Vítejte na DIYCORE.NET

HLAVNÍ MENU

HLAVNÍ RUBRIKY

UŽITEČNÉ

KOLABORACE

UŽIVATELSKÁ SEKCE

DIYCORE.NET

VYHLEDÁVÁNÍ

TWITTER

RSS

DESKA MĚSÍCE

PÍŠOU JINDE

SAPORT

- - - - - - - - - RECENZE HUDBA - - - - - - - - -

Enten og eller

Enten og eller

Primal Forms

autor: saARTrr | 9. 03. 2012, 08:25:43 | návštěv: 2902 | reakcí: 4

Nebylo by úplně přesné říct: první deska Enten Og Eller PRIMAL FORMS.

Je nultá, protože žádné před ní nejsou (pokud ovšem bereme stockhausenovské album DER ZEIGER, nahrané zhruba před dvěma lety ve zkušebně, za minus první neboli pre-formu). Jako by snad něco mohlo předcházet lidskou realitu, kterou už inspirační zdroj EOE - dánský filozof Søren Kierkegaard - upřednostňoval před abstraktním myšlením. Primární forma může ovšem existovat jako čistý krystal, víra ve skutečnost, že šest set let po své smrti se znova narodíte bez tělesných a psychických změn jenom v jiných sociopatických podmínkách. Když posloucháte album Primal Forms - a přitom víte, jak se jmenuje - první věc, která vás napadne je, že váš příští život dostal zásah.

EOE bezpečně identifikujete podle specifického zvuku hned po kliknutí na vstupní song Polska. Vysokooktanový Les Paul, zapojený do lampové hlavy s tajemným názvem Zodiac 100 (dodnes podezřívám Rafala, že si tuto značku vymyslel na počátku všech primárních forem sám), basové figury rostoucí jako divné kořeny v místech, kam se neodváží ani krtek (Magda je cool zahradnice s dlouholetou praxí, proto je také její jméno oslavně skandováno na začátku songu č. 3 místo obligátního raz dva tři čtyři), breaky bicích, které vždy po Filipově zásahu vypadají jako vyfouklá nafukovací socha bicích od Claese Oldenburga, a v neposlední řadě polodeklamovaný zpěv v polštině. Úvodní skladba dostává EOE do největší primární formy, v jaké kdy byli. Další myšlenkový postup je relevantní:

Zaraza - omezený počet tónů (ani jeden ovšem nechybí), virbl, haitka, přechod, stoptime. Pjang. dutudutudtudutudutdu... tžžžžžžžžžžžžžžžžžžžž--duchi muchi ....robot to napral do krbu.

Sap - experiment s proto-dimenzí slova a jeho individuálním významem - paparapapa. Řešení jednodušší než jakákoli mathrocková dvojčlenka: Basa+bubny=basa+bubny+kytara. V demo oddělení Tzadik records by měli jistě radost.

20 bogów - totální osmdesátkový hc trip, asi nejkratší věc, kterou jsme slyšeli, kratší je už snad 20 bogów v zrcadlové verzi.

Durman - úzkost, zvýšená pohyblivost, vzestup tělesné teploty, pocit hrůzy, zmatenost, nálet obřího hmyzu.

mmm chlopcy - má se do sebe nezávislá scéna uzavřít anebo vstřebávat pop-stars, se kterými jsme se seznámili na přednáškách religionistiky respektive v kurzu výroby indiánského amuletu?

B. Sabbath - definitivní válka prasat, krysí salát v japan-kraut dressingu (a to i přesto, že moc  rád nepoužívám  recenzentské příměry k jídlu nebo jeho duplikátu)

Sarzinsky - tropical/zouk. dance. nahráno patrně v osmistěnu.

Za miastem -  takhle nějak se musí cítit činel, když se do něho snažíte dostat lžičkou. Jinak pořád stejně intenzivní minimalist/rejžák.

Incipit - hudební analogie starožitného komiksu. Průřez domem, jeho schodištěm a ulicí plnou lidí. Rafal Marciniak v batmobilu vlastního zkreslení.

Traktor - důmyslné aranžmá: kytara rozvíjí základní basový riff, vše graduje  pasáží ve stylu toho nejlepšího z odkazu June of 44 - nejspíš reminiscence na dobu, kdy jim členové EOE parkrát hlídali psa.

Majty - přesně takhle zní kytarista Human Steaku, když zrovna nehraje.

7/12 - dostanete přístup do království i vše dobré. Řeč složená z čísel kapitol v evangeliu, jakýsi sakrální matrix.

Civil - po B. Sabbath jedna z nejdelších skladeb alba - 2:05. Vzhledem ke stopáži ostatních tracků, které skončí většinou po minutě, by mohla působit, že jde o nedokončený pokus o noise-operu a skutečně - hned od začátku udržuje napětí, jako by měl nastoupit sbor. Místo toho přijíždí v 1:29 sludgeový Don Giovanni, který polívá oponu benzínem.

Alkohol - začíná zvláštním vnitřním zvukem, možná fragmentem Rafalova smíchu. Ještě zvláštnější je melodie zpěvu, která nakonec přejde ve zboostrovanou parafrázi klasické chuckberryovské vyhrávky, natahované v naprosto nečekaných tóninách.

Nach Berlin (bonus) - by mohl vyniknout líp snad už jenom na cédečku po dvaceti minutách ticha, aby na něj posluchač narazil náhodou, když nechá nosič v přehrávači i po doznění posledního tracku. Tankista jede do Berlína a pije pivo. Změna v nástrojovém obsazení: Rafal-bicí (zpěv), Filip s basou, Magdin mocný kytarový postoj. K tomuhle songu existuje i dvacetistránková tabulatura, která, jak doufám, bude někdy zveřejněna v rámci EOE rarities.

Logický závěr: Závěr v případě Enten Og Eller nemůže existovat. Primární forma je auto reverse, čili: Konec = Začátek!

(My jsme hlídali June of 44 psa? Ne, ale čekal jsem, že přesně na tohle se zeptáte.)

Použitá linkteratura:
Claes Oldenburg, Soft Drums

Informace

Velký obrázek: titulní strana alba
Žánr: minimalist / noise
Nosič: download
Celkový čas: 22:16
Rok: 2012
Vydavatel: NAABBA
WWW: http://entenogeller.bandcamp.com/
Seznam skladeb:
  1. Polska
  2. Zaraza
  3. Sap
  4. 20 bogów
  5. Durman
  6. mmm chłopcy
  7. B.Sabbath
  8. Sarzinsky
  9. Za miastem
  10. Incipit
  11. Traktor
  12. Majty
  13. 7,12
  14. Civil
  15. Alkohol
  16. Nach Berlin (bonus track)

Vaše Reakce

Výpis pěti nejnovějších reakcí. Celkem reakcí k tomuto článku: 4
Rafał
9. 06. 2012, 12:28:30
Záměrně jsem nechtěl zveřejňovat žádné texty z téhle desky, vždycky mě bavil takový ten asociační prostor, který neúplně jasné texty dávají, ale pokuď by kdokoli chtěl nějaký text, ať dá vědět na mejl (tojejo@email.cz) klidně mu ho pošlu. Jinak k tomu konkrétnímu songu, přívržence konspiračních teorií zklamu, je to jen taková „pocitovka“.

sasci
23. 03. 2012, 11:27:00
http://www.ktm.e-blog.cz/?cat=6

chlopak
20. 03. 2012, 21:43:41
diky

mmm chlopcy
10. 03. 2012, 13:34:48
by nas zajimal ten text hlavne, na te nahravce neni nic slyset

SPOKOJÍZDA

spojizda obrázek

SLOUPEK

tamas

Nadřazenost státu podepřeného západním kapitálem měla do sedmdesátých let za následek hluboké změny. Ty byly umožněny jednak vyhlazením velmi malého kapitalistického sektoru během první poloviny dvacátých let v SSSR a mezi lety 1945 až 1948 na nově získaných územích. A dále – a to především – nově vybudovaným mohutným moderním hospodářstvím. Převládající sociální skutečnost staré východní Evropy – rozsáhlé velkostatky stále vlastněné aristokracií a církví a vedle toho ta nejhorší rolnická bída – zmizela beze stopy. Máme před sebou městské společnosti, kde většina lidí, dřívějších rolníků, později průmyslových dělníků, dnes „jen lidí“, žije na obrovských sídlištích postavených všude podle stejných plánů, od Šanghaje až po Prahu a Lublaň. A žije tam dosud, jenomže továrny jsou zavřené a lidé jsou většinou nezaměstnaní nebo důchodci. Pachuť porážky je neklamná.

G. M. Tamás

SUPPORT SONGS

TLAČENKA

web: CrosseR | grafika: wewerca | neřešte autorská práva, vždy uvádějte zdroj!
spodni obrazek