, už teď jste prohráli, a to jsme se ještě nedomluvili na pravidlech, pičo." Korintským 4, 12

14. březen 2012, Boro, Brno